Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Jurkje, ook geschikt voor grote maten

Reageer Reageer Pagina  <123>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2014 om 19:57
Prachtig!
Back to Top
Ing View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ing Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Augustus 2014 om 15:48
Zo ik ben weer terug van vakantie en heb het jurkje opgemeten.

Een vierkant moet als je m gehaakt hebt ongeveer 19x19cm zijn en diagonaal 25cm. Als het jurkje af is en je hem een aantal keren gedragen hebt dan zakt het uit en zijn de vierkanten groter.
In het begin zal het jurkje ook wat korter zijn totdat hij na een aantal keer dragen uitgezakt is. Als je hem van boven naar beneden haakt dan kan je m tussendoor vast op een hangertje hangen waardoor hij al wat uit zal zakken.

Van oksel tot oksel is hij ongeveer 62cm.
Op de taille ongeveer 75cm en op het breedste punt onderaan 140cm.
De lengte is van schouder tot langste punt voor ongeveer 100cm en achter tot het langste punt ongeveer 110cm. Ik heb aan de achterkant in het midden 1 motief extra gehaakt zodat de achterkant iets langer is dan de voorkant.

Mocht je dit jurkje willen gaan haken hou dan niet de maat haaknaald aan welke op de bol Coton Crochet staat aangegeven maar pas de maat van je haaknaald aan tot je een motief hebt van de juiste maat. Ik heb het jurkje gehaakt met haaknaald 3,5 maar ik haak vrij vast dus ik denk dat het ook met haaknaald 3 zou kunnen.
Dikker katoen gebruiken kan natuurlijk ook maar ik vind het jurkje juist zo mooi doordat het met fijn garen gehaakt is en het een ietwat kantachtige uitstraling heeft. Met Catania fine bijvoorbeeld vond ik het jurkje niet zo mooi worden.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Augustus 2014 om 16:17
Volgens mij heb ik zitten slapen. Ik zie je jurkjes vandaag voor het eerst en vind ze prachtig. Bovendien vind ik die van jou mooier dan het origineel. Bij de originele vind ik halsrand te fors. Deze van jou komt veel filigräner over.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Ing View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ing Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Augustus 2014 om 16:37
Ik heb de halsrand aangepast en maar 3 toeren vasten gehaakt i.p.v. 9 toeren, ik vond het anders ook te fors worden.

Vanavond ga ik 20 bollen rode Coton Crochet halen, ik zit erover te denken om deze ook nog in het rood te gaan maken maar ik weet nog niet of ik er gelijk aan ga beginnen of dat ik eerst een ander rood jurkje ga haken.
Zoveel ideeën maar te weinig tijd...
Back to Top
BettyKleien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer BettyKleien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Augustus 2014 om 17:52
Maar ing er staat haak nld anderhalf tot twee en jij hebt m op drie en half gehaakt,.Hoe kan dat dan ?en het petroom moet je kopen?
Back to Top
Ing View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ing Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Augustus 2014 om 18:10
Hoi Betty,
Ik hou me zelden aan de maat van de haaknaald die staat aangegeven. Ik haak heel vast en heb meestal al een halve maat groter nodig wil mijn haakwerk geen plank gaan worden. Verder pas ik de haaknaald aan aan het patroon. Als het te groot wordt pak ik een maat kleiner, wordt het te klein dan neem ik een grotere maat.

Ik had eerst een link naar het patroon geplaatst die op een russische site staat maar daarna wees Marie-Louise me erop dat het patroon nog steeds te koop is en aangezien je hier geen kooppatronen gratis mag delen, wat logisch is, heb ik de link aangepast naar het kooppatroon.
Back to Top
Ing View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ing Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Augustus 2014 om 18:29
Als iemand hem in crème wil haken dan niet de Coton Crochet nemen. Waarom het is weet ik niet maar in die kleur is het garen veel dunner dan de andere kleuren. Ik wilde pas een jurkje maken met meerdere kleuren en dat ging dus niet door omdat de crème veel te dun was.
Back to Top
By MG View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer By MG Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Augustus 2014 om 19:19
Ik zie ze nu ook voor het eerst en inderdaad, wat zijn ze mooi.
En dat van zoveel ideeën en zo weinig tijd, dat hebben we allemaal denk, ;-)
http://madebymg.
blogspot.nl/

https://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/bymg/
Back to Top
Hobbydoos_gebruiker View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hobbydoos_gebruiker Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Augustus 2014 om 19:44
Jammer, jammer, jammer. Heel erg jammer dat dit een kooppatroon is en niet verder verspreid mag worden. Nogmaals Jammer!
Back to Top
BettyKleien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer BettyKleien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Augustus 2014 om 19:46
Ja vind ik ook zeker jammer
Back to Top
lidy* View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Augustus 2014 om 21:41
Maar $6.99 (omgerekend €5,22) voor een heel boekje met haakpatronen kost je toch de kop niet? 

Prachtig patroon en idem uitwerking, Ing. 
Back to Top
Ing View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ing Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Augustus 2014 om 02:07
Kijk ook eens op mijn Pinterest pagina, in het album Made by me staan al mijn creaties die ik tot nu toe op de foto gezet heb Wink
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Augustus 2014 om 08:53
Nou ik heb even gekeken op pinterest.....wat maak jij een prachtige dingen(creaties)!!! Petje af.
Back to Top
Hobbydoos_gebruiker View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hobbydoos_gebruiker Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Augustus 2014 om 15:16
Hoi Ing,
Misschien nog een hele "vreemde" vraag: maar wat draag je onder het jurkje?
Back to Top
Cozz View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cozz Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Augustus 2014 om 17:40
Originally posted by Ing Ing wrote:

Kijk ook eens op mijn Pinterest pagina, in het album Made by me staan al mijn creaties die ik tot nu toe op de foto gezet heb Wink

thanks is erg mooi
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Augustus 2014 om 18:38
Originally posted by Dilianne Dilianne wrote:

Hoi Ing,

niets!! haha
Back to Top
Ing View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ing Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2014 om 18:30
Originally posted by engeline engeline wrote:

Originally posted by Dilianne Dilianne wrote:

Hoi Ing,

niets!! haha

LOL wel lekker luchtig hihi!

Bij de Zeeman hebben ze goedkope onderjurkjes/nachthemdjes in zwart, rood en roze/paars die passen er precies onder. En als het kouder is dan doe ik over het onderjurkje nog een t-shirt met een lage hals en lange mouwen, ook van de Zeeman, dus ik kan ze het hele jaar door dragen.

Back to Top
Ing View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ing Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 September 2014 om 01:51
Ik heb hem uiteindelijk toch niet in rood gehaakt maar een ander rood jurkje gemaakt.
En even uit nieuwsgierigheid, is er hier iemand die dit jurkje ook is gaan maken?
Back to Top
demi View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer demi Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 September 2014 om 14:40
Ik vind het een heel leuk jurkje, vooral de zwarte.
Maar het ziet er wel heel moeilijk uit om te maken, ben niet zo een geoefende haakster!
Back to Top
Ing View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ing Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 September 2014 om 20:02
Hoi Demi,
Als je een haakschema kan lezen dan kan je hem maken hoor! En als je iets niet snapt dan kan je dat gewoon hier neerzetten dan help ik je ermee Smile
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.781 seconden.
Lang Yarns