Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

katoen kopen?

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 21 November 2007
Locatie: winssen
Status: Offline
Points: 3257
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: katoen kopen?
    Posted: 27 Juli 2013 om 20:32
Vraagje? waar kopen jullie meestal de katoen?

Ik haak best veel,en ongemerkt gaat er best veel geld inzitten.
gemiddeld  toch 2 euro voor 50 gram.


Ik heb laats via MP bij een Anja  voor 75 ct per 50 gram keuze uit heel veel kleurtjes.
Natuurlijk is het geen Catania en is de kwaliteit ook wel  wat minder,toch haakt het lekker weg.
Voor veel gebruikers misschien een idee?
gr engeline
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juli 2013 om 20:59
de vraag is wat wil je maken. voor kleding wil ik toch wel een goede kwaliteit hebben.
voor frutsels is dat iets anders . maar dat is persoonlijk
oant Sjen
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 21 November 2007
Locatie: winssen
Status: Offline
Points: 3257
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juli 2013 om 21:05
helemaal mee eens.ik heb voor mijn kussens(achterkant ) ook catania gebruikt.maar voor de tasjes en bloemetjes gebruik ik de goedkopere.Ik heb geen idee hoe het blijft in de was. Als de tas vies is geworden,haak ik gewoon een nieuwe! Stille handen daar wordt ik een beetje nerveus van,
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 21 November 2007
Locatie: winssen
Status: Offline
Points: 3257
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juli 2013 om 21:47
Goh,als ik  de tekst bij het onderwerp na lees.lijkt het wel of ik katoen verkoop.
Voor de duidelijkheid! Niet!
Ik kwam de advertentie op MP tegen en wilde jullie alleen van dat op de hoogte brengen.
gr engeline
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juli 2013 om 21:50
daar ben ik best wel blij mee
oant Sjen
Back to Top
Nikaatje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 24 Juli 2013
Locatie: Nijmegen
Status: Offline
Points: 124
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nikaatje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juli 2013 om 22:22

Ik ben ook altijd op jacht naar mooie en toch het liefst zo voordelige katoen. Ik betaal ook meestal zo'n 2 euro per 50 gram, met soms een mazzeltje. Bij online bestellen zit je vaak ook gelijk aan hoge verzendkosten vast. Ik heb onlangs katoen gekocht bij de Wibra en die was 1,40 per 50 gram, maar vreselijk stug. Ik koop m'n katoen meestal bij een handwerkwinkel hier in Nijmegen. Die hebben alle kleuren die je maar kunt bedenken en in mooie kwaliteit, maar dus wel voor 2 euro per 50 gram.

Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 21 November 2007
Locatie: winssen
Status: Offline
Points: 3257
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juli 2013 om 22:33
Bij Diny"s wolwinkeltje?
 
Ik weet inmiddels dat ik ook haak om te haken???? vind het leuk om iets moois te maken .Maar dat mijn handen maar bezig zijn als ik na het werk ga zitten, is wel een must.Stilzitten gaat niet lukken,
Daarom vind ik het wel fijn dat ik goedkopere katoen heb om iets te maken.Als ik echt iets moois wil maken koop ik wel merkgaren.
Back to Top
pimmetje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 05 Januari 2011
Status: Offline
Points: 957
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pimmetje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juli 2013 om 23:25
Ik haak (bijna) altijd met Catania, omdat ik het ook belangrijk vindt dat het lekker haakt. Regelmatig zijn er aanbiedingen her en der en dan vul ik mijn kleurtjes weer aan. Meestal betaal ik (incl. verzendkosten)niet meer dan 2 euro.
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl

Back to Top
Nikaatje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 24 Juli 2013
Locatie: Nijmegen
Status: Offline
Points: 124
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nikaatje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juli 2013 om 23:29
Ja inderdaad bij Diny's wolwinkel! Kom je ook uit Nijmegen Engeline?
Back to Top
Esther12 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 14 September 2012
Locatie: Voorne-Putten
Status: Offline
Points: 337
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Esther12 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juli 2013 om 01:35
Ik haak ook veel met Catania en ook met Katia, die haal ik hier in de buurt in een wolwinkeltje maar het is wel vrij prijzig: 2,50 per 50 gr. Ik zag het een tijd terug ook bij de Wibra, dat was wel goedkoper.
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 3834
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juli 2013 om 13:41
Ik gebruik Phildar coton 3, dat is het voordeligste wat ik hier in de stad kan kopen, 2,20 per 50 gr. Wat ik zelf fijn vind is, om verschillende kleuren van hetzelfde merk te hebben. Ik ben vroeger als kind er vaak tegenaan gelopen, dat ik met restjes iets mocht maken en dat het er dan toch net niet mooi uitkwam, omdat de ene draad net iets dikker was dan de andere (trauma ! LOL).
Soms is de voorraad erg beperkt of een kleur niet verkrijgbaar, dan maak ik een groter lijstje om mijn voorraad aan te vullen en bestel het hier op de hobbydoos. Daar is de katoen iets goedkoper en de verzendkosten vallen best mee.
En de laatste keer had ik ook oogjes en neusjes besteld en kwam ik boven de 50 Euro uit Embarrassed en hoefde ik geen verzendkosten te betalen, dus toen was ik goedkoper uit.
 
Ik heb voor mijn verjaardag wat geld gekregen en als ik wel eens iets verkoop ofzo, dat doe ik allemaal in een apart potje en daar koop ik dan deze katoen voor. Zo lang ik het kan betalen, denk ik, waarom zou ik het dan niet kopen. Ik wordt er blij van, als er iets moois van mijn haaknaald af komt. Dus ik gebruik het ook voor bijv een amigurumi.
 
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juli 2013 om 13:57
Ik heb een paar weken terug  muskat  van drops  bij Renske besteld .
€175 per 50 gr   het zijn mooie kleuren en het haakt ook lekken.
bovendien wil het heel goed splitsen.en dat doe ik nogal eens voor de kleine priegel dingetjes.
normaal haak ik het meest met phildar coton 3  of nova dat kan wel door elkaar gebruikt worden
oant Sjen
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3618
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juli 2013 om 15:42
ik weet niet of jullie de site
robbelien kennen maar die verkoopt ook goedkoop garen
misschien de moeite waard om te kijken

groet nia
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 21 November 2007
Locatie: winssen
Status: Offline
Points: 3257
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juli 2013 om 16:16
Ja,ik kom uit Nijmegen,maar woon sinds 2005 in Winssen(gemeente Beuningen).
Heb altijd veel bij Diny gekocht,maar koop nu ook regelmatig bij Euroland in Dukenburg.
Scheelt toch weer verzendkosten.Soms koop ik ook bij de Wolkoker(online)Makkelijk en de volgende dag in huis.Maar kost wel weer duurder.
 
Heb nu ook de gang naar de kringloop ontdekt,waar je leuke kraaltjes en ook rieten tassen voor weinig geld kunt kopen,waar je weer iets leuks mee kunt doen.Ik koop ook oude handtassen ,als ze tenminste leuke hengsels hebben,die gebruik ik dan weer voor een gehaakte tas.
Back to Top
nixen View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 13 Juli 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 731
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nixen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juli 2013 om 16:24
Dat is ook toevallig, dan woon je helemaal dicht bij mij, want ik woon in Ewijk.
Slim idee om die hengels weet te gebruiken voor een gehaakte tas.
Nu heb je binnenkort concurrentie in de buurt hihi.
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 21 November 2007
Locatie: winssen
Status: Offline
Points: 3257
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juli 2013 om 18:03
Nou dat is echt om de hoek.Ga je ook naar BIJWA? Ben ook op zoek naar van de ouderwetse beugeltassen.Zeker nu  ik de smaak van de portomoneetjes te pakken heb.Daar zou natuurlijk ook een grotere tas van kunnen maken. Ben jeook als eens  bij de krin gloop van Wijchen en Nijmegen geweest? is dat wat?
Back to Top
nixen View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 13 Juli 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 731
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nixen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juli 2013 om 18:07
Ik ga inderdaad af en toe naar BIJWA. Ben nog nooit in Wijchen en Nijmegen geweest. Ben normaal niet zo voor rommelmarkten maar zo af en toe ga ik wel eens neuzen bij BIJWA. Ook voor muziekdoosjes.
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juli 2013 om 20:58
Dames jullie wisten dan wel dat in Beuningen sinds een klein jaartje  een action zit ;) Ook zeer verslavend hihi
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 21 November 2007
Locatie: winssen
Status: Offline
Points: 3257
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juli 2013 om 08:56
ja!!!! net als in het winkelcentrum Dukenburg,Koop daar steeds eigenlijk te veel.Maar ja ,zo houden we wel de economie draaiende.toch?
Back to Top
1928ida View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 25 Juli 2013
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 27
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer 1928ida Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juli 2013 om 09:38
ik gebruik meestal "PARIS" van dropsgarn. heel vaak in de aanbieding. nu ook cottonlight. zie ook bij "hobbydoos". verkoopt ook heel veel van dit merk.
vind 't zelf fijn om mee te breien/haken.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns