Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Kerstballen breien voor goede doelen

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
*kathy* View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2050
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer *kathy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Kerstballen breien voor goede doelen
    Posted: 02 November 2011 om 16:53

Wat leuk al die gebreide kerstballen die hier op het forum verschijnen. Jammer dat ik niet kan breien, want anders was ik het toch eens gaan proberen.

Wel ben ik eens gaan googlen en kwam allerlei leuke acties tegen voor het goede doel. Zo zag ik hier http://kunst-en-cultuur.infonu.nl/feestdagen/81698-kerst-met -een-klein-budget-leuke-kerstdecoraties-zelf-maken.html  een stukje over kerstballen breien voor serious request en het glazen huis en zag ik eerder op www.kertballenbreien.nl dat er ook al acties worden opgericht in dierenparken en om hele regio's te versieren.

Back to Top
beppemartha View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 08 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3321
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer beppemartha Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 November 2011 om 17:54

VOOR IEMAND MET EEN KLEINE BEURS VIND IK HET BOEK VOOR € 19.95 NOG BEST EEN HEEL BEDRAG OM ZO MAAR AAN TE SCHAFFEN.

MAAR HET IDEE OM MET WEINIG MIDDELEN DE KERSTBOOM TE VULLEN IS NATUURLIJK TOP WANT DAT KAN NATUURLIJK BEST.

Back to Top
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4187
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 November 2011 om 19:00
er is ook een free pattern voor gehaakte kerstballen
lydia wijsbroek
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 November 2011 om 19:31

Een low budget tip voor alle hobbydoosjes: ik heb 2 bollen witte pompom a 89cent gekocht bij Action en ga deze als slingers in mijn kerstboom draperen!

En bij de kringloop lagen vorig jaar ook de mooiste kerstversieringen, ballen, enz.

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 November 2011 om 19:49
Als je een haakpatroon van een bal hebt, kun je daar een lus aan maken en hem versieren met pailletten en kralen of met zilver en goud haken.

Die kleine gelukspoppetjes kun je ook in de Kerstboom hangen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Petra T. View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 21 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 736
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Petra T. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 November 2011 om 23:14
Voor kleinere beurzen: via Ravelry zijn gratis patronen beschikbaar. Zoek op 'balls' of 'christmas balls'. Ook knittingonthenet en DROPS hebben een leuke.

En als piek vind ik de Celestine nog steeds geweldig.

Maar eerlijk = eerlijk: het nieuwe boek is geweldig. Het scheelt als je het boek samen met iemand kunt delen.
Geduld kun je oefenen.
www.petriek.blogspot.com
Back to Top
beppemartha View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 08 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3321
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer beppemartha Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 November 2011 om 19:05

ja het boek is echt leuk. ik heb het zelf ook. ook al heb ik een smalle beurs gelukkig had ik nog van mijn verjaardag een boekenbon en met een klein beetje erbij ..... nu ze nog gaan maken vanzelf.

maar er zijn legio mogelijkheden om je boom leuk te maken zonder veel geld uit te geven.  ik vindt de pompom ook een super idee.  heb nog wel wat liggen en ga het vast even proberen in december.

de Celestine heb ik gauw even opgeslagen want die is echt mooi.

Back to Top
*kathy* View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2050
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer *kathy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 November 2011 om 00:05
Qua budget tip vindt ik het ook niet heel bijzonder. Echter vindt ik het wel heel leuk dat ze de gebreide kerstballen willen veilen in het glazen huis in Leiden.
Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 Juni 2008
Status: Offline
Points: 5322
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Koningsdochter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 November 2011 om 17:21
En of breien hip en in is. En ook nog voor mannen. Als dit geen promotie is voor onze grote hobby. Geweldig dat ze ze gaan veilen. Ik ben heel benieuwd wat het op gaat brengen.
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.359 seconden.
Lang Yarns