Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

killer cat ;’(

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Naemi View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Mei 2009
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Naemi Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: killer cat ;’(
    Posted: 08 Januari 2012 om 14:40
Ik hou ontzettend van katten, en ik hou ook van de katten van de overburen. Maar ik hou ook van vogels en muizen en ik hou er dus niet van dat 1 van de buurkatten die vangt en meeneemt naar z'n vaste plekkie in onze tuin.  Ik heb vanmorgen weer een musje kunnen bevrijden omdat ik er op tijd bij was, maar een mussen-lijkje op die plek bewijst maar weer eens dat dat niet altijd lukt.

Ik moet erbij zeggen dat onze overburen dat ook liever niet hebben, dat hun haarbal dat doet. En hij heeft al een halsbandje met een belletje om. Maar dat werkt dus onvoldoende. Het is eigenlijk ook een hondsbrutaaltje hoor, want als hij de kans krijgt en een open deur ziet dan schiet hij zo naar binnen. En hij laat zich ook vlak voor je voeten vallen om op z'n rug te gaan liggen kronkelen zodat je hem maar aanhaalt.  

Iemand enig idee hoe we dat kunnen oplossen? Binnenhouden zal geen optie zijn, want er zijn nog 2 katten die ook naar buiten mogen.
geordende mensen zijn gewoon te lui om naar dingen te zoeken
Back to Top
marjolein2202 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 September 2010
Status: Offline
Points: 1746
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer marjolein2202 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Januari 2012 om 14:46

Oh dat is een drama inderdaad, ik weet nog dat een kat van ons ook altijd meeuwen en eksters had en we vroegen ons af hoe dat kon met al die bellen om zijn nek en weet ik wat, maar op een dag liepen mijn vader en ik met de hond en zagen we hoe ze dat deed.

Ze zat gewoon in een boom en elk voorbijvliegend beest daar sprong ze gewoon bovenop, en als ze beneden aankwamen dan lag ze bovenop de vogel en dan was het knak en meeslepen naar huis. Ik schrok me echt een hoedje toen ik dat zag.

Volgens mij kan je er echt weinig aan veranderen Naemi, want het zit gewoon in sommige beestjes. Je hebt ook katten die kunnen niets vangen of interesseert het niks, maar anderen nemen elke dag wat voor je mee.

sterkte er maar mee, want het is inderdaad afschuwelijk om te zien.

Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 Juni 2008
Status: Offline
Points: 5322
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Koningsdochter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Januari 2012 om 16:03
Oh vreselijk lijkt me dat. er zit er hier een in de buurt die jaagt zelfs op vlinders en vliegen. Dan vraag ik je. Daar zit toch totaal niets aan wat hem interesseert. Het is gewoon zijn instinct. Hij wil jagen en bij gebrek aan een vogeltje in de buurt gaat hij maar op de vlinders af. We hebben van het voorjaar samen met de buren een nest van merels bewaakt. Maar helaas. uiteindelijk was het toch leeggeroofd. Zo jammer. Maar het is nu eenmaal de aard van het beestje. En bij de een komt dat meer naar buiten als bij de ander.
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Oktober 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 9435
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Januari 2012 om 21:00
Onze buurvrouw heeft 3 katten, waarvan er 2 broertjes van elkaar zijn. Ze zitten het liefst bij mij in de tuin met elkaar te vechten en daar kan ik soms flink van balen. Ik weet ook niet wat ik daartegen kan doen
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is



het glas is altijd halfvol

Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Januari 2012 om 21:24

Originally posted by Leonie_y Leonie_y wrote:

Onze buurvrouw heeft 3 katten, waarvan er 2 broertjes van elkaar zijn. Ze zitten het liefst bij mij in de tuin met elkaar te vechten en daar kan ik soms flink van balen. Ik weet ook niet wat ik daartegen kan doen

Een beste plens water over ze heen gooien. Het moet toch niet gekker worden dat jij last hebt van de katten van de buren! Ook al kunnen de dieren er niets aan doen, van een nat 'pak' gaan ze heus niet dood.

Mijn katten komen elke dag even buiten, maar dan aangelijnd of in de ren. Ik wil niet dat mensen last hebben van mijn dieren. Nu hoor ik sommige alweer zeggen dat dit tegen de natuur in is, maar dat boeit me niet. Ze hebben een kattenkamer waar alle kattenspullen staan en verder mogen de britjes overal komen, behalve in de slaapkamer.

Als ik een kat zie in mijn tuin dan ........ 

Wegwezen!!

En niet te vergeten die vieze kattenpoep in de tuin, bah.

 

Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Oktober 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 9435
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Januari 2012 om 21:27
Misschien heel gemeen van me maar ik heb er wel eens de tuinslang op gezet, maar dat zijn ze de volgende dag alweer vergeten, dus dat helpt niet 
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is



het glas is altijd halfvol

Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Januari 2012 om 21:58
Moeilijk probleem. Bij tuincentra kan je van EcoStyle het strooimiddel "Kattenschrik" kopen. Maar ik heb gemerkt dat niet elke kat daar de schrik van te pakken krijgt.

Het is aan de ene kant natuurlijk gedrag van de kat, maar aan de andere kant hoeft zo'n welgevoed dier niet voor de sport het stukje natuur dat jij in je tuin hebt, om zeep te helpen.

Nou heb ik wel eens gehoord dat katten geen driedimensionaal gezichtsvermogen hebben. M.a.w. ze kunnen geen diepte bepalen. Los gaas neer leggen aan de randen of zelfs op een schutting te bevestigen, maakt dat ze niet goed kunnen overzien hoe dat wankele paadje loopt. Op die manier is er misschien een vaste route te blokkeren.  
Back to Top
marjolein2202 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 September 2010
Status: Offline
Points: 1746
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer marjolein2202 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Januari 2012 om 08:13

weetje wat goed helpt tegen katten in de tuin?

Een hond

Wij hadden zelf ook altijd drie katten die overal en nergens waren en zelfs gewoon bij de buren naar binnen liepen en daar eten gingen stelen uit de pan.

er kwamen ook altijd wel katten in onze tuin. Sinds een jaar of 6 niet meer, want we hebben twee honden.zomers liggen die altijd in de tuin als de deur open staat, dus winters komt er ook geen kat.

 

Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Oktober 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 9435
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Januari 2012 om 18:41
Hihi, een hond is een goed idee vinden de kinderen en ik. Maar mijn man is er nog niet zo voor. Eerst komt er een kippenhok. Het zal wel een boel gekakel worden als de katten dan bij ons in de tuin gaan lopen vechten 
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is



het glas is altijd halfvol

Back to Top
lucske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 26 December 2009
Status: Offline
Points: 1538
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lucske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Januari 2012 om 04:15

Hier speelt de hond met de kat, zijn echte vriendjes geworden Maar ik denk niet dat je hier veel kunt tegen beginnen, het is hun natuur.

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns