Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenKerstboom al gezet?

 Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
beppemartha View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 08 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3321
Direct Link To This Post Posted: 19 November 2009 om 16:04

de laatste jaren (sinds we weer een jonge hond en kleinkinderen hebben) heb ik weer een kunstboom. Voornamelijk rood/wit /glas en zilveren ballen. Voor de boom heb ik nog nooit iets gemaakt. Wel om ergens neer te zetten. Heb net een kerstengel gehaakt en ben bezig met een kerststal.

het weekend voor de kerst komt hij meestal in huis en 2 januari weer opgeborgen op zolder. Dan heb ik het wel weer gehad. ind het wel altijd gezellig met die lichtjes. Ook buiten moeten er altijd wat lichtjes in een boom. Maar een hele kermis hoeft voor mij weer niet.

vorig jaar voor het eerst geen kerstboom opgetuigd in de ruim 35 jaar dat ik hier nu woon. Had het tegen de kerstdagen vreselijk druk en heb het voor 1 keer over laten gaan. Maar dat gebeurd niet weer.

martha

Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7742
Direct Link To This Post Posted: 19 November 2009 om 16:46

wij hebben altijd een kunstboom staan. ik maak elk jaar wat versieringen voor kerst maar ben nu nog niet bezig. dit jaar moeten we even zien hoe we het allemaal op gaan lossen. want daar waar we altijd de boom neer zetten staat nu de box van silvia. misschien dat we een kleine op het dressoir zetten want we kunnen hem nergens anders kwijt omdat ook de kinderwagen in de kamer staat.

ik heb al wel zin in het versieren avn de kamer. zo gauw de kids op bed lliggen op sinterklaas dan begin ik al met de spullen naar beneden halen en staat 6 december aan het einde van de dag de boom al geheel op. met alle versieringen erom heen.

 

Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Direct Link To This Post Posted: 19 November 2009 om 18:41
Ik heb al jaren geen kerstboom meer in huis. Een kerstukje en iets leuks op de eettafel met wat lampjes. Rond 5 december begin ik te prutsen en 2e kerstdag of de dag erna heb ik alles alweer op zolder of in de kliko. Met de kerstdagen zelf, heb ik helemaal niets. Op dit moment ben ik al begonnen met kerstspulletjes te haken (voor het eerst, hoor).  De haaksels zet ik met wat andere spulletjes op de eettafel.
Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 11 Januari 2008
Status: Offline
Points: 8853
Direct Link To This Post Posted: 19 November 2009 om 18:45

De kerstboom,een kunst,was al die zooi zo zat ieder jaar,zet ik pas een week voor de kerst,en 1 jan.gaat hij meteen weer naar zolder.Verder versier ik niets,hooguit een bloemstukje.

deed dat vroeger wel,maar het is nu teveel.

Back to Top
marlene View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 17 September 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1512
Direct Link To This Post Posted: 20 November 2009 om 09:49
ik zet al een paar geen kerstboom, ik maak een kerstdorpje
Back to Top
rita_1709 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 4454
Direct Link To This Post Posted: 20 November 2009 om 10:01
Bij ons wordt er na Sinterklaas een echte kerstboom gezet. Verleden jaar heb ik een heleboel sneeuwmannetjes en engeltjes gehaakt om de boom op te tuigen. En de zelf gebreide kerstfiguren vervolledigen het kerstplaatje.
Groetjes,
Rita.

Bloemen zijn om mooi te zijn..
Mensen zijn om goed te zijn !!
Back to Top
rittepetit View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 December 2008
Status: Offline
Points: 4351
Direct Link To This Post Posted: 20 November 2009 om 10:13

Bij ons komt de kerstboom na Sinterklaas van de zolder, het is een kunstkerstboom ook in verband met de naalden,en na  3 koningen gaat hij weer terug naar de zolder. er hangen enkele zelfgemaakt sneeuwmannetjes in, en voor de rest kerstballen, ieder jaar een andere kleur, verleden jaar wat het blauw met goud, en dit jaar is het bordeaux

groetjes rita

 

Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Direct Link To This Post Posted: 20 November 2009 om 12:50
Jullie zijn er wel snel bij. Hier zette ik het pas vlak voor de kerst op en bij mijn opa en oma pas de 24e, katholiek gebruik of iets.
Meestal zetten wij hem rond de 19e op, dan is mijn moeder jarig en dat stond dan zo gezellig met de visite erbij, lang leve de lol als iemand rond die dikke boom moest lopen. Dan was het altijd stil om te luisteren of er geen ballen vielen . De boom blijft wel langer staan, pas met 3 koningen gaat die weg.

Leuk hoor om al die verschillende verhalen te lezen.

Groetjes Simone
Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 Juni 2008
Status: Offline
Points: 5322
Direct Link To This Post Posted: 20 November 2009 om 17:14

Wij hebben vorig jaar voor het eerst geen boom gehad. In het midden van onze kamer zit over de breedte van het huis een stalen balk om de houten balken te ondersteunen. Om het staal heeft Marco mooie witte mdf platen gemaakt. En vorig jaar heb ik kersttakken en klimoptakken om de balk gedraaid. Het heeft tot maart gezeten. Ik durfde na de kerst met mijn dikke buik (zwangerschap) niet meer zo hoog op de trap te klimmen en zo hoog te reiken. Het voordeel was dat niemand er tegenaan liep dus dat ook de naalden niet uitvielen. Toen we de takken weghaalden hebben we een plaid onder de versiering gelegt. Die daarna uitgeschud en dus vielen de naalden wel mee. Overigens versier ik ook altijd twee hoge lange kastdeuren met zilveren kerstversiering, heb ik op tafel een kerststuk staan (nep) en staat op de tv kast een neppe kerstboom met fiber verlichting. Vorig jaar heb ik alle gouden kerstballen paars geverft. Overigens komt de versiering al voor sinterklaas. En nee ik heb tot nu toe nog niets zelfgemaakt. Ben ik wel een keer van plan.

Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
wollieland View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 28 April 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 317
Direct Link To This Post Posted: 20 November 2009 om 17:22

eerst nog even de sfeer van sinterklaas in huis houden.
die tijd is toch al zo kort.
de week na sinterklaas halen we de kerstboom naar beneden.
de week na oud en nieuw, gaat ie ook weer naar boven.
dan heb ik het echt wel gehad met al dat feestvieren.

groetjes Bettie
Back to Top
tdv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 10 Oktober 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2171
Direct Link To This Post Posted: 21 November 2009 om 10:13
ik heb helemaal nog geen kerstspullen,moet alles weer kopen,maar gelukkig hebben mmin ouders een kunstboom over en nog ballen ,dus zal daar even de zolder op
groetjes tine
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns