jeannetsanne |
Reageer
|
Pagina <123> |
| Autheur | ||||||
pippie
Hobbyguru
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 10 April 2011 om 20:04 |
|||||
|
Dit was wel een heel bijzonder geval, volgens mij.
Meestal gaat het toch heel gemoedelijk? Om mijzelf te beschermen wacht ik een dag om een patroon te vragen, dan weet ik dat ik het héél graag wil hebben. Ik ben nog steeds heel blij met de gekregen patroontjes. Ben nu met Bubu aan het worstelen.
|
||||||
![]() |
||||||
biancab
Groupie
Lid sinds: 28 Februari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 67 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 10 April 2011 om 20:24 |
|||||
|
Ja, kan me de reacties wel voorstellen. Vind het ook wel asociaal om binnen een uur 16 verzoekjes te doen! Echt niet zo netjes. Of het is iemand die ineens heeeeeel enthousiast aan het haken en breien slaat! Ik vind: elkaar wat helpen is heel leuk en moet vooral zo blijven. Maar het moet inderdaad wel een beetje netjes en in balans blijven. Ik ben tot nu toe heel blij met de patroontjes die ik gemaild heb gekregen. Maar vooral ook voor de hulp bij vragen, alle tips en inspiratie die ik opdoe uit de getoonde creaties!! Dus vooral zo doorgaan! |
||||||
|
Groeten, Bianca
|
||||||
![]() |
||||||
smimske
Hobbyguru
Lid sinds: 20 Augustus 2010 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 1204 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 10 April 2011 om 22:18 |
|||||
Het is al eens eerder gezegd maar dat is toch ook waar het omdraait bij dit forum!!! Het delen ( en verzamelen! Ook ik vergat in eerste instantie om mezelf voor te stellen,beginnersfout die vele maken en die ook al snel vergeven wordt als je dit alsnog doet en op een leuke,gezellige manier verder deel neemt! Graaien en snaaien wordt nergens op prijs gesteld dus waarom zou het hier anders zijn????????? |
||||||
|
||||||
![]() |
||||||
L33ntje
Hobbyguru
Lid sinds: 15 Juni 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2047 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 11 April 2011 om 08:32 |
|||||
Het is heel makkelijk, Inge ; wat niet mag is het 'delen' of plaatsen van patronen die te koop zijn, hetzij in een boek of tijdschrift, hetzij via een website. Als er iemand zijn brood verdient met het verkopen van dat patroon, is het niet de bedoeling dat je het aan Jan en allemaal rond gaat strooien. Je beste vriendin, zus, of buurvrouw kun je best je patroon 'uitlenen', maar 'peer-to-peer'-sharing is over het randje. Je mag dus ook niet vragen om een patroon dat je gewoon rechtstreeks bij de maker of door de aanschaf van een tijdschrift kunt kopen. Wat wel mag is oude patronen, zelfgemaakte patronen, gratis patronen, patronen uit oude tijdschriften etcetera. |
||||||
|
A clean house is a sign of a wasted life
|
||||||
![]() |
||||||
by Ieke
Hobbyguru
Lid sinds: 09 Februari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2887 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 11 April 2011 om 15:03 |
|||||
|
Wat ik me nu eigenlijk afvraagt, heeft er iemand al een keer iets weer gehoord van de mevrouw waar dit topic allemaal om begon? Of zou ze niet meer durven?
|
||||||
![]() |
||||||
Leo91
Hobbyguru
Lid sinds: 07 Maart 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1048 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 11 April 2011 om 15:27 |
|||||
|
Ik ben ook nog niet zo heel lang op dit forum en kwam het in eerste instantie tegen toen ik op zoek was naar een patroon. Nu probeer ik hier en daar ook mee te kletsen in de koffiekorner en zelf eens wat rond te sturen. Misschien is het inderdaad handig voor de nieuwelingen (daar liep ik in ieder geval zelf tegenaan) om een bericht te maken met de regels. Waar ik dan vooral aan denk is dat je je eerst moet voorstellen en dat je je e-mail adres in het profiel moet hebben staan als je om patronen vraagt.
Waar ik zelf nog niet helemaal uit ben is hoe ik een foto moet plaatsen, maar dat staat op mijn lijstje om uit te zoeken, dus dat ga ik binnenkort eens doen. ik vind het namelijk erg leuk om creaties van andere te bekijken en ik heb ook van verschillende mensen al patronen gehad (nogmaals heel erg dank!) en daar heb al wel wat van gemaakt. Ik vind het ook leuk om aan de mensen van wie ik patronen heb gehad te laten zien dat ik er wat mee heb gedaan! |
||||||
![]() |
||||||
esthertje
Hobbyguru
Lid sinds: 09 November 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 7742 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 11 April 2011 om 15:41 |
|||||
|
al ben je dan pas lid van dit forum je bent er wel gelijk heel actief en dat vinden wij leuk want dan kunnen wij ook zien dat je geen ééndagvlieg bent maar wel degelijk iemand die het leuk vind om ook andere werkjes te bekijken. als je foto's wilt plaatsen zou je eens in het kopje "zoeken" foto's plaatsen intik dan krijg je eenaantal mogenlijkheden waar er al verschillende dingen beschreven staat.
|
||||||
|
||||||
![]() |
||||||
IngeDeV
Hobbyguru
Lid sinds: 20 Januari 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 2507 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 11 April 2011 om 19:05 |
|||||
|
Hallo Esther,
Ik wil toch even reageren op het plaatsen van foto's. Als je met internet explorer werkt dan is er geen probleem. Ik werk normaal met mac, dan kan ik helaas niks van foto's toevoegen bij explorer zie je een embleem image shrek en Picassa staan bij safari en chrome heb je die mogelijkheid niet. Ik heb het al eerder eens gevraagd maar blijkbaar zijn er geen mensen die kunnen helpen hiermee. Ik heb nu windows op mijn mac geplaatst,en kan zo weg met explorer wel heb ik dan het probleem dat mijn toetsenbord op qwerty gaat zo zie je maar het is echt niet steeds eenvoudig hoor Groetjes IngeDeV |
||||||
|
IngeDeV
http://ingedev.blogspot.com http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html |
||||||
![]() |
||||||
l.wijsbroek
Hobbyguru
Lid sinds: 01 Maart 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4187 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 11 April 2011 om 19:19 |
|||||
|
die mevrouw staat op 9 april bij voorstellen, het zijn moeder en dochter
|
||||||
|
lydia wijsbroek
|
||||||
![]() |
||||||
Prideke
Hobbyguru
Lid sinds: 31 Mei 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8249 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 11 April 2011 om 19:45 |
|||||
Als je zeeën van tijd hebt en jouw dag meer dan 24 uur heeft dan is het niet eens zo gek toch. Alle gekheid op een stokje. Hoe vaak moeten wij nog moeten melden dat wij GEEN Bibliotheek zijn? Een forum is in mijn optiek nog steeds een orgaan waar je elkaar helpt. Wat Leentje zegt kan ik me wel in vinden. Over de activiteit op een forum en wanneer je kan gaan aanvragen. WAAROM doen veel mensen weinig tot geen moeite om aan een patroon te komen. De meest leuke haakboekjes voor oa amigurumi zijn al vanaf 5 euro te koop. Gratis patronen zijn er in alle smaken en talen te vinden, google maak je dan maar als beste vriend. WIJ hebben ook moeten zoeken en tijd in gestoken dus waarom makkelijk je hand op houden en doe je zelf geen moeite? Ik denk dat WIJ het veel mensen veel te makkelijk hebben gemaakt. Toch hoop ik wel dat we kunnen blijven delen van informatie, tips, trics, lief en leed en ook zo nu en dan een patroon... |
||||||
![]() |
||||||
L33ntje
Hobbyguru
Lid sinds: 15 Juni 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2047 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 12 April 2011 om 07:40 |
|||||
|
Hoewel ik het uiteraard grotendeels met je eens ben, Prideke, denk ik wel dat we er niet aan voorbij moeten gaan dat heel vele mensen - vooral nieuwelingen - helemaal niet WETEN dat er op Internet zo idioot veel patronen te koop en te geef zijn, maar ook niet dat er de laatste tijd in (handwerk)winkels weer veel meer aandacht aan breien en haken wordt besteed en meer te krijgen is.
Velen kennen uit de jaren 70/80alleen nog de Hema (die al jaren niets meer doet op dat gebied), de wolwinkeltjes zijn goeddeels verdwenen , de Giraffe (die ook altijd wol enzo had) bestaat niet meer en is opgegaan in de Blokker ; de oude 'handwerkmarkt' is verdwenen. Dat daarvoor een tien keer zo grote, leuke ne goedkope nieuwe markt voor terug is gekomen op Internet, is veel mensen ontgaan. Misschien dat we daar wat vaker op zouden moeten wijzen, in plaats van het strooien met de - wat ouderwetse- ingescande patronen ;-) En ja, dat met name Nederlanders het liefst alles gratis hebben, of voor niets, daar was ik ook al achter gekomen. Het aanbieden van illegale (zie boven) patronen, ook hier, werkt dat natuurlijk ook in de hand. |
||||||
|
A clean house is a sign of a wasted life
|
||||||
![]() |
||||||
Prideke
Hobbyguru
Lid sinds: 31 Mei 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8249 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 12 April 2011 om 13:10 |
|||||
|
Ik snap wat je bedoelt Leentje!
Ik ben ook toch wel zo'n Hollander die als er wat moois aangeboden wordt ja zegt en dan ben ik super blij ermee. Toch een soort kadootje in je mailbox ![]() Ik was afgelopen zaterdag in Amersfoort en liep de hobby voordeel binnen. Nog nooit van gehoord maar ja voorbij lopen kan natuurlijk niet. En gelukkig maar. Heb er lekker boekjes gescoord en katoen. Die boekjes.... wel 8 boekjes naast elkaar over amigurumi, sokken breien en allemaal tussen de 5 en 10 euro per stuk. De meeste boekjes zijn online verkrijgbaar maar ook bij de boekenvoordeel, bruna's en andere boekenwinkels zijn ze zichtbaar aanwezig. De markt wordt gelukkig beter al zijn het in zeer kleine stapjes. Hadden jullie dan ook gezien dat de Saskia bij de Wibra ook weer geel heeft? Ik denk dat men toch wel "luistert" naar onze vraag en behoeftes. |
||||||
![]() |
||||||
Leonie_y
Hobbyguru
Lid sinds: 19 Oktober 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 9435 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 13 April 2011 om 19:19 |
|||||
|
Ik google me ook suf en heb al heel wat links hier geplaatst. Ik hoop niet dat daar ook niet geoorloofde bij zitten, anders bied ik daarvoor mijn excuses aan. Het is voor mij meer een sport om zoveel mogelijk dingen te vinden en met jullie te delen
|
||||||
|
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is
het glas is altijd halfvol |
||||||
![]() |
||||||
pippie
Hobbyguru
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 13 April 2011 om 19:50 |
|||||
|
Volgens mij doe jij niets illegaals, Leonie.
Links doorgeven mag toch altijd? (Een beetje eigenbelang dat ik dit zeg )
|
||||||
![]() |
||||||
esthertje
Hobbyguru
Lid sinds: 09 November 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 7742 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 13 April 2011 om 20:19 |
|||||
|
vlg mij is dat ook de bedoeling want anders zou er toch niet "links"staan.
|
||||||
|
||||||
![]() |
||||||
tootjeko
Hobbywonder
Lid sinds: 01 April 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 562 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 16 April 2011 om 15:12 |
|||||
|
Deze dame weet van geen ophouden.
Ze is hier een week lid en heeft al 24 berichten neer gezet met de vraag om patronen. En nog steeds de moeite niet genomen om zich voor te stellen. |
||||||
|
Groetjes Tootje
[IMG]http://i3.photobucket.com/albums/y58/tootjeko/Amigurumi/P28-03-09_1055-1.jpg"> |
||||||
![]() |
||||||
linda1959
Hobbyguru
Lid sinds: 27 Februari 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 4600 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 16 April 2011 om 15:19 |
|||||
|
jawel hoor , heeft zich voorgesteld op 9 april
|
||||||
|
In het leven telt de strijd
Het voornaamste is niet te hebben gewonnen , Maar goed gestreden te hebben GROETJES LINDA |
||||||
![]() |
||||||
Magtelt
Hobbyguru
Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23746 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 16 April 2011 om 16:12 |
|||||
|
Mijn halve handwerkbibliotheek komt van marktplaats en een kwart van rommelmarkten en kringloopwinkels. Daar heb ik allemaal voor betaald. Maar als ik anderen wel eens doorverwijs naar marktplaats of andere online tweedehandsboekwinkels, krijg ik daar helemaal geen antwoord op. Dan heb ik niet altijd zin om mijn oude patronen gratis door te geven, het hangt dan net af van mijn goede zin en of ik die hobbydoos al ken.
|
||||||
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
||||||
![]() |
||||||
tootjeko
Hobbywonder
Lid sinds: 01 April 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 562 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 16 April 2011 om 19:21 |
|||||
Daar heb ik dus over heen gezien, mijn excuses daarvoor. Maar blijf het een rare gewaarwording vinden dat je in een week tijd om 23 patroontjes vraagt. |
||||||
|
Groetjes Tootje
[IMG]http://i3.photobucket.com/albums/y58/tootjeko/Amigurumi/P28-03-09_1055-1.jpg"> |
||||||
![]() |
||||||
linda1959
Hobbyguru
Lid sinds: 27 Februari 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 4600 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 16 April 2011 om 19:50 |
|||||
|
jaja tootje daar ben ik het volledig mee eens hoor
|
||||||
|
In het leven telt de strijd
Het voornaamste is niet te hebben gewonnen , Maar goed gestreden te hebben GROETJES LINDA |
||||||
![]() |
||||||
Reageer
|
Pagina <123> |
| Tweet |
| Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |