Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Kerstgek

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Kerstgek
    Posted: 03 Januari 2021 om 22:48
Volgens mij ben ik dat. Oordeel zelf maar.
Begin november op zoek naar een nieuw project. Ontdekte ik een met breiwerk omhulde ring. Die lag al minstens 5 jaar te wachten op decoratie. Dus dat moet nu maar eens eindelijk gaan gebeuren. 
Het ging zo snel dat ik besloot er nog 2 te maken. Zijn cadeau gedaan aan vrienden.
Jaren geleden stond in de Sabrina een leuke kerstboom. Meteen begonnen. Het patroon klopte niet helemaal. Gemaild met Sabrina, het antwoord kwam toen kerstmis voorbij was. Bovendien kon ik er niets mee. Uitgehaald. Verleden jaar kwam hij op FB voorbij. Maar ik wilde deze variatie. Weer geprobeerd, weer uitgehaald. Dit jaar dan maar besloten de FB variatie te maken en terwijl ik bezig was wist ik hoe ik de variatie met puntjes kon maken. Dus eindelijk toch gelukt.
Kwam op FB een leuke mandala kerstboom voorbij. Het blad had ik al in huis. Dus? Snel naar de breiwinkel garen en ringen kopen en begonnen. Was best snel klaar.
En toen kwamen Naomie en Job. Tja poppen!!! ook FB overigens.
En een kerstman muis ontbrak toch echt aan mijn gebreide Dickensmuizen. Weliswaar gehaakt, maar dat mag de pret niet drukken. Ook alweer FB.
En een Notenkraker wilde ik ook al heel lang een keertje maken, dan komt die ook alweer in een Cal op FB
Cookie kwam 2 maanden eerder op het programma, maar begon pas 1 december. Nou ja, dat kon wel tussendoor. Hij was gisteren als laatste klaar.
En op de kerstkaarten wilde ik dit jaar iets zelfgemaakts. Dat werden deze sneeuwsterren.
 En de zonen, schoondochters krijgen ieder jaar een opvouwbaar cadeautje in een of ander kerst achtig zakje. Eerst was de bedoeling allemaal een hoed, maar dat bleek toch meer werk dan ik dacht. Dus het werd een hoed voor de oudere heren, zoons (laat ze het niet horen), en een gevulde kerstman buik voor de dames en de kleinkinderen. In werkelijkheid waren het dus 2 hoeden en 7 buikjes. In verband met Corona was het een gedeelde kerstmis. Dus van een serie vergeten foto's te maken.
En toen??? Begin december kwam een Kal op Ravelry. Een jongenspopje met 4 verschillende kledingsetjes. Het popje kregen we te zien, de kleding werd een verrassing. Is verleden jaar ook geweest, toen een meisje. Toen ik het popje zag was ik verkocht. De bos haar deed het hem.
Onze oudste zoon toen hij 3 maanden was. Hij werd geboren met zo'n bos haar en die zijn helemaal niet uitgevallen, dat is gebleven.
Het resultaat.

Misschien is het verstandig als ik volgend jaar vanaf november wegblijf op Ravelry en FB.


Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Januari 2021 om 08:45
uitslover! LOL
nee zonder gekheid, wat heb je veel maar vooral ook leuke en mooie dingen gemaakt! wauw!!!

ik ben zelf wat minder 'kerstig' maar de kransen vind ik geweldig! dol op kabels he Wink
en die popjes met dat haar! Heart en al die kleertjes! echt fantastisch!

ik vind de glazen engelen overigens ook heel erg mooi Heart

petje af voor jouw werk Lidwina Thumbs UpClap


Back to Top
Stramien View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 December 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1731
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Stramien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Januari 2021 om 11:57
Zo Lidwina, je hebt wel productie gebreid zeg.
Wat een leuke dingen allemaal!
december2011

Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Januari 2021 om 13:28
Suuuuper mooi! En ook de bos haar van je zoon is heel mooi. LOL
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3039
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Januari 2021 om 14:46
Wat een mooie dingen allemaal. Vooral die kransen die vind ik heel mooi!
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Januari 2021 om 15:16
Dank jullie wel. Ja Carolina, je hebt een beetje gelijk met uitslover als je het resultaat ziet. Maar het heeft helemaal geen moeite gekost. Corona geeft een aardige bijkomstigheid, veel tijd. Je kunt nergens naar toe en daar ik altijd iets te friemelen in mijn handen moet hebben....
Nieuwe kleren naaien hoeft dit jaar niet. Geen feestelijk kerstdiner, geen gasten ontvangen. Om mee in huis te zitten? Neuh, heb ik geen zin in. Dus dan maar haken en breien.
Ja die bos haar van onze zoon. Alle verpleegsters in het ziekenhuis waren op slag verliefd. Maar weten jullie wat erg is? Hij heeft het er allemaal afgeschoren, vind het te lastig met een fietshelm. Hij heeft nu stoppeltjes, bah. Maar ja, is ondertussen 51, ik heb geen inspraak meer.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5757
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Januari 2021 om 21:38
wau Lidwina, zit met open mond te lezen en te kijken. Wat een prachtige werkstukken heb je gemaakt stuk voor stuk zijn ze prachtig. De pop met de bos haren geweldig. De mandala kerstboom super. en de kransen zijn ook schitterend. Ze zijn al mooi zonder decoratie zo met die kabel. Alles wat ik nog niet genoemd heb is ook geweldig mooi geworden. En ook zo mooi gehaakt en gebreid allemaal. 
Een dikke pluim.Thumbs Up
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Januari 2021 om 11:19
Ik vond je al zo stil, maar ik weet nu wat je aan het doen was LOL heb je zelf gezien dat die kabels op 1 van die ringen naar buiten lopen.
Ik vond dat zo opvallend, ik bleef er maar naar staren.
Cookie is heel leuk, die kijkt zo tevreden.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Januari 2021 om 11:59
Wat een productiviteit!!
En zo mooi ook!
Dat witte gehaakte boompje wilde ik eigenlijk ook maken, maar was te lui. Embarrassed
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Januari 2021 om 12:07
Wat moet ik daar op zeggen ,heb er geen woorden voor ....zoveel ,zo mooi prachtig
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Januari 2021 om 19:57
Wacko
het duizelt mij ik heb zoveel gezien en gelezen 
de kerstster heb ik herkend 
het popje met kleertjes daar ben ik verliefd op 
de kerstkransen vind ik helemaal geweldig 
de kerstpopjes ook super leuk 
de dickens muis ook zo een leuke 
die gingerbread popjes zijn ook zoooooo schattig
je kerstboom vind ik ook zo een leuke 
en de madala's super leuk 
notenkraker ook al zo een leuke


hele mooie creaties 

 
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Januari 2021 om 18:06
Dank jullie wel voor alle complimentjes en lovende woorden.
lw1463. Was het vergeten van die kabel. Bij de middelste. Dat is degene die ik jaren geleden gebreid heb.
Ik had dezelfde toen ook voor mijzelf gebreid en meteen deze er achteraan. Hij heeft ook een iets andere kleur groen. Dat was toen garen van Zeeman of Wibra en die kleur is niet meer. Nu heb ik  Stylecraft special DK gebruikt. Toen ik aan het breien was zag ik het gebeuren, was ik vergeten. Je breit hierbij eigenlijk een rechte lap, maar je mindert aan het begin van de naald en meerdert aan het einde. Daardoor loopt het breiwerk schuin en de kabel dus ook. Het maakt natuurlijk verschil of je aan het begin van de naald mindert of meerdert. 
@Lao-tse ik probeer het boek: De grote transformatie van Karen Armstrong te lezen. Het gaat over de grote godsdienstige stromingen die ontstaan zijn tussen ongeveer 900 tot 200 voor Christus. In de inleiding kwam ik de naam Lao-tse tegen in een adem met Boeddha, Confucius, Mozi en Zarathoestra. Lao-tse leefde ongeveer 300 jaar voor Christus. Het is een moeilijk boek om te lezen, het zal dus wel even duren eer ik het uit heb. 484 bladzijden. Daarna hoop ik meer te weten over de herkomst van je naam.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Januari 2021 om 18:20
What do you want to do ?
New mail< id="mailtovensterclipboardEmailCopy">Copy< id="mailtovenstercopyTo">
inderdaad je bent Kerstgek. maar daar is niets mis mee. het is allemaal prachtig. en je hebt veel Mensen blij gemaakt. fantasie's
oant Sjen
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Januari 2021 om 19:26
Dank je wel Bloem.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Geerlig View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Februari 2014
Locatie: Anna Paulowna
Status: Offline
Points: 4155
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geerlig Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Januari 2021 om 09:36
Sorry Lida ik ben al een tijdje niet op het forum geweest maar wat een prachtige dingen maak jij toch.
Back to Top
Loes View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 18 Februari 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 524
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Loes Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Januari 2021 om 11:38
zoveel mooi's
groetjes Loes
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Januari 2021 om 19:59
Dank je wel, Geerlig en Loes. Leuk toch om na een tijdje nog complimentjes te krijgen.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Ibi View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 04 Maart 2021
Locatie: Belgie
Status: Offline
Points: 14
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ibi Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Maart 2021 om 16:08
Wat veel en allemaal mooi ! De kransen, coockie en het popje met de slaapmuts en huisje zijn mijn favo'  
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Maart 2021 om 16:22
Dank je wel Ibi. Je bent bezig zoals ik indertijd toen ik net lid was. Alles bekijken, goed plan.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.500 seconden.
Lang Yarns