jurkje |
Reageer ![]() |
Autheur | |
Rejoyce ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 15 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 15 Mei 2011 om 16:01 |
Help hoe leer ik ooit een jurkje haken, ik dacht leuk, maar ik heb t al 2 keer over gedaan omdat ik niks begrijp van de armsgaten en de kraag......Ik begin te denken dat ik t moet opgeven, want het maakt uit hoe goed het uitgelegd word.... Iemand een tip...? |
|
Je bent kostbaar in Gods ogen
|
|
![]() |
|
Prideke ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 31 Mei 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8249 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Wat het makkelijkste is voor ons... Om welk patroon gaat het en kan je de toeren voor en na jouw obstakel hier plaatsen.
Hier zitten zoveel mensen met kennis en ervaring dat er vast iemand is die jou goed kan helpen. |
|
![]() |
|
Mutti ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8177 |
nooit opgeven en zo veel mogelijk informatie doorgeven dan is er hier beslist iemand die je verder kan helpen
|
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
Je bedoelt misschien het minderen? Aan de kant waar de draad zit doe ik dat met halve vasten en aan de andere kant laat ik de steken die geminderd moeten worden gewoon met rust. Anders moet je rechts steken laten rusten en dan de draad opnieuw aanhechten en er zijn al draadjes genoeg weg te werken. Met de hals smokkel ik ook wel eens door gewoon door te haken met halve vasten over de steken die de hals moeten vormen. Maar dat gaat over poppenjurkjes.
Het je wel een goed haakboek, waarin staat hoe je alles moet doen? |
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Cornel45 ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 13 Augustus 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 35 |
Lijkt mij een spannend haakproject, wil zelf ook eens soort wijd vallend tuniekjurkje haken met lange mouwen in het zwart.
|
|
![]() |
|
Rejoyce ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 15 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8 |
Dit is het leuke jurkje wat ik wel even dacht te gaan haken voor deze zomer voor mijn dochtertje. Nu begrijp ik het begin nog net, en het gaat al fout bij 12x 1 st minderen aan weerskanten..en de term afkanten weet ik me ook geen raad mee. Terwijl ik echt veel heb geleerd met het boek wat ik heb...Maar er zal vast meer boekwerk nodig zijn...
Tips voor minderen op het haakwerk-1: |
|
|
|
![]() |
|
Prideke ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 31 Mei 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8249 |
Is het een patroon van drops/garnstudio?
Zo ja dan is het nog makkelijker om het patroonnummer hier neer te zetten. Zelf ben ik ook nog niet zo'n haakwonder op kleding gebied maar er zullen vast dames zijn die je hier al mee kunnen helpen. |
|
![]() |
|
Mutti ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8177 |
Je bent bezig met een stokjestoer Als je moet minderen haak je je eerste stokje niet af dus de laatste handeling niet maken .Dan ga je je volgende stokje haken en haak beide stokjes in een keer af Als je aan de armsgaten toe bent minder je door hv tehaken i.pv stokjes .Aan het eind van de toer laat je stokjes staan en keer je je werk Ik hoop dat je het snapt .Laten zien is makkelijker misschien kun je op internet naar een filmpje kijken op Y T |
|
![]() |
|
Leonie_y ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 19 Oktober 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 9435 |
oeps, hier heb ik ook geen verstand van. Ik houd me bij het haken van knuffels
|
|
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is
het glas is altijd halfvol |
|
![]() |
|
Dank jullie voor de reacties,
Oke Mutti tot op een zeker hoogte begrijp ik jouw tip. Ik ga nu even weer een poging wagen. Het is inderdaad een drops patroon, BabyDROPS nummer 14-4
GROETJES en thnx |
|
|
|
![]() |
|
Ga verder met stk op stk en minder tegelijkertijd aan weerskanten 12 x 1 stk
Hier kom ik eerlijk gezegd ookk al vast te zitten, dus als iemand daar een goeie uitleg voor heeft. |
|
|
|
![]() |
|
je begint met het eerste stokje maar haakt het niet af . De laatste doorhaling maak je niet . Dan ga je naar het tweede stokje jebegint met haken maar haakt beide stokjes in een keer af . dan heb je aan de bovenkant 1 veetje liggen dus heb je er 1 geminderd . Bij twee stokjes zou je 2 veetjes hebben nu gaat m,n kleinzoon gevaarlijke dingen doen |
|
![]() |
|
Haha mutti, ik ken het van mijn prinsesje hihi....Hoe oud is de kleine zoon?
Oke het minderen snap ik, dus 12 toeren 1 st. minderen aan beide kanten als ik het goed begrijp.....
En dan krijg i dit probleem:afwisselend elke en elke 2e nld, Maat 6/9+ 12/18 maanden: In elke tr and Maat 2 + 3 /4 jaar: In elke 3e tr = 55-62-70 (77-84) stk. Hier ga ik dus bijna gillen en gooi ik het werkstuk bijna het raam uit, maar nee ik wil het zoo graag kunnen.... |
|
|
|
![]() |
|
voor welke leeftijd haak je het jurkje
|
|
![]() |
|
IngeDeV ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 20 Januari 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 2507 |
niet door het raam gooien even aan de kant leggen en met de uitleg van de voorgaande collega's zal je er heel zeker geraken. groetjes IngeDeV
|
|
IngeDeV
http://ingedev.blogspot.com http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html |
|
![]() |
|
Het jurkje haak ik voor de leeftijd van 2 jaar...Ja het
jurkje ligt nu heel braaf te wachten tot ik weer verder durf..Vanavond denk ik weer |
|
|
|
![]() |
|
Dan moet je de werkwijze volgen die voor 2 jaar staat aangegeven dus maak je de mindering in elke 3e toer .
De bijna brokkemaker is anderhalf |
|
![]() |
|
aha weer wat wijzer.......
ja brokken kunnen ze zeker maken, een jongen denk ik nog meer.... |
|
|
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
Als het mogelijk is een patroon te printen of kopiëren, kun je de "verkeerde" gegevens, dus die niet voor jouw maat zijn, doorstrepen. Want die kunnen behoorlijk verwarrend zijn.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Hoi Magtelt, ik heb het patroon uitgeprint, en het is
inderdaad heel verwarrend. Maar ik zal die tip van jou gebruiken en dat zal vast weer heel veel schelen. |
|
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |