Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Kapsel drakosha

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Kapsel drakosha
    Posted: 08 December 2015 om 20:03
Goed, na alle inspiratie-ideeën die ik van jullie gekregen heb voor mijn nichtje, is het toch iets heel anders geworden.
Ik heb een draak voor het guppie gemaakt (geboren in het jaar van de draak, niet dat het een draak is, integendeel... schat van een meid).

Nu is Drakosha bijna klaar (oftewel: Chef smoelwerk gaat alle onderdelen netjes samennaaien voor mij. Moeders is daar veel beter en netter in.. Ze heeft de draak al een mooi smoel gegeven, nu alles nog assembleren).

Maar goed.. ik kan het dier op elke manier versieren die ik wil uiteraard, maar juist het kapsel in het voorbeeldplaatje heeft mijn hart gestolen...
Wat voor spul is dit en hoe krijg ik het zo mooi op het hoofd?




Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12081
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 December 2015 om 21:11
ik weet niet wat het is maar ik zou denken haar-extensions of hoe noemt ge dat of een stukske van een groene pruik. De bovenkant (dus boven de bloemetjes) ziet eruit als tule maar dat kan zijn door de achterkant van die witte doek dat het dat uitzicht geeft.

Ik zou een klein rondje haken en daar die haren doortrekken en zo vastnaaien op de kop. En dan met de haarlak erop om het overeind te houden.
Back to Top
BreiMuts View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 23 Februari 2015
Locatie: Dordrecht
Status: Offline
Points: 329
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer BreiMuts Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 December 2015 om 22:14
is dat niet hetzelfde spul als wat die trolle poppetjes hebben
Groetjes Maria
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 December 2015 om 23:00
Ja, het ziet er wel uit als die trollepoppetjes.
Ik denk dat ik gewoon donderdag maar weer eens een hobbywinkel binnenga en kijken wat ze me daar kunnen leveren.
't Ziet er wel lekker zacht uit.

Beelden van de draak volgen na voltooiing, duurt niet lang meer.
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 26 Augustus 2013
Locatie: België
Status: Offline
Points: 1382
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 December 2015 om 23:29
Ziet eruit als polyester. Rond carnaval heb je daar veel pruiken van. Zou eens in een kringloopwinkel gaan neuzen.
Back to Top
Paxdracona View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 10 Juni 2015
Status: Offline
Points: 36
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Paxdracona Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 December 2015 om 09:37
Beste tip die ik ooit heb gehad: knip een paar stukjes acrylwol, houd ze stevig vast bij het uiteinde en borstel met zo'n stalen hondenborstel tot ze helemaal ontward zijn. Ze zijn nu nog heel krullig. Neem dan een styling tang en haal deze er voorzichtig langs. Tadaaa! Prachtig glanzend haar ♥

Hieronder nog een beetje te zien dat nog niet al het haar uitgeborsteld is:


Back to Top
Katharina View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 09 Juni 2015
Locatie: Midden Limburg
Status: Offline
Points: 24
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Katharina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 December 2015 om 10:21
Het lijkt wel een plukje lontwol te zijn.
Vaak kun je die ook in heel kleine hoeveelheden kopen. Wordt gebruikt bij het vilten.
Groetjes Karin
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3043
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 December 2015 om 10:25
Het moet in ieder geval zeer pluizig zijn zo te zien!
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 December 2015 om 10:58
Goeie tip Paxdracona
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
BreiMuts View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 23 Februari 2015
Locatie: Dordrecht
Status: Offline
Points: 329
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer BreiMuts Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 December 2015 om 13:37
dat is inderdaad een goeie tipWink
Groetjes Maria
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12081
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 December 2015 om 14:00
en dan blijft het staan zoals je zelf wilt. En qua kleuren heb je dan veel meer mogelijkheden. Nu nog een stijltang kopen.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 December 2015 om 16:03

Bij deze heb ik het zo gedaan. Wel even naar boven scrollen denk ik.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
koffiebuikje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 29 Mei 2014
Locatie: nederland
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer koffiebuikje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 December 2015 om 19:14
lijkt het niet op wat kunstbond wat veel in carnaval kleding word gebruikt
ik zou eens in een stoffenwinkel kijken
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 December 2015 om 23:58
Thanks paxdracona, heel goede tip.
Had zelf ook al besloten dat als ik niets kon vinden, ik het (acryl)garen dat gebruikt is voor het buikje met een kammetje wilde gaan uithalen, maar als ik jouw tip zo lees dan ik er beter de borstel die ik voor de konijnenharen gebruik als ze zwaar in de rui zijn gebruiken

Wat betreft hetzelfde soort spul... Ik had opeens een ingeving... Ik ga morgen even langs een paar kringlopen om te kijken of ze daar nog van die trollen hebben liggen. (google maar eens op afbeeldingen van "trol pop") Die hebben het soort haar dat ik zoek.
En anders wordt het dus acryl.
Heb nog 3 dagen :)
Back to Top
Juul View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 November 2015
Locatie: tricht
Status: Offline
Points: 713
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Juul Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 December 2015 om 07:51
Ik denk ook dat het een stukje lontwol is. Is in alle kleuren te krijgen.
Maar misschien niet heel praktisch voor een babyknuffel
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 December 2015 om 23:58
Vanmiddag toch mijn portemonnee maar eens flink getrokken en onderstaande "schoonheid" voor wel 10 hele centjes aangeschaft in de krinloopwinkel.



De kleur paars was wel niet het eerste dat in mijn gedachten op kwam, zeker die donkere kleur niet, maar aangezien de keuze nu niet bepaald overweldigend was (slechts één iets gevonden met dit haar) hebben we hem maar meegenomen.

Thuisgekomen direct een badje met bleek klaargemaakt om dan toch meer in de richting van Lila te gaan komen.
Na zo'n 7 uur gesoaked te hebben kwam het haar er uit als op onderstaande foto:



Oftewel: het is nat, de eventueel nog aanwezige bacterieën zijn vast wel dood, maar het haar is nog geen pico-pantoontje veranderd... Nu vraag ik me haast af van welk materiaal dat spul in vredesnaam gemaakt is.
Na 7 uur weken en bleken zou je toch wel iets verandering verwachten.

Enniewee, het popke draait nu nog even mee in de wasmachien. Morgen nog maar weer even verder met het acrylverhaal hierboven... Moet de slag daar nog even in krijgen, draden breken af.

Heb ondertussen trouwens zekerheidshalve ook carded wool in huis gehaald... ziet er ook wel enigszins fluffy uit.. Iemand daar ervaring mee?
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 December 2015 om 09:44
Kunststof is denk ik het antwoord op de vraag waar het haar van gemaakt is, de kleur zal wel door en door zijn.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12081
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 December 2015 om 09:51
misschien een patroontje zoeken voor nylonkousen (panty's) want ik denk dat het nylon is en dan heb je een paar mooie purperen nylonkousen
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 December 2015 om 10:53
Het ergste hieraan is dat mij altijd weer duidelijk wordt wat voor een troep we allemaal kopen, niet C4th want ze heeft een hele goede
koffiezetter en ze recyclet een popje. Maar de 1e eigenaar van dat popje, het is allemaal erg yukkie yukkie
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 December 2015 om 14:01
Lol... je herkent een echte DE-snelfiltermaling apparaatje?
Ja, heeft mijn moeder al zeker zo'n jaar of 6 geleden gekocht en kan zeker nog wel vele jaren mee.
En wat betreft de rest van de aankopen: ik heb toch nog 10 cent betaald voor die "troep" hoor.

Ze heeft inmiddels aan één been aan de lijn te drogen gehangen en ik denk dat ik haar ga bewaren voor een volgende draak, die ik in een andere kleur wilde maken.
Het haar is daar wel leuk voor te gebruiken.

Maar inderdaad... wat een lelijk ding is die pop en als ik dat onderstel van het ding zo bekijk, dan mis ik nog iets (had moeten afdingen naar 5 cent bedenk ik me nu Wink), het lijkt alsof het ergens op vastgeklikt moet worden.

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.438 seconden.
Lang Yarns