Klaar!!! |
Reageer | Pagina 12> |
Autheur | |
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 02 Oktober 2017 om 08:17 |
Hoeveel breisters en haaksters doen het? Klaarrr! roepen, na het afhechten van de laatste steek? Want dan begint het echte werk pas. Naden dichtmaken, draadeindjes wegwerken, knopen, ritsen, drukkers in zetten.
IK brei en haak eerst een berg poppenkleren en ga dan pas voor het afwerken zitten. En dan zijn de wolresten al weer opgeborgen. |
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
Lao-tse
Hobbyguru Lid sinds: 02 December 2015 Locatie: Haarlem Status: Offline Points: 4478 |
Post Options
Thanks(0)
|
Zo heeft iedereen zijn manier van doen.
Ik doe juist steeds als ik een deel af heb zo snel mogelijk draadjes af hechten zodat als ik de rest klaar heb ik meteen met het in elkaar zetten kan beginnen. De vervelende klusjes spreiden, zeg maar. |
|
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen" |
|
pareltje2011
Hobbyguru Lid sinds: 08 Maart 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 5194 |
Post Options
Thanks(0)
|
Het in elkaar zetten stel ik altijd uit want dat doe ik niet graag,zeker als het armpjes of beentjes zijn ,nu neem ik mij nog maar eens voor om het dadelijk te doen want er ligt nog een mandje vol ,bij grote stukken zit je er toch best lang aan om het in elkaar te zetten
|
|
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ. |
|
Kamilla
Hobbyguru Lid sinds: 01 September 2011 Locatie: Almere Status: Offline Points: 5789 |
Post Options
Thanks(0)
|
Als kind riep ik dat zeker omdat mijn moeder de draadjes mocht instoppen en er het bedoelde voorwerp van mocht zien te maken. Sinds ik op naailes ging, begreep ik dat als je alle panden geknipt hebt, je eigenlijk net zo ver bent als dat je alle losse delen van je breinaald afgekregen hebt. Dan begint het inderdaad pas. Toch is een gebreide trui sneller in elkaar gezet dan een genaaide bloes.
|
|
suziesfreubels
Hobbyguru Lid sinds: 14 December 2016 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 2251 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik roep nog wel eens klaar maar alleen als hij helemaal af is dus inclusief in elkaar zetten...
|
|
niania
Hobbyguru Lid sinds: 27 Oktober 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3633 |
Post Options
Thanks(0)
|
ik weet eigenlijk niet of ik het zelf zeg volgend mij niet ik weet wel dat mijn moeder altijd zegt: zo weer een karwei plat maar waar die uitdrukking vandaan komt dat weet ik niet
|
|
JMB
Hobbyguru Lid sinds: 21 Oktober 2016 Status: Offline Points: 1462 |
Post Options
Thanks(0)
|
Denk niet dat ik iets roep. Maak het liefst iets gelijk helemaal af, dus afhechten, knopen eraan, in elkaar zetten of wat dan ook. Maar heb nog wel steeds mijn witte vest in een tas liggen, had er al wel knoopjes aan gezet, maar vind er te veel ruimte tussen zitten. Knoopsgaten had ik al gemaakt maar te weinig. Daarom wil ik er nog knoopsgaten op naaien en meer knopen aan zetten. Maar tja dat ligt al een tijd in een tas bij de naaimachine.
|
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Kun je er geen drukkers tussen smokkelen?
Ik heb wel ooit een granny square babydekentje blok voor blok afgewerkt vóór ik het volgende ging haken. Anders had het hier nu nog gelegen. |
|
wat rozengeur. |
|
creaans
Hobbyguru Lid sinds: 05 Februari 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 11348 |
Post Options
Thanks(0)
|
Nee dat zeg ik niet, wel van het is af.
Werk wel altijd wel op tijd de draadjes weg, soms na een stukje, dan weer aan het einde. Hangt af met hoeveel kleuren ik werk.
|
|
C4th
Hobbyguru Lid sinds: 06 Maart 2014 Status: Offline Points: 1788 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik kan rustig keihard "Klaar" roepen, want doorgaans gaat sjef smoel aan de slag als ik alle onderdelen af gehaakt heb :)
|
|
Lelie
Hobbyguru Lid sinds: 14 Juni 2013 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 1547 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik tel altijd af: nog 5 draden afhechten, nog 4 .... haha
|
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
ik zeg niks maar leg met grote bewegingen en een diepe zucht alles efkes opzij, zet mijn bril af en leg mijn handen achter mijn hoofd en dan vraagt men man af? En dan antwoord ik, nee het moet nog beginnen nu, draadjes instoppen en alles in elkaar naaien.
|
|
|
|
Kamilla
Hobbyguru Lid sinds: 01 September 2011 Locatie: Almere Status: Offline Points: 5789 |
Post Options
Thanks(0)
|
KLAAR... maar niet heus Dit zijn de losse panden van de verjaardagstrui voor mijn bijna jarige echtgenoot die dol is op bonte kleuren. |
|
Magtelt
Post Options
Thanks(0)
|
Hij wordt wel heel fleurig. Een vroegere buurvrouw knoopte al die draadjes goed vast onder de kreet: "Ze zitten toch aan de binnenkant". Was er maar een spray, waarmee je ze kon vastzetten!
Ik werk nu wel met één pop tegelijk, maar kleertjes in viervoud. En ik zet ze in zoverre in elkaar, dat ik weet, dat ze passen. Later moet ik dan nog knopen en drukkers aanzetten, draadjes wegwerken en hier en daar een versiering opnaaien. Dat wordt een weekendje afzien. |
|
wat rozengeur. |
|
Lao-tse
Hobbyguru Lid sinds: 02 December 2015 Locatie: Haarlem Status: Offline Points: 4478 |
Post Options
Thanks(0)
|
*slik*
Het wordt een heel vrolijke trui en manlief zal er erg blij mee zijn. Maar......ik wens je veel sterkte. Verstand op nul. Blik op oneindig. En gewoon maar beginnen |
|
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen" |
|
JMB
Hobbyguru Lid sinds: 21 Oktober 2016 Status: Offline Points: 1462 |
Post Options
Thanks(0)
|
Dat wordt een mooie vrolijke trui. Maar je bent nog lang niet klaar, al die draden wegwerken is ook nog een heel karwei. Als ik zoiets heb dan begin ik altijd netjes met gelijk draden weg te werken maar op een gegeven moment stop ik daar mee en moet ik aan het eind ook nog heel veel draadjes wegwerken.
|
|
Lelie
Hobbyguru Lid sinds: 14 Juni 2013 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 1547 |
Post Options
Thanks(1)
|
Owww al die draadjes! Haha, ik voel met je mee
|
|
Kamilla
Post Options
Thanks(0)
|
Bedankt voor jullie aanmoedigingen. Ik zie er helemaal niet tegenop, hoor. Wel verwacht ik dat het een dag of 5 zal duren voor ik de trui in elkaar kan gaan zetten. Inderdaad een vrolijke boel geworden, maar ik heb rekening gehouden met de smaak van de ontvanger. Bovendien ... het ruimde de wolmand geweldig op.
|
|
By MG
Hobbyguru Lid sinds: 08 Januari 2014 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 3011 |
Post Options
Thanks(0)
|
Prachtig stukje Kunstwerk, zet hem op!
|
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
Geweldig, ik hou zelf erg van bonte kleurenschema's maar zoiets zou ik niet durven.
|
|
Reageer | Pagina 12> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |