Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

kabel patroon 142-32 ks-070

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
appeltje View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 17 Juli 2013
Locatie: Bilthoven
Status: Offline
Points: 14
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer appeltje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: kabel patroon 142-32 ks-070
    Posted: 17 Juli 2013 om 12:13
Is er iemand die me wil helpen? Ik wil de Drops sjaal met kabels breien maar snap niets van de kabelbeschrijving. Op het plaatje ziet het eruit als een 'luie'kabel, heel anders dan de instructiefilmpjes die ik over kabels kan vinden. Heeft iemand de sjaal al eesn gebreid of is er iemand die goed is in patronen/kabels die me zou willen helpen? Hierbij de link naar het patroon: Patroon
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juni 2010
Status: Offline
Points: 7262
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juli 2013 om 12:18
Boven de teltekening staat beschreven hoe je moet kabelen, ik zou het niet duidelijker kunnen zeggen! Wat snap je niet?
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juli 2013 om 12:21
Ik begrijp de vraag niet.  De tekening plus uitleg is toch duidelijk zou ik zeggen.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
appeltje View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 17 Juli 2013
Locatie: Bilthoven
Status: Offline
Points: 14
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer appeltje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juli 2013 om 12:31
@ lidwina: Voor jou is het wellicht gesneden koek,de uitleg is voor mij dus niet duidelijk, anders zou ik de vraag niet stellen.

Ik heb nog nooit een kabel gemaakt en snap niets van de beschrijving. Op de tekening staan 16 steken aangegeven als kabel terwijl ik er 8 op moet nemen. Dan staat er  bij de uitleg: zet 8 st op een kabelnaald en houd deze achter het werk, 1 st av, 2 st r, 2 st av, 2 st r en 1 st av, dan 1 st av, 2 st r, 2 st av, 2 st r en 1 st av van de kabelnld.
Kan iemand de uitleg voor me aanvullen zodat een beginner weet wat te doen?
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3043
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juli 2013 om 12:41
Hoi appeltje,
 
Ik zal proberen om het zo duidelijk mogelijk aan jou, als beginneling, uit te leggen:
 
- je neemt voor de kabel 8 steken op een hulpnaald achter het werk
- vervolgens brei je over de volgende 8 steken (1 av., 2 r., 2 av., 2 r., en 1 av = 8 steken)
- dan ga je de 8 steken van de hulpnaald breien (1 av., 2 r., 2 av., 2 r. en 1 av. = 8 steken)
 
Hopelijk is het zo iets duidelijker verwoord en kun je deze mooie sjaal, best wel moeilijk voor een beginner, tot een goed einde brengen.
 
Succes!
 
Dilianne
Back to Top
appeltje View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 17 Juli 2013
Locatie: Bilthoven
Status: Offline
Points: 14
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer appeltje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juli 2013 om 12:45
Hallo Dilianne,
fijn dat je de moeite neemt het me uit te leggen. Die steken staan op de hulpnaald, maar die volgende steken, zij dat dan steken die nog op de naald staan? Dus kom ik dan zo aan 16 steken van de tekening?
Groet
Lola
Back to Top
appeltje View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 17 Juli 2013
Locatie: Bilthoven
Status: Offline
Points: 14
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer appeltje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juli 2013 om 13:02
Dan doe ik het toch nog niet goed. Ik heb het volgens mij gedaan zoals je beschreef maar heb nu geen kabel maar een ongebreide draad over 8 steken hangen. Is dit hopeloos?Ik ga maar weer terugsteken.
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 April 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2513
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juli 2013 om 13:14
het is de bedoeling dat je de voorste 8 steken kruist met de achterste 8 steken, dwz dat je geen lange ongebreide draad over die 8 steken mag hebben maar dat dit heel 'kort' gebeurt.
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juli 2013 om 13:15
Ik zal ook nog eens proberen het duidelijk te schrijven  Je breit tot je die schuine streep krijgt . Die schuine streep zijn 16 steken in totaal . Nu zet je de eerste 8 steken op een kabelnaald of hulpnaald een   . Daar doe je dus niets mee . Deze kabelnaald leg je naar achteren dus van je af . Dan  ga je de volgende 8 steken breien .Die lopen dus voorlangs je werk Dan trek je je kabelnaald een beetje naar links en je gaat je 1e 8 steken breien Dan zijn de steken van je kabelnaald op en je gaat gewoon verder breien met de steken die op je linker pen staan . Die 16 steken hebben nu een draai gekregen .
 
 
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3043
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juli 2013 om 13:17
Ik denk dat je toch iets fout doet.
Je neemt eerst de 8 steken op een hulpnaald achter het werk en vervolgens brei je 8 steken van je "gewone" naald dus van de steken welke er dan volgen.
Vervolgens brei je dan pas de steken van de hulpdraad.
Ik kan het jou helaas niet beter uitleggen, je zou het eigenlijk moeten zien.
Back to Top
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 April 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3377
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frea H. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juli 2013 om 13:18
Hallo Appeltje, Heb je wel eens eerder kabels gebreid?Misschien eerst een proeflapje breien met bijv.maar 4 of 6 steken totaal. Om met 16 steken te beginnen is best moeilijk.
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 April 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2513
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juli 2013 om 13:27
misschien dat deze Nederlandse link je eventjes op goede weg kan zetten :
 
in jouw geval moet je de kabelnaald naar achteren (met 8 steken) plaatsen ipv naar voor!!!
en je breidt ze volgens het voorgeschreven patroon, nl
- je neemt voor de kabel 8 steken op een hulpnaald achter het werk
- vervolgens brei je over de volgende 8 steken (1 av., 2 r., 2 av., 2 r., en 1 av = 8 steken)
- dan ga je de 8 steken van de hulpnaald breien (1 av., 2 r., 2 av., 2 r. en 1 av. = 8 steken) zoals hierboven uitgelegd door Dilianne
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juli 2013 om 13:30
Sorry Appeltje, omdat jij het over een luie kabel had, waar ik nog nooit van gehoord had, dacht ik dat jij bekend was met kabel breien. Vandaar mijn antwoord.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 April 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2513
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juli 2013 om 13:31
Originally posted by appeltje appeltje wrote:

Hallo Dilianne,
fijn dat je de moeite neemt het me uit te leggen. Die steken staan op de hulpnaald, maar die volgende steken, zij dat dan steken die nog op de naald staan? Dus kom ik dan zo aan 16 steken van de tekening?
Groet
Lola
 
Yep!!! zo kom je aan die 16 steken!!
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
appeltje View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 17 Juli 2013
Locatie: Bilthoven
Status: Offline
Points: 14
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer appeltje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juli 2013 om 16:31
 Lieve Mutti, Dilianne, Lidwina en Lollibol.
Ik wil al zo lang leren om een kabel te breien. Nu zag ik de sjaal met kabel die er gemakkelijk uitzag, maar met de beschrijving kwamheb ik bij verschillende mensen in de buurt  aangebeld van wie ik dacht dat zij het wel konden: nou nee. De Hobbydoos verwees me naar jullie en nu is het gelukt! Jullie aanwijzingen wanneer van welke naald te breien en dat het een draai (verschuiving) moet worden heeft geholpen. Ook de link is prettig. Ik had de link van drops gebruikt maar die is veel minder duidelijk.
Ik wil jullie heel erg bedanken voor de moeite. Ik ben zo blij dat ik het nu snap en ben van plan na deze sjaal veel meer met kabels te gaan breien want dat vind ik erg mooi.
Met heel hartelijke groet
Lola
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juli 2013 om 16:55
Appeltje daar is dit forum nu zo fijn van . Met vereende krachten lukt het meestal wel .
 
Mocht je bij je volgende werkstukken weer problemen hebben dan roep je maar .
 
Als je het kunt ,kan je misschien een foto plaatsen als het werk af is .
 
Overigens vind ik het een heel mooi patroon
Back to Top
appeltje View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 17 Juli 2013
Locatie: Bilthoven
Status: Offline
Points: 14
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer appeltje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juli 2013 om 17:17
Dank voor het aanbod, daar zal ik graag gebruik van maken!
Ja, ik vond het ook erg mooi, helemaal de combinatie met de pluizige wol. Heel eenvoudig en toch geraffineerd.
Ik zal een foto plaatsen als hij af is, maar dat kan wel even duren. Of je je me dan nog herinnerd?
Maar wellicht gaat deze sjaal ineens snel.
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 April 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2513
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juli 2013 om 20:19
hahaha
je kan ook eventueel al een proeflapje laten zien :-) (vrouwelijke nieuwsgierigheid noemen ze dit hier!! :-)
en zo heb je toch alle tijd om hem op eigen tempo af te werken...
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
appeltje View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 17 Juli 2013
Locatie: Bilthoven
Status: Offline
Points: 14
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer appeltje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2013 om 16:54
Ik zal binnenkort een foto maken want ik schiet bovenverwachtingen snel op.  Ik ben helemaal verslaafd. Ik vind hem alleen nogal smal uitvallen, denk erover om voor mezef opnieuw te beginnen met een aangepast patroon met 1 kabel meer. Ik wil dit exemplaarQuestion afmaken en aan een buurmeisje kado doen. Maar ik heb daar een vraag over.: Hoe lang moet een sjaal worden voor een meisje van 10? Ik kan dat niet vinden. De sjaals voor meisjes staan niet op de site, alleen in boeken. Kan iemand me adviseren?
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2013 om 17:49
Als je naar de site van drops gaat en je klikt een kinderblad aan en naderhand tik je sjaal in dan kun je kiezen .
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.531 seconden.
Lang Yarns