Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Kamerdebat

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Kamerdebat
    Posted: 01 April 2021 om 18:21
Ik volgde vanmiddag een stukje van het kamerdebat, een kort poosje maar, maar ik kon niet tellen hoe vaak onze demissionaire premier heeft gezegd, dat hij de waarheid had gesproken. En waar het een duidelijke leugen bleek, was hij plots vergeten wat hij nou precies had gezegd. Ja, kom nou, hij heeft de luis in zijn pels besproken, waardoor het kabinet gevallen is. En bedacht dat die man als minister jabroer moest spelen tegen de grote man, die Nederland (niet) gered heeft van Corona. Of kamervoorzitter, want die mag alleen anderen aanwijzen om het woord te nemen en verder zwijgen. Dus toekomstige misstanden zouden zoals meneer Rutte gewoon is, onder het tapijtje van het torentje geveegd worden. Zonder een lastpak met kamervragen. Men trok fel van leer, Wilders eiste zijn terugtreden, Jesse Klaver kwam met diverse voorbeelden van belangrijke zaken uit de regeringen Rutte, die hij allemaal geheel vergeten was, toen er vragen over werden gesteld. De woordvoerster van de Partij voor Dieren vroeg zich af wat Nederland aan moest met een premier die óf liegt óf aan geheugenverlies lijdt, als het er op aan komt. En hij maar roepen dat hij de waarheid had gesproken en dingen vergeten was. Ik heb de tv maar uitgezet, ik moet om mijn bloeddruk denken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 April 2021 om 19:40
dat laatste was een wijs besluit Magtelt
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 April 2021 om 20:43
Ik werd er heel moe van en heb me bedacht dat ik niet van politiek houd, dus dat ze het fijn maar zelluf uit moeten zoeken.
Ze zijn allemaal even erg, dat is nog het ergste - nu schreeuwen, straks weer over op de orde van de dag en zo verandert er nooit iets.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 April 2021 om 08:58
Ik volg Wim Daniëls op Facebook. Hij meende dat het hele debat een 1 april grap was en dat ze hun rol voortreffelijk speelden. Iemand had als commentaar: Een heel jaar cabaret gemist is in één dag ingehaald.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 April 2021 om 11:59
Ik ben het helemaal eens met je eerste opmerkingen, Magtelt. Maar een 1 april grap was het helaas niet. Ik heb het helemaal uitgekeken en geluisterd. Zelfs die notities opgezocht die aantonen dat er wel is gesproken over het wegwerken van een lastig parlementslid.

Vooral toen Rutte tig keer achterelkaar bleef beweren dat hij niet had gelogen, vond ik het een beschamende vertoning. Ik kreeg zelfs een moment medelijden met hem. Ik dacht: Die man is ziek. Hij is helemaal niet in orde en moet opgenomen worden. Maar daarna vond ik het gewoon een engerd. Zo iemand die terloops iemand wurgt en achteraf zonder emotie vertelt dat hij niet weet wie dat heeft gedaan.

Gruwelijk, dat wij zo iemand als premier hebben en dat hij ook nog is gekozen door de bevolking.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 April 2021 om 12:15
dat hij nu is gekozen vind ik niet zo raar. we zitten wereldwijd in 'n enorm enge situatie en Rutte is vertrouwd.
mensen kiezen voor iets wat ze kennen. niet omdat dat goed is maar omdat een stap naar het onbekende te groot en te eng is.
zeker in zo'n lastige situatie waarin iedereen zich zeer kwetsbaar voelt

hetzelfde dat wanneer kinderen thuis mishandeld worden en toch liever bij de eigen ouders blijft dan bijvoorbeeld in een pleeggezin. en waarom mensen zo lang in een in alle opzichten slechte relatie blijven hangen.

corona heeft ons allemaal mentaal verzwakt, onze werelden zijn ondersteboven geslagen. familieleden vallen weg, evenals vertrouwde winkels, clubs, activiteiten, enz.
laten we dan alsjeblieft vast blijven houden aan dat wat we nog kennen....rutte
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 April 2021 om 14:35
Ze zijn allemaal even erg, vanochtend moest ik denken aan "wie een kuil graaft voor een ander valt er zelf in". Maar ik kan er alleen niet goed
achter komen wie nou die kuil gegraven heeft, was het Rutte of was het iemand anders . . . en viel Rutte toen van zijn voetstuk en wie gaat dus
nu alsnog vallen omdat hij/zij een kuil gegraven heeft. En eigenlijk snap ik dat niet, want premier zijn, wat een rot-baan lijkt me dat.

Dus ik snap heel erg de spandoeken "Omtzigt for president", hij is een van de weinigen, die zijn collega's er op wijst dat ze te veel 
tegen elkaar zijn en vergeten zijn dat ze door de burger gekozen zijn.

Mijn standpunt altijd is dat als een wet goed is, dat hij dan goed is - maar nee ze moeten er eerst collectief allemaal nog eens over heen 
plassen zodat het een gedrocht wordt. Want als een ander (de tegenpartij) het verzonnen heeft kan het nooit goed zijn. Bah. Politiek. Bah.


Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 April 2021 om 19:35
Ik heb het vage idee, dat Rutte enigszins autistisch is. En dus geen flauw idee heeft dat hij mensen kwetst of hoe anderen zich voelen. Het uitlekken kan een foefje van D66 zijn geweest, zo duidelijk met papieren openlijk over straat lopen, maar wel je haar beschermen tegen regen. Ik zou belangrijke papieren daar tegen net zo goed beschermen. De dames wisten beiden dat Rutte over Omzigt had gepraat en juist dat papier was te lezen.

Ik denk dat mensen na een lange tijd gewend raken aan de machthebber, ik denk aan Tito, na wiens dood Joegoslavië uit elkaar viel, Mao, Poetin. De onderdanen weten niet beter of die man is de leider, ze zijn bang voor verandering.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 April 2021 om 19:58
Ja, jullie omschrijven het goed. Ik las ook een artikel van iemand (waar ik het vaak niet mee eens ben, maar nu wel) dat het stemgedrag lijkt op het "Stockholm syndroom". Dat is wanneer slachtoffers sympathie gaan voelen voor hun ontvoerder of gijzelaar. Ze proberen zich in te denken hoe de misdadiger het minst gevaarlijk is en dan gaan ze zich zo inleven dat ze sympathie voelen.

Het beste kunnen we zo snel mogelijk van die man afkomen. Maar ik vrees dat het niet snel zal lukken.
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 April 2021 om 20:01
Er zijn meer mensen die denken dat Ollongren met opzet dat velletje papier liet zien. Maar ik denk het niet. Mensen maken dat soort fouten gewoon. En ze was uit haar gewone doen, door die Corona melding.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 April 2021 om 21:34
Wat ik vreemd vind is dat er geen enkele andere naam genoemd zou zijn. Daar hoor je tenminste niets over. Als er een naam gevallen is, zijn er ook meerdere gevallen en niet alleen die ene. En als mijn theorie dan klopt dat er meerdere namen gevallen zijn, zijn die namen alleen maar als opties voor een of ander genoemd zijn. Bovendien zou ik wel eens willen weten van welke partij degene was die deze krabbeltjes gemaakt heeft. Kaag heeft voor de verkiezingen duidelijk aangegeven dat ze voor het premierschap ging. Volgens mij zit er aan het hele verhaal een luchtje. Maar waarschijnlijk ben ik veel te achterdochtig. Maar zoals Magtelt zegt, wel je haar beschermen tegen de regen en niet je belangrijke papieren. Dat sterkt mij dan weer in mijn overtuiging dat vrouwen teveel met andere zaken bezig zijn dan waar ze mee bezig zouden moeten zijn. Bezondig ik mij overigens ook aan. Het beroemde vrouwen kunnen meerdere dingen tegelijk!!!
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 April 2021 om 08:56
In een praatprogramma werd gesteld, dat partijen beter al voor de verkiezingen kunnen aangeven met welke partij zij absoluut niet samen in de regering willen en met welke wel. Dan weet de kiezer al een beetje beter hoe te stemmen. Ploumen had van te voren aangegeven niet alleen in een regering met de VVD te willen, zij wilde er dan minstens één linkse partij bij hebben. Omdat PvdA ministers vaak hadden moeten meedoen met onsympathieke wetten en dan later daarover de roetveegpiet toegespeeld kregen. Zie de toeslagenaffaire, waarbij Asscher zich terugtrok als partijleider, terwijl hij staatssecretaris van sociale zaken was geweest, die pas als laatste schuldig was, omdat mensen op een zwarte lijst waren gezet door de belastingdienst. Maar ja, niemand had dit rare gedoe met zichtbare notities kunnen voorspellen. En dat dan juist dat papiertje met de naam Omzigt boven zou liggen. Wij noemden dat thuis perongelukexpres.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 April 2021 om 09:44
Precies Magtelt. Ik vind het langzamerhand teveel toevalligheden. Ook vind ik de rol van Mevrouw Omzigt raar. Ik kan mij niet herinneren dat de echtgenote of partner van een politicus ooit commentaar of haar mening heeft gegeven op dingen die gebeuren haar man betreffende. Het begon al met de lijsttrekker verkiezing. Zij zou op haar man gestemd hebben een een bedankje gekregen hebben omdat ze op Hugo de Jonge gestemd had. Gisteren had Ephimenco in zijn column in Trouw een heel interessante uiteenzetting over de betrouwbaarheid van wereldleiders. Die laten vergiftigen, moorden enz en ze ontkennen glashard dat ze er ook maar iets mee te maken hebben. En de wereld draait gewoon door. 
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 April 2021 om 10:04
hobbydoosdebat Smile
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 April 2021 om 10:04
Nog iets vergeten. Is het niet vreemd dat wel de naam van Pieter Omzigt gevallen is en niet die van Renske Leijten? Zou je toch net zo goed een luis in de pels kunnen vinden. Voor de goede orde ik ben al eeuwig een CDA stemmer en ben ook niet van plan dat te veranderen.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 April 2021 om 13:47
Renske Leijten werd niet genoemd, omdat Rutte helemaal niet met de SP wil samenwerken. De naam van Omtzigt is wel gevallen en ook die van Hoekstra. Allebei CDA. Dat komt denk ik, omdat VVD wel weer met CDA wil samenwerken, maar dat niet de keuzen van de CDA kiezers wil accepteren. Rutte wilde een eigen selectie van CDA mensen uitzoeken en heeft lak aan de kiezers.

De krabbels waren overigens van ambtenaren die notities maakten van de gesprekken.


Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.391 seconden.
Lang Yarns