Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

keerlosse in patroon

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Jopaa View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jopaa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: keerlosse in patroon
    Posted: 05 Maart 2012 om 13:34

Hallo,

ik heb een vraagje over een keerlosse in een patroon,, wie kan me helpen??

Het gaat om het patroon van Saartje Muziekschaap uit het boekje Babycadeautjes haken,, misschien heeft iemand dit schaapje gehaakt?

Bij het maken van de kop ben je gewoon rond aan het haken, elke keer meerderen tot je 36v hebt en dan kom je bij toer 17: 18v, 1keerl, 18 v. Moet ik nu die losse haken en dan mijn werk keren, of gewoon een losse haken en verder gaan in de eerstvolgende vaste, dus gewoon verder rond haken? Misschien heel dom maar snap het niet helemaal;) Na deze toer moet je afhechten, er komt nog een voorzijde aan dit deel, maar dan van ander garen.

Wie kan me helpen??

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Maart 2012 om 13:55
Misschien moet je vanaf die keerlosse recht haken en niet meer in rondjes.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Maart 2012 om 14:14

Ik denk dat je inderdaad moet keren. Na 18 vasten is weliswaar je rondje niet af, maar als je dan keert, een keerlosse en 18 vasten terug haakt, heb je een soort flapje aan je werk. Omdat je zegt dat er nog een voorzijde aan komt van ander garen, denk ik dat je daar de overige 18 steken van het rondje voor gaat gebruiken.

Niet gek bedacht trouwens, ik heb een eekhoorn zitten ontwerpen met een kleurwissel in de kop, en dat is een heel gepiel. Op deze manier zou het wel eens veel makkelijker kunnen zijn. Daar ga ik eens over nadenken.

Veel succes.

Back to Top
Jopaa View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jopaa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Maart 2012 om 16:13

Het is me gelukt!  Je moest idd je werk keren,, zo kreeg je een randje wat precies op het andere deel van de kop pastte!

Waar dit forum al niet goed voor is  Thanx voor jullie reacties!

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.438 seconden.
Lang Yarns