Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Kabelsteek breien

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Anneliese View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Anneliese Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Kabelsteek breien
    Posted: 18 Maart 2025 om 17:07
Kan iemand mij vertellen hoe ik een kabelsteek moet breien?
Volgens het patroon moet ik een kabelsteek breien aan zowel de rechte als de averechte kant.
Het gaat op damespatroon patroon 18 uit boek Phildar 255 

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Maart 2025 om 08:41
In een patroon van een kabelsteek hoort te staan: neem ...steken op de kabelnaald, vóór of achter het werk, en brei ... steken recht of averecht, brei vervolgens de steken van de kabelnaald recht of averecht. Zo heb ik het geleerd uit een Hemaboek, 45 of meer jaar geleden.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Anneliese View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Anneliese Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Maart 2025 om 09:38
Zo heb ik het ook geleerd en brei ik regelmatig kabels.
Echter heb ik geen idee hoe ik 1 kabelsteek moet breien aan zowel de rechte als de averechtse kant.
Ik hoop dat een van jullie mij verder kan helpen
Back to Top
Anneliese View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Anneliese Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Maart 2025 om 18:52
Ik heb via mail contact gehad met phildar (happywool)
Met kabelsteek wordt een gedraaide steek bedoeld.
Probleem dus opgelost en kan ik weer verder.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Maart 2025 om 08:53
Iedere ontwerper heeft zijn/haar eigen vaktermen, hopeloos! Ik heb wel eens in een poppentrui een soort van kabel gekregen, toen ik een steek recht moest insteken en afhalen, zonder te breien, en diezelfde steek aan de achterkant averecht te breien. Maar dat werd toen recht afhalen genoemd, de kabels werden apart uitgelegd.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Maart 2025 om 10:40
Phildar patronen zijn meestal vertaald uit het Frans. Als je het patroon uit een Phildar blad hebt, staat het patroon er soms in meerdere talen in. Ik ben al vaak wijzer geworden door naar een andere taal te kijken hoe iets daar omschreven wordt. 
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.563 seconden.
Lang Yarns