Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Je kunt meer dan je denkt....en nog even

Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
smimske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer smimske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Je kunt meer dan je denkt....en nog even
    Posted: 28 Juni 2011 om 23:24

Af en toe sta ik verbaast van mezelf....lees ik een patroon en denk ik het zal wel,snap er de ballen niet van en dan begin ik er aan en vallen alle puzzelstukjes op hun plek en haak ik zo een eind weg! Herkennen jullie dat of snappen jullie een patroon meteen?Een jaar geleden kon ik nog niets, heb met een vriendin de basis weer opgepakt,stokjes,vasten etc en nu....draai eigenlijk nergens mn hand meer voor om! En kom ik er echt niet uit dan staan er zo veel lieve,gezellige hobbydoosjes voor me klaar dat het alsnog goed komt!

En nog even iets, ik ben nogal een chaotische wandelende,hakende vergiet en wil in mijn enthousiasme nog wel eens dingen beloven en/of toezeggen die ik vervolgens echt vergeet na te komen (kwam dit bijv. tegen in het topic italiaanse matroesjka...zou het gaan vertalen/uitvogelen, ben dit dus kompleet vergeten en ondertussen is het patroon bij de crash verloren gegaan.....) Maar goed, om een lang verhaal kort te maken, ik doe dat echt niet express(vind het ook erg vervelend) en beloof ik je iets en vergeet ik het stuur me dan gerust een mailtje!!! Niet meteen na een dag maar na een week ofzo, buiten een vergiet als hersenpan heb ik ook nog weleens andere dingen te doen (helaas

Back to Top
linda1959 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer linda1959 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juni 2011 om 23:31

de vergieten zijn in aanbieding denk ik want ik heb dat ook soms

en weet je Miriam , ik sta ook soms versteld van men eigen kunnen op haakgebied . Voor februari had ik nog nooit een haaknaald vast gehad en als ik zie wat ik nu allemaal kan maken ....... ik ben fier op mezelf

In het leven telt de strijd
Het voornaamste is niet te hebben gewonnen ,
Maar goed gestreden te hebben GROETJES LINDA
Back to Top
smimske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer smimske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juni 2011 om 23:44
Ik inderdaad ook Linda en vond dat ik dat ook best een keer hardop van mezelf mocht zeggen. Deed het ook wel omdat ik (we????) het vaak wegwuiven als ik een compliment krijg, zo van ach ,is niet moeilijk.....En soms mag je ook weleens bij jezelf denken van zo,dat kan en doe ik toch maar mooi en daar ben ik TROTS op!!
Back to Top
linda1959 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer linda1959 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juni 2011 om 23:46
ben het volledig met je eens Miriam
Back to Top
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juni 2011 om 23:49

ik dacht dat l33ntj het ooit is heeft vermeld ergens in een topic, je moet niet lezen, maar gewoon eraan beginnen, dan is alles vaak veel duidelijker, en inderdaad  ben dat ook gaan doen en het werkt.

ik ben ook zo'n vergiet hoor, overal briefjes en boodschappenlijstjes, anders kom ik met wolletjes thuis en geen eten

lydia wijsbroek
Back to Top
linda1959 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer linda1959 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juni 2011 om 23:52

Lydia toch

ik heb da ook

alles wat ik niet nodig heb , heb ik dan bij en de echt belangrijke dingen die ben ik dan vergeten

och dan hebben we toch in ieder geval onze wol

Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juni 2011 om 07:34

Dames heel herkenbaar.

ging vorige week naar de stad voor een t-shirt op het rokje van mijn dochter.

ik kom thuis met wolletjes en lintjes en geen t-hirt.

wel balen maar ook wel weer om gelachen.

maar ik heb dat nu nog wel eens hoor dat ik niet precies weet wat ze bedoelen en dan ga ik gewoon aan de slag en kom er al hakend vanzelf achter wat ze bedoelen.

tegenwoordig lees ik het patroon niet eens meer door van te voren maar begin gewoon te haken. ik wee dat ik hier altijd mensen kan vinden die mij wel willen helpen een probleem op te losse.

Back to Top
IngeDeV View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer IngeDeV Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juni 2011 om 08:21
dat vergiet klinkt ook mij heel bekend,groetjes
IngeDeV

http://ingedev.blogspot.com

http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html

Back to Top
LiesVDB View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer LiesVDB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juni 2011 om 08:28

Bij mij ook zo'n vergiet...  en dan nog eentje met grote gaten waar alle "to do"briefjes en boodschappenlijstjes doorvallen!  Dan maak ik een lijstje, vertrek ik naar de winkel, en jawel hoor... daar sta ik dan zonder briefje!   Bij thuiskomst ligt het nog mooi op tafel! 

En wat het haken betreft: ik had nooit gedacht dat ik zo verslaafd kon geraken aan naald en draad!  Pas sinds oktober begonnen, en inderdaad best knap wat ik nu reeds tevoorschijn kan toveren! 
Voor alle haaksters en hakers:

groetjes

Back to Top
Mistig View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mistig Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juni 2011 om 09:48
Gelukkig, als ik jullie berichten lees realiseer ik me dat ik niet de enigste vergiet ben. En de eerste keer een patroon snappen ? Nou 99% van de tijd echt niet. Dan nog maar eens lezen en nog maar eens en vaak als je er mee bezig bent denk je, hè hè hadden ze dat nou niet eenvoudiger kunnen opschrijven  ?
Bloei daar waar je geplant wordt.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juni 2011 om 09:53
O wat herkenbaar, dat boodschappenbriefje dat op tafel ligt, terwijl ik in de winkel sta. En ik loop vaak naar zolder om iets te halen en kom met iets anders terug. Mijn klusjeslijst raakt geheid zoek vóór ik ook maar één ding ervan gedaan heb.

Vroeger stond er in patronenboekjes de goede raad om het patroon eerst grondig door te lezen, nou, ik begon gewoon en zag wel waar het schip strandde en dan verzon ik zelf een oplossing. Of ik haalde het uit en begon aan iets anders. Toen had je nog geen hobbydoosforum.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Spikeysmum View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Spikeysmum Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juni 2011 om 10:02
Ja hoor, heeeeeeel herkenbaar. Een patroontje zien en denken: wat?????? Maar als ik dan eenmaal begin lukt het meestal wel. Soms als ik een patroontje onduidelijk vind type ik het om mijn eigen manier over (bijv. de speenknuffeltjes van Drops) als ik het aan het haken ben. Dan loop ik steeds van mijn bank naar de laptop om het bestandje aan te vullen . En dingen vergeten? Ik moet echt elke week een boodschappenlijstje maken anders vergeet ik de helft. Gelukkig heeft mijn man voor mij een back-up van al mijn patroontjes en recepten gemaakt. Mocht mijn laptopje ooit een keertje crashen dan heb ik tenminse ales nog op een reserve harde schijf staan.  Dus................. je ziet je bent niet de enige.
Back to Top
rittepetit View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rittepetit Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juni 2011 om 10:34
helemaal eens met de hobbydoosjes hierboven
Back to Top
linda1959 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer linda1959 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juni 2011 om 11:26

ja en hebben jullie dit dan ook ....... ik moet in de ijskast zijn om er iets uit te halen (boter of zo) en dan sta ik voor die ijskast en weet ik niet meer wat ik er nu moest uithalen  dan moet ik soms terug gaan naar men eerste plaats en dan valt mijnen euro pffffffffffff

en als ik op men jongste wil roepen , roep ik soms eerst heel men familie bijeen voor ik de juiste naam heb

jongens jongens , ik wordt oud

Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juni 2011 om 13:01

Ach...............ik heb ook zo'n ding op mijn nek, hoe heet dat nou toch ook alweer? Met van die gaatjes erin?

Hier worden ook eerst alle gezinsleden opgenoemd voor ik de goede te pakken heb.

En het patroonlezen is ook herkenbaar. Ik kan mezelf blind staren op een patroon, terwijl als ik begin het vanzelf komt. En zo niet? Even een hulplijn inschakelen: MAGTELT HELP!!!!!!!!!!   

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juni 2011 om 13:02

Wat dat haken betreft: heel herkenbaar! Tegenwoordig heb ik al veel gehaakt en snap ik een patroon vaak wel snel als ik het even bekijk. Maar in het begin was het vooral gewoon beginnen en dan komt het vanzelf wel goed.

En dat vergeten, tja, ook herkenbaar moet ik bekennen. Wat vind je van deze: waterkoker aanzetten en dan na een half uur ineens herinneren dat ik thee wilde zetten . Of in de supermarkt willen afrekenen en erachter komen dat m'n tas nog thuis ligt. Ok toen was ik zwanger dus dan is het erger, maar toch.

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juni 2011 om 13:05
Het helpt vaak ook om een patroon in je eigen Jipenjanneketaal uit te schrijven of uit te tekenen.

Om je geheugen te trainen zullen wel trucjes voor zijn, maar die vergeet ik dan ook.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Tineke01 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tineke01 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juni 2011 om 14:59
Ik herken mezelf ook in bovenstaande.
Bijvoorbeeld, ik wil koffie gaan zetten. Kom ik in de keuken en begint de kat te miauwen en dan geef ik hem maar een paar brokjes en ga dan weer terug naar de kamer om bijv. de televisie aan te zetten. Begint het journaal en dan denk ik opeens o ja, ik zou daarnet koffie gaan zetten.
Ben ook wel eens gaan douchen en stond me af te drogen en ontdekte toen pas dat mijn kleren nog op het bed lagen. Had ik alleen maar schone handdoeken mee naar beneden genomen en de kleren boven laten liggen.
Patronen of andere gelezen dingen die niet meteen goed dordringen bij mij lees ik dan langzaam en hardop voor aan mezelf, meestal lukt het dan wel.
Groetjes, Tineke01   
Back to Top
tikoes View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer tikoes Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juni 2011 om 15:42
Heel herkenbaar. En als het dan af is.......effe op het balkon gillen of me uitleven op de boksbal
Back to Top
Fien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Fien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juni 2011 om 16:31

Die is leuk Magtelt!!!!

Ga proberen hem te onthouden.

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.656 seconden.
Lang Yarns