Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

kip op stok

 Reageer Reageer Pagina  <123>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Maart 2019 om 08:23
Er staan geen komma's. Je haakt 3 lossen (telt als 1 stokje), dan [2 stokjes in 1 steek, 1 stokje, 2 stokjes in 1 steek], 36 x. Dat is toer 3. Gewoon lezen en doen wat er staat. En dan kijken of het lijkt op de foto.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Haertse View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 19 Maart 2019
Status: Offline
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Haertse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Maart 2019 om 08:28
Dank je wel
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Maart 2019 om 08:40
Goedemorgen Haertse wellicht dat je jezelf eerst even netjes kan voorstellen in het toppic even voorstellen...

Voor de uitleg als volgt:

toer 3: je haakt 3 losse wat het eerste stokje is, *2 stokjes in de volgende steek, 1 stokje in de volgende steek* wat tussen de sterretjes staat doe je 11 keer 2 stokjes in de laatste steek en keer je werk...

toer 4: je haakt 3 losse wat het eerste stokje is, 2 stokjes in de volgende steek *2 stokjes elk in een eigen steek van de vorige toer, 2 stokje in de volgende steek* wat tussen de sterretjes staat doe je 11 keer 2 stokjes in de volgende steek 1 stokje in de volgende steek en keer je werk...

toer 5: je haakt 3 losse wat het eerste stokje is, 2 stokjes elk in een eigen steek van de vorige toer, 2 stokjes in de volgende steek, * 3 stokjes elk in een eigen steek van de vorige toer, 2 stokjes in 1 steek* wat tussen de sterretjes staat doe je 11 draai je werk niet maar ga verder met de vasten die van de staart naar de kop lopen...
Back to Top
Haertse View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 19 Maart 2019
Status: Offline
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Haertse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Maart 2019 om 10:20
Hallo,

Sorry dat ik dat niet heb gedaan.
Mijn naam is Harriette ik ben 51 jaar en sinds lange tijd weer begonnen met haken. Ik heb niet veel ervaring met het lezen van geschreven patronen. Ik gebruikte altijd tekeningen.
Bedankt voor je snelle reactie

Harriette
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Maart 2019 om 17:23
De schrijfster van het patroon had ook niet veel ervaring met geschreven patronen. Er horen tussen de verschillende stappen in een toer komma's te staan. anders zou je de cijfers kunnen combineren, dus bijvoorbeeld van een 1 en een 2 12 of 21 maken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Haertse View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 19 Maart 2019
Status: Offline
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Haertse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Maart 2019 om 17:42
Dank je wel
Back to Top
Stramien View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 December 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1731
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Stramien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Maart 2019 om 13:46
Dank je wel! Wat een leuk patroon!
december2011

Back to Top
Emmerke View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 03 April 2019
Locatie: B
Status: Offline
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Emmerke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 April 2019 om 07:58
3. (2st in één steek, 1 st in volgende steek) herhalen tot einde toer
4. (2st in één steek, 1st in volg.st, 1 st in vlg st) herhalen tot einde toer
5. (2st in één steek, 1st in vlg st, 1st,1st) herhalen
Maar dat zal je ondertss wel al zelf uitgevist hebben 😉
gr, Mia
Back to Top
Haertse View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 19 Maart 2019
Status: Offline
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Haertse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 April 2019 om 08:25
Dank je wel probeer nu de laatste regel uit te vissen
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 April 2019 om 08:30
Welkom op het forum, Mia. Inloggen en meteen iemand helpen, dat is helemaal in de geest van dit forum.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Els Riemens View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 April 2019
Locatie: Eersel
Status: Offline
Points: 2
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Els Riemens Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 April 2019 om 10:21
Beste Ilse,
Tot mijn stomme verbazing heb ik nu al een paar keer ‘mijn kip’ hier voorbij zien komen. De foto van de taupe kip die groot in beeld komt bij dit patroon - dat is mijn foto, van mijn gehaakte kip naar dit patroon. Nu ben ik maar lid geworden van het forum om eens te kunnen reageren. Want er is mij nooit iets gevraagd, of het goed is dat mijn foto gebruikt wordt.... het kan toch niet zo zijn dat foto’s van anderen zomaar van het internet afgeplukt worden en dan voor een eigen doel gebruikt worden.
Nantuurlijk worden er regelmatig in haaksite op Facebook foto’s van eindresultaat van haakwerk getoond; maar dat is toch geen vrijbrief om die er af te plukken en te gebruiken? Ook gezien de privacystatement die je hebt goed moeten keuren voor je toegelaten wordt op dit forum. Ik zie graag een reactie van je tegemoet.
Groetjes Els Riemens
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 April 2019 om 11:24
Originally posted by Els Riemens Els Riemens wrote:

Beste Ilse,
Tot mijn stomme verbazing heb ik nu al een paar keer ‘mijn kip’ hier voorbij zien komen. De foto van de taupe kip die groot in beeld komt bij dit patroon - dat is mijn foto, van mijn gehaakte kip naar dit patroon. Nu ben ik maar lid geworden van het forum om eens te kunnen reageren. Want er is mij nooit iets gevraagd, of het goed is dat mijn foto gebruikt wordt.... het kan toch niet zo zijn dat foto’s van anderen zomaar van het internet afgeplukt worden en dan voor een eigen doel gebruikt worden.
Nantuurlijk worden er regelmatig in haaksite op Facebook foto’s van eindresultaat van haakwerk getoond; maar dat is toch geen vrijbrief om die er af te plukken en te gebruiken? Ook gezien de privacystatement die je hebt goed moeten keuren voor je toegelaten wordt op dit forum. Ik zie graag een reactie van je tegemoet.
Groetjes Els Riemens



Ik zweer hier op erewoord dat ik niet Ilse ben en ook geen Ilse ken. Maar daar gaat uw privacy nu. Iedereen kan uw naam googelen, woonplaats en dan komt ge wel het een en ander te weten.

Ik zou me vereerd voelen als er een foto van een creatie van mij ergens zou verschijnen zonder dat iemand weet wie ik ben. Is een teken dat het een heel goed voorbeeld is.

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 April 2019 om 12:29
Ik denk dat Bloem het patroon met foto geheel te goeder trouw heeft overgenomen, in de mening dat het van "Ilse" afkwam. Die verder niet bekend is op het forum. We hebben genoeg tamtam over copyright gehad op het forum. Dus iedereen is daar voorzichtig mee.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Emmerke View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 03 April 2019
Locatie: B
Status: Offline
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Emmerke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 April 2019 om 13:39

Zelf zou ik dat niet zo erg vinden dat een foto van mij wordt gedeeld. Niemand mag natuurlijk laten uitschijnen dat het zijn eigen werk is.
Maar ik begrijp je ook wel hoor, Els, al vrees ik dat je nooit kan vermijden dat je foto gedeeld wordt, ook al mag dat niet.
gr, Mia
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 April 2019 om 14:15
Ik heb ooit van een foto kerstboompjes gehaakt. Patroon uitgeschreven en hier op de hobbydoos met foto neer gezet. Die foto, vaak met vewijzing naar de hobbydoos, kom ik rond kerst tig keren tegen. Op FB zou ik afgelopen kerst bijna van een rage kunnen spreken. Wil je niet dat iets overgenomen wordt zet het dan ergens neer. Ga geen boek uitgeven, voordat de inkt droog is staat het al op een of ander site en kun je het (gratis) downloaden.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
hobbydoos View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar


Lid sinds: 09 September 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1047
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hobbydoos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 April 2019 om 16:00
Hallo Els,

Ik heb de link naar je foto verwijderd.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 April 2019 om 16:39
Als je op google chicken potholder intoetst, zie je een aantal foto's met kippen in verschillende kleuren.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Els Riemens View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 April 2019
Locatie: Eersel
Status: Offline
Points: 2
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Els Riemens Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 April 2019 om 17:07
Dank je wel
Back to Top
Loes View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 18 Februari 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 524
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Loes Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 April 2019 om 19:49
wat leuk
groetjes Loes
Back to Top
Crochetje View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 02 Februari 2022
Status: Offline
Points: 2
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Crochetje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Februari 2022 om 11:39
Goedemorgen, ik ben nieuw hier, een hobby haakster en breister, wanneer ik er de tijd voor heb. Nu ben ik op zoek naar het gehele patroon van de kip op stok. Ik word telkens naar dit forum verwezen maar vind geen patroon. Wie kan mij uit de brand helpen?
Groeten,
Crochetje Smile

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.547 seconden.
Lang Yarns