Kan ik nog een toer breien |
Reageer ![]() |
Autheur | |
emmeken ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 18 Mei 2013 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 5 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 18 Mei 2013 om 13:37 |
Hoe weet ik of ik nog genoeg garen heb om een toer rechte steken te breien? Is er een trucje om te bepalen of ik nog genoeg garen heb. Ik kan me vaag herinneren 3 keer de breedte van je werkstuk, maar weet het niet zeker.
Ben een beginnende breister en mijn werk ziet er erg netjes uit. Heb geen zin om halverwege een toer weer terug te breien omdat de draad toch te kort was. |
|
![]() |
|
lidwina ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14134 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ik gok meestal. Als je helemaal geen risico wil lopen laat je de draad gewoon hangen als je twijfelt en gebruikt hem om het werkstuk in elkaar te naaien. Als je de draden op de Russische manier aanhecht zie je er overigens bijna niets van. Hier staat uitleg: http://www.garnstudio.com/lang/nl/video.php?id=80
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
![]() |
|
emmeken ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 18 Mei 2013 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 5 |
Het wordt een babydeken van Purlsoho in 7 kleuren, dus ik moet nu de volgende kleur gaan gebruiken.
Volgens de omschrijving van Purlsoho zou ik nog een ribbel moeten breien met deze bol, maar ik denk dat het net niet past. Vandaar mijn vraag. |
|
![]() |
|
pimmetje ![]() Hobbywonder ![]() Lid sinds: 05 Januari 2011 Status: Offline Points: 957 |
Ik doe het meestal zo als ik twijfel: als ik nog 2 toeren moet breien leg ik een losse knoop in het midden van de draad die ik nog heb, als ik dan de eerste toer gebreid heb en ik ben nog niet bij de knoop, dan heb ik nog genoeg over voor nog een toer, ben ik voorbij de knoop dan heb ik niet meer genoeg en ga ik verder met een nieuwe kleur.
|
|
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl |
|
![]() |
|
Molemieke ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 19 Augustus 2008 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 1909 |
Pimmetje wat een handige truc! Die ga ik zeker in gedachten houden.
|
|
![]() |
|
Ik ga het gelijk proberen!
|
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
Ik heb ergens gelezen dat de draad drie keer de breedte van je werk moet hebben.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Dat dacht ik idd ook. Ik heb met het trucje met de knoop halverwege nog een toer gebreid, en het was ruim drie keer de breedte van mijn werk.
Ik had vijf keer, dus een tweede toer zat er niet in.
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |