Kampvlag |
Reageer |
Autheur | |
L33ntje
Hobbyguru Lid sinds: 15 Juni 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2043 |
Onderwerp: Kampvlag Posted: 05 Juli 2007 om 15:28 |
De afgelopen dagen heb ik weinig tijd gehad voor het 'echte' handwerken omdat ik erg druk was met het ontwerpen en naaien van een kampvlag voor het kamp van mijn dochter aankomende week.
Wie al eens op mijn website heeft gekeken heeft het proces aardig kunnen volgen, maar ik heb nog geen tijd om mijn site te updaten vandaag, maar hij is inmiddels wel klaar. Omat ik er toch stiekum wel een beetje trot op ben, krijgen jullie de primeur. Hier is mijn kampvlag ! De groene en rode stukken zijn met platte stapelnaden / pyjamanaden aan elkaar gezet, de franse lelie en het meisje zijn geincrusteerd en de letters (vilt) zijn ana beide zijden gewoon opgelijmd. |
|
A clean house is a sign of a wasted life
|
|
tdv
Hobbyguru Lid sinds: 10 Oktober 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2171 |
Posted: 05 Juli 2007 om 16:36 |
mooi gedaan hoor kan me voorstellen dat je daar trots op bent.
|
|
groetjes tine
|
|
amandel
Hobbyguru Lid sinds: 25 September 2005 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 5940 |
Posted: 05 Juli 2007 om 16:56 |
Wat een goede kampvlag leuk hoor, daar kan je mee voor de dag komen op het kamp, groetjes irene
|
|
breioma
Hobbyguru Lid sinds: 09 Mei 2007 Status: Offline Points: 2303 |
Posted: 05 Juli 2007 om 17:29 |
Knap gemaakt hoor!!! groetjes corry |
|
x_ophelia
Duizendpoot Lid sinds: 14 Juni 2007 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 305 |
Posted: 05 Juli 2007 om 19:16 |
leuke kampvlag ! !
|
|
miep
Hobbyguru Lid sinds: 17 Mei 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3972 |
Posted: 05 Juli 2007 om 19:43 |
Mooi geworden. Groetjes, Carla |
|
geesje
Hobbyguru Lid sinds: 21 December 2005 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 5399 |
Posted: 05 Juli 2007 om 23:05 |
....echt om trots op te zijn.................
|
|
groetjes geesje
|
|
catharina
Hobbyguru Lid sinds: 20 December 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4453 |
Posted: 05 Juli 2007 om 23:40 |
Poeh....je dochter zal wel heel trots op je zijn.Mooi gedaan
|
|
Groetjes Catharina
|
|
Christien
Hobbywonder Lid sinds: 01 Maart 2006 Status: Offline Points: 446 |
Posted: 07 Juli 2007 om 10:18 |
Prachtig, maar eh wat is geincrusteerd?? Christien |
|
Teunie
Hobbyguru Lid sinds: 02 Oktober 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 7299 |
Posted: 07 Juli 2007 om 10:33 |
Prachtig
|
|
Groetjes Teunie
|
|
L33ntje
Hobbyguru Lid sinds: 15 Juni 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2043 |
Posted: 07 Juli 2007 om 15:03 |
Incrustatie is een stofbewerkingstechniek die je eigenlijk alleen maar gebruikt voor vlaggen, al kan je er ook bijvoorbeeld kledingstukken die aan twee kanten gedragen moeten kunnen worden mee versieren.
Het is een manier om een enkele laag stof met een dubbelzijdige afbeelding te maken. Je maakt dus eerst een applicatie (zonder lijm, plakvlieseline of andere handige hulpmiddeltjes, je kunt alleen spelden en rijgen), opstikken met een heel dichte zigzag (knoopsgatensteek), en dan knip je aan de achterkant de ondergrondstof weg precies langs het stiksel. Een boel werk, maar met een heel mooi resultaat. Was overigens de eerste keer dat ik het deed (al heb ik het op de modevakschool ooit wel geleerd), dus eerst wel vier proeflapjes mee vernaggelt. Gelukkig is het eindresultaat goed gelukt, en heb ik het niet eens hoeven uithalen ! Gewoon héél langzaam, héél rustig naaien, vooral op de kleine hoekjes. En als het goed is, wappert-ie nu op het kampterrein ! |
|
|
|
Tony
Hobbyguru Lid sinds: 28 Januari 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1726 |
Posted: 08 Juli 2007 om 09:59 |
heerlijk is het kampeer leven, toch zeker met zo'n prachtige vlag om je te wijzen waar je thuishaven is. Mooi gedaan Tony |
|
Antonia
|
|
Marike
Hobbywonder Lid sinds: 19 September 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 445 |
Posted: 08 Juli 2007 om 10:09 |
Mooi gedaan Marleen!!!
|
|
Breimuis
Hobbyguru Lid sinds: 18 Januari 2007 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 2277 |
Posted: 08 Juli 2007 om 16:20 |
Wat een leuke kampvlag. Zullen de meiden best blij mee zijn Hier begint de kampkoorts ook te groeien. Vrijdag vertrekken mijn 3 zonen op chirokamp. Ik hoef gelukkig geen vlag te maken. 3 koffers klaar maken en zorgen dat alles in orde is vind ik al werk genoeg |
|
Het is één maal per jaar moederdag MAAR ELKE DAG IS EEN FRUMMELBEESTENDAG
mijnBLOG |
|
L33ntje
Posted: 08 Juli 2007 om 17:12 |
Ja, die koffers inpakken had ik me ook een klein beetje op verkeken.....gierende stress hier de hele vrijdag !
Maar goed, ze zijn nu beide weg dus kan bijna 3 hele dagen bijkomen !! |
|
|
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |