Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenKerstboom al gezet?

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Wolvenlied View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 14 November 2009
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 17
Direct Link To This Post Onderwerp: Kerstboom al gezet?
    Posted: 18 November 2009 om 21:27
Wie is er vroeg bij van de jaar met de kerstboom? Wat verkiezen jullie liever een echte denneboom of een plastieke?
Breien/haken/maken jullie dan ook versieringen voor er in en welke soort versieringen?
Ik ben benieuwd want ik heb net mijn eerst kerstboom gekocht sinds dat ik alleen woon. Het is een van de Kringloop winkel van plastiek dus zoek ik wat inspiratie voor versieringen

Wolfje x
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23642
Direct Link To This Post Posted: 18 November 2009 om 21:41
Eerlijk gezegd doe ik al een paar jaar geen kerstboom meer. Ik zet een reuzenvaas neer met allemaal rode kerstballen erin en een lichtgevende piramide ernaast. Het stalletje gaat in de vitrine. Ik was het gedonder van de katten zo beu. Er staat nu een schaal met nepherfstdingen, pompoenen en nootjes en dennenappels en zelfs daar hebben ze belangstelling voor en gooien de spullen door de kamer.

Er zijn heel wat gehaakte en gebreide kerstversieringen langsgekomen de laatste jaren. Ik heb ze niet, maar je zult er ongetwijfeld een aantal krijgen. Toen ik nog beren verzamelde heb ik eens een hele berenboom gehad met gebreide beertjes en van vilt genaaide. Met pailletten en kralen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Wolvenlied View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 14 November 2009
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 17
Direct Link To This Post Posted: 18 November 2009 om 21:44
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Eerlijk gezegd doe ik al een paar jaar geen kerstboom meer. Ik zet een reuzenvaas neer met allemaal rode kerstballen erin en een lichtgevende piramide ernaast. Het stalletje gaat in de vitrine. Ik was het gedonder van de katten zo beu. Er staat nu een schaal met nepherfstdingen, pompoenen en nootjes en dennenappels en zelfs daar hebben ze belangstelling voor en gooien de spullen door de kamer.

Er zijn heel wat gehaakte en gebreide kerstversieringen langsgekomen de laatste jaren. Ik heb ze niet, maar je zult er ongetwijfeld een aantal krijgen. Toen ik nog beren verzamelde heb ik eens een hele berenboom gehad met gebreide beertjes en van vilt genaaide. Met pailletten en kralen.


Eigenlijk wel slim gezien, daarom dat ik eerder geen kerstboom ben gaan halen. Mijn kat zou veel plezier ermee hebben. Mja, nu heb ik een zoontje dus er mag wel es een mooie kerstboom staan dit jaar voor de cadeautjes De kat gaat moeten leren dat ze er niet in mag kruipen.
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Direct Link To This Post Posted: 18 November 2009 om 22:03
Ik heb een kant en klaar kerstboom compleet met lichtjes. Deze staat al jaren in de schuur....Sinds de dood van mijn hondje en ik alleen woonde had ik geen zin er meer in. Dit jaar ga ik hem wel weer zetten.
Ik heb ook in een vaas een enorme takkenbos, daar hang ik met miniknijpertjes de kerstkaarten in, dat staat erg gezellig.

Voor versieringen: bij de kwantum (geen idee of ze die in België hebben) hebben ze hele leuke en betaalbare kunststofballen, die zijn denk ik erg handig wanneer je een huisdier hebt.
Zelf vind ik een grote vaas met balletjes en lampjes, wat Magtelt al schrijft, erg mooi staan, zeker als de kleuren ook in je huis terug te vinden zijn in bv je gordijnen of kleur van de bank.

Veel plezier met zetten en plaats je een foto? Ben wel benieuwd hoe het gaat worden.

Groetjes Simone
Back to Top
stridje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Maart 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2082
Direct Link To This Post Posted: 18 November 2009 om 23:55
ik ga nu al een paar jaar voor de echte kerst boom daar ik de kunst boom opgetuigt liet en zo weg zette,en dat werd zo saai elk jaar het zelfde,nu moet ik hem verplicht wel leeg halen en elke keer er iets anders van ,maken.en je hebt toch steeds een  ander model boom.
groetjes stridje

Back to Top
Meia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4244
Direct Link To This Post Posted: 19 November 2009 om 00:05

Ik heb al  een paar jaar een kunstboom omdat ik het niet meer op kon brengen om een echte te halen op mijn fietsje.

Het is wel een mooie boom en de laatste jaren was ik altijd laat met versieren. Dus nu staat in mijn agenda dat ik hem 6 dec zal versieren.

Vorig jaar na de kerst heel veel nieuwe spullen gekocht dus nu zal mijn boom eens een keer niet blauw zijn maar(zoals meer dan 25 jaar)met koperkleurige ballen.

Ik ben heel erg benieuwd hoe het er uit zal zien. ALs ik het niet mooi vind verkoop ik meteen de hele handel op marktplaats!

ZOnder kerstboom kan ik me geen kerst voorstellen ook al heeft het niks met het kerstfeest op zich te maken.

Natuurlijk saat wij daar wel bij stil!

     All you need is love.

Back to Top
hesterkerstgek1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Augustus 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3913
Direct Link To This Post Posted: 19 November 2009 om 00:47

hoi hoi,

ik koop elk jaar een echte blauwspar kerstboom,vroeger altijd gewoon een denneboom maar die viel na een paar weken al weer uit,en krijg die verrekte naalden maar eens uit je tapijt,ihihihhihih .verleden jaar hebben we een kerstboom gewonnen bij een radio spelletje,was gelukkig de eerste klant om de boom op tehalen was een mooie grote blauwspar,de rest wat er lag was erg klein.

ja onderaan de boom hangen eigenlijk al jaren de plastic ballen,voor de katten die er wel eens tegen aan slaan,en ik heb altijd een rood /zilveren boom met echte ballen en figuren,de mooiste hangen altijd in het midden en boven uit het zicht van de kat,hahahahahahah,ook nog met het ouderwetse lood lametta,wat niet te krijgen is,maar mijn moeder kwam verleden week uit duitsland met 10 pakjes, daar verkopen ze het gewoon,dus ik kan weer vooruit,hihihihi en natuurlijk staat de boom met een touw vast in d muur,want ja met een neiuwe babykat,moet je je wel voorbereiden,ihihihihihi.

er hangen voor de kids van die wandelstoklollies (gekocht bij de action 0,98 euro cent )in,en kerstsnoepfiguren,dat vinden ze gewoon leuk,en zo halen ze de snoepjes er eens uit om lekker op te eten.ik haal de boom meestal 10 december en laat hem staan tot eind januarie en neem dan weer afscheid van de nogsteeds...mooie boom die niet is uitgevallen,hihihih.

echt zelfgemaakt dingen hangen er niet in,die hangen wel gewoon door me huis!!!!!!!!

groetjes hesterkg1

Back to Top
Eugenie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 December 2005
Locatie: nog net veluwe
Status: Offline
Points: 4201
Direct Link To This Post Posted: 19 November 2009 om 07:13
wij hebben een  kunstboom, die ik na sinterklaas vrij snel opzet. ik heb alleen een hekel aan die rotlampjes. ik heb ook eigen gemaakt spul in de boom. en 1 januari ben ik hem weeer zag dan breek ik hem weer op en gaat hij naar zolder.

~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~



Back to Top
Iris74 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 December 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1337
Direct Link To This Post Posted: 19 November 2009 om 08:31
Wij hebben in verband met de verbouwing beneden nog geen ruimte voor een echte boom, maar meestal zet ik twee kleine boompjes in de vensterbank, en maak ik een guirlande rondom de spiegel . ook ik heb er geen eigengemaakte dingen in hangen. Ik zet hem trouwens pas na Sinterklaas op, hoor, dan komt Kerst in mijn huis.
**************
groetjes
Iris
**************
Back to Top
Maanhaasje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 17 September 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 373
Direct Link To This Post Posted: 19 November 2009 om 08:41
Tja wij vieren geen kerst, maar wij vieren Yule of ook
wel midwinter. Daar komt wel een boom aan te pas, maar
wij hangen hem vol met zelfgemaakte dingen en briefjes
met wensen. Deze wensen verbranden we met Midwinter in
een groot vuur zodat de rook onze wensen mee naar het
Godenrijk kan nemen. Ook verbranden we dan de resten van
ons Yuleblok van verleder jaar en branden we ook een
nieuwe. Na deze dag gaat de boom ook weer terug in de
doos. Wij hebben bewust gekozen voor een nepboom omdat we
een natuurreligie hebben vinden we het zo ongelooflijk
zonde dat er miljoenen bomen gekapt worden voor 3 a 4
weken plezier van de mensen.
Dus voor ons een nepperd met een hele andere inslag dan
kerst.

)0( She changes everything she touches,everything she touches changes )0(
*http://lunamoonhare.blogspot.com*
Back to Top
mimisa View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2089
Direct Link To This Post Posted: 19 November 2009 om 09:01
Wij hebben nu al een aantal jaren een kunstboom. Nadat ik 1 jaar 3x een andere boom in mijn kofferbak had gehad vond ik het leuk geweest.

Wel een leuk verhaal. Mijn man kon niet mee dus ik moest zelf een boom halen. Zag het al helemaal niet zitten. Na lang zoeken een leuke boom gevonden zonder kluit. Mijn man gebeld helemaal trots. Zegt hij ja maar wij hebben niet zo'n standaard alleen een bak dus je moet echt met kluit hebben. Ik terug en na lang praten mocht ik hem terug doen maar hun hadden niet met kluit. Verder gekeken mooie boom gevonden. Wel heel duur... maar gekocht. Toen ik weg reed kwam ik langs een bomenverkoper met hele mooie goedkope bomen, ben ik maar weer terug gegaan omdat deze toch echt wel overdreven duur was en weer na lang praten mocht deze terug. Naar die andere gegaan en een heel mooi boompje gekocht.
Bijna de hele dag bezig geweest voor een kerstboom pffffffffffffffff

We zetten hem meestal 2 weken voor kerst op en 2 januari gaat ie weer naar zolder, dan is het ook leuk geweest.
Back to Top
inge.v View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2268
Direct Link To This Post Posted: 19 November 2009 om 09:46
Zet al jaren geen boom meer. Wel staat mijn woonkamer vol met kerstmannekes. Heb wel mijn echtgenoot beloofd van dit jaar van de kerstmarkten weg te blijven want kan het niet laten van er elk jaar weer nieuwe bij te kopen . Op 7 december haal ik ze boven en op 7 januari vliegen ze terug op zolder voor een jaar.
Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 April 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5572
Direct Link To This Post Posted: 19 November 2009 om 10:13
poes breekt de boel af, dus staat mijn mooie kerstversiering op zolder...  Wel staat er een klein boompje op het bureau: de enige plek waar poes af blijft... Dit is een vreselijk lelijk ding met hopen glitters en lichtjes die van kleur veranderen..; Heeft hema gekozen, dus ze is er helemaal gek van..; En ach, ik vind kerst vooral om liefde en samenzijn draaien, dus die lelijke boom maakt me best vrolijk als ik er naar kijk...  Ik droom wel van een kerststal met zelfgehaakte figuurtjes, maar die zijn zo klein dat mijn pols niet mee wil met die frutseltjes...
Back to Top
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 April 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3080
Direct Link To This Post Posted: 19 November 2009 om 10:14

Ik had altijd een echte boom, tot die laatst gekocht eens heel snel al uitviel. Toen hebben een goedkope neppert gekocht. Eigenlijk om te kijken of het zou bevallen en die hebben we nu al ruim 10 jaar.
Ik vind het ook een beetje zonde van al die bomen die ieder jaargekapt worden en dan 2 weken bij het vuil gezet, dus dat speelt bij onze neppe ook wel een beetje mee. Ik weet wel dat ze er speciaal voor gekweekt worden enzo maar toch.

In onze neppert hangen zilveren ballen (nog van toen ik klein was - elk jaar worden het er minder), houten figuurtjes en eigen maaksel (zowel van mij als van de kinderen). Ook hangen er snoepkransjes en van die zuurstokjes. Het is een echt kinderboom.

We hebben witte lichtjes maar eigenlijk zou ik wel eens gekleurde lampjes willen hebben, misschien dit jaar maar aanschaffen.

Ik zet meestal in de week na sinterklaas de boom op. Is wel makkelijk met een neppe, ik haal hem gewoon van zolder als ik tijd heb. Maar aangezien hij dan al ruim 2 weken voor kerst al staat ben ik hem na oud en nieuw ook wel zat. Meestal haalt de boom dan ook 3 koningen niet.

odette
Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 23 Mei 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 14072
Direct Link To This Post Posted: 19 November 2009 om 10:46

Na klaas komt de namaak kerstboom in huis en de kinderen zetten hem met veel plezier

Back to Top
sassa View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 05 Augustus 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5231
Direct Link To This Post Posted: 19 November 2009 om 10:58
wij zetten ook een kunstboom (eigenlijk 2 een grote en een kleine), omdat ik het beu was maanden na kerst nog steeds van die rotnaaldjes te vinden. Soms zet ik hem op voor Sint of soms vlak erna, maar de lichtjes mogen pas aan na 6 december. Kids versieren de boom mee en beleven dolle pret met zelfgemaakte dingen
<a rel=nofollow href="http://imageshack.us"></a> groetjes sandra
Back to Top
boek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 23 September 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4896
Direct Link To This Post Posted: 19 November 2009 om 13:10

nu ik koop elk jaar twee kerstbomen met kluit die mijn man elk jaar na afloop weer aan de gang probeert te krijgen, wat dat aan gaat zouden we al in een bos moeten wonen, helaas totnu toe staat er eentje die al jaren oud is en de rest

we hebben twee kamers dus in elke kamer eentje de ene wordt in de paars tinten opgetuigt en lekker vol met witte lichtjes

de andere wisselt gekleurde lichtjes met witte knipper met alleen beertjes en of rode ballen, of een jaartje helemaal stamp vol alle gekleurde vrolijk oude nieuwe en ik weet niet wat ballen en eerlijk gezegt ik vindt het super, je ogen een beetje dicht knijpen en dan kijken en dan moet het allemaal schitteren en niet te veel groen heerlijk

en 6 dec komt die er in eerst moet Sinterklaas weer zijn vertrokken, en als ik zin heb wordt di in jan. weer eens opgeruimd, en ik ben echt niet de eerste die hem opruimd, meestal zeggen ze staat jouw boom nog

dus ook geen wonder dat die niet weer verder groeit, en bij het op ruimen leg ik een laken onder de boom, als die leeg is sla ik het laken om de boom en draag hem zo uit huis dus daar liggen ook geen naalden

<a rel=nofollow href="http://www.funpagina.eu"></a>
Back to Top
vcable View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 29 September 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 329
Direct Link To This Post Posted: 19 November 2009 om 13:56
Ik heb een neppert staan altijd heb hem ruim 6 jaar geleden voor een prikkie gekocht tis een mooie kleine boom 1,10 meter hoog.
Ik heb er altijd silver en wit in hangen met witte lichies.
Ik zet hem altijd op een eettafel zodat mn hond hem niet om ken gooien.
Verder zet ik hier en daar wat frutsels neer, maar verder niks.
Want ik heb maar een hele kleine woonkamer.
Groetjes Kim
Back to Top
drempt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 11 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3806
Direct Link To This Post Posted: 19 November 2009 om 14:35
heb ook een neppert sinds 3 jaar
ik versier hem elk jaar met crème ballen en een klein
beetje goud (mat)
ook heb ik voor de kinderen van stof engeltjes en sneeuw
mannetjes in crème/goud gekocht bij de Xenos

erg leuk zal tegen die tijd een foto plaatsen
is misschien een leuke topic straks

chris
Chris



zoveel idee�n zo weinig tijd
Back to Top
Ennas View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2489
Direct Link To This Post Posted: 19 November 2009 om 15:02

Wij halen meestal 2 weekenden voor Kerst de boom in huis.
De kerstbomenverkoper is een kennis voor ons en die zorgt ervoor dat er een mooie grote en volle boom klaar staat voor ons. Is die toch niet naar onze smaak dan mogen we een andere uitzoeken.
We komen 9 van de 10 keer thuis met een boom waar zeker nog een meter van de top afmoet  en dan bij het opzetten van de piek moet er nog een stuk af omdat de boom te hoog is

Er komen zilveren ballen, slingers en versieringen in en van die sliertjes. Ook spuiten we er nepsneeuw op.

Na 3 koningen gaat de boom weer weg.


Tegen het uitvallen van de boom kregen wij als tip de boom zeker 1 dag in de gang/kamer laten liggen om te acclimatiseren, daarna opzetten, 1x goed veel water geven en daarna niet meer. Bij ons vallen de bomen erg weinig uit.

 

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.531 seconden.
Lang Yarns