kerstboom patroon vraag |
Reageer ![]() |
Autheur | |
macheri ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 10 Maart 2012 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1972 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 07 December 2012 om 17:39 |
Hoi hoi Ik heb een patroon van een kerstboom die ik erg leuk vind maar ik snap er niet veel van het gaat mij om de camel hump en de clover en de blo wat bedoelen ze ermee en hoe moet ik dat doen eigenlijk . ik heb wel een idee maar als dat het is wordt het een zooitje volgens mij. dus wie kan mij hier bij helpen ik heb een gedeelte van het patroon hier onder even neer gezet. Special Instructions: Clover – Ch 3, sl st into the camel hump of the beginning ch 1, [ch 3, sl st into the camel hump of the 1st ch of this set] 2 times, sl st to the beginning sc using the front loop and the leg loop. Directions: This piece is worked in a spiral. Rnd 1: With a Magic Loop, sc 6. Rnd 2: 2 sc (inc) 6 times. (12 sts) Rnd 3: [2 sc (inc), sc 1] 6 times. (18 sts) Rnd 4: [2 sc (inc), sc 2] 6 times. (24 sts) Rnd 5: [2 sc (inc), sc 3] 6 times. (30 sts) Rnd 6: [2 sc (inc), sc 4] 6 times. (36 sts) Rnd 7: Sc 1, [2 sc (inc), sc 2] 11 times, 2 sc (inc), sc 1. (48 sts) Rnd 8: Work even. (48 sts) Rnd 9: In BLO (this row only), work even. (48 sts) This helps turn the edge of the base. Rnd 10: Sc 1, [Clover, sc 4] 11 times, Clover, sc 3. (48 sts & 12 Clovers) Rnd 11: [sc 2 tog behind the Clover, sc 6] 6 times. (42 sts) 12: Work even. (42 sts) Rnd 13: [sc 3, Clover, sc 4, Clover] 6 times. (42 sts & 12 Clovers) Rnd 14: Sc 6, [sc 2 tog behind the Clover, sc 5] 5 times, sc 2 tog behind the Clover. (36 sts) Alvast bedankt.
|
|
![]() |
|
Leonie_y ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 19 Oktober 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 9435 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
blo is back loops only
wat ze bedoelen met camel hump heb ik geen idee van. Volgens het woordenboek engels-nederlands is het de bult van de kameel, maar het lijkt me niets met een kerstboom te maken te hebben. Wel met de drie wijzen. Moet je die ook maken? volgens mij is clover klaver Welk gedeelte van de beschrijving snap je precies niet? |
|
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is
het glas is altijd halfvol |
|
![]() |
|
macheri ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 10 Maart 2012 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1972 |
Sorry voor de late reactie maar helaas hoef ik de drie wijzen niet te haken dus daar heeft die kamelen bult niet mee t maken
![]() Maar ik snap het van de clover en de camelhump niet ik denk dat het een speciale steek is net zoiets als de shellsticht enzo maar deze ken ik niet en ik kan ook niks vinden op google onder die namen. Maar ik hoop dat iemand mij kan helpen. Al hebben er al wel mensen gekeken maar blijkbaar geen antwoord gehad want ik heb nu alleen van jou antwoord.. Nou ja ooit zal ik er wel achter komen en dan maak ik het wel volgend jaar.
|
|
![]() |
|
pippie ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 10 Juni 2010 Status: Offline Points: 7262 |
Wat clover is staat er volgens mij wel uitgelegd! Staat er nergens een aanwijzing hoe die bult gemaakt moet worden? Als het geen kooppatroon is, zet dan even een link. Zo komen we er niet uit!
|
|
![]() |
|
JannieV ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 27 Augustus 2011 Locatie: Alblasserwaard Status: Offline Points: 336 |
Ik heb ook even voor je gezocht en ik denk dat ik het heb.
Hierbij steek je in plaats van in de bovende lus van de ketting in de achterste draad in. Zo blijven de v' tjes van de ketting bovenop. Ik weet niet of je het haakboek van de wibra hebt, maar daar staat het uitgelegd op pagina 15, methode 3. Groetjes, Jannie
|
|
![]() |
|
Hier is de link naar het patroon. http://loopsandramblings.blogspot.nl/2011/01/evergreen-tree-pattern.html |
|
![]() |
|
Helaas heb ik dat boek van de wibra niet was hier steeds uitverkocht. maar ik ga wel even kijken naar wat je hebt geschreven want dat ziet er heel logisch uit ![]() |
|
![]() |
|
pippie ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 10 Juni 2010 Status: Offline Points: 7262 |
De steek staat echt wel beschreven, onderaan het patroon staan alle steken, ook deze. Er staat :
The back. or 3rd loop on the chain stitch. Dus ik denk dat JannieV het wel goed heeft. Ik ken de steek op zich niet. |
|
![]() |
|
Ja er staat wel wat beschreven maar dat snap ik niet helemaal. ik heb nog geen tijd gehad omdat stukje even goed door te nemen ente laten dringen en mischien gat het licht straks wel schijnen hoor. In ieder geval allen bedankt voor het meehelpen denken.
groetjes Marielle
|
|
![]() |
|
Guests ![]() Guest Group ![]() |
Heehoi,
(heel bericht getypt, maar niet aangekomen blijkbaar :S) Ik denk dat ik weet wat er bedoeld wordt. Als je een ketting van lossen haakt, zie je aan de voorkant/bovenkant een soort v-tjes. Daar steek je normaal gesproken in. Als je de ketting omdraait, zie je aan de achterkant/onderkant midden door die v-tjes nog een draad lopen. Het lijkt een beetje op hoe het eruitziet als je met naald en draad een rij steken maakt, in een rechte lijn. Volgens mij is dat wat ze in het patroon bedoelen met de '3rd loop'. Als je niet boven op die steken kijkt, maar er recht tegenaan, staan ze inderdaad een beetje omhoog, dus dat zullen de 'camel humps' zijn waar zij het over hebben. Ik hoop dat dit het licht brengt! |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |