Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Kledingbank: breisters en wol gevraagd

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Petra T. View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 21 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 736
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Petra T. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Kledingbank: breisters en wol gevraagd
    Posted: 23 Februari 2012 om 08:16
Ik doe niet snel mee met een actie, maar deze vind ik wel heel gaaf: de kledingbank Hoogeveen roept breisters op kleding te maken voor mensen die geen geld hebben om kleding te kopen. Je mag maken wat je wilt: sokken, truien, vesten, mutsen, enz., wel in overleg waar het meest behoefte aan is. Ook restanten wol zijn van harte welkom.

Geduld kun je oefenen.
www.petriek.blogspot.com
Back to Top
Corrie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar


Lid sinds: 02 April 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5226
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corrie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2012 om 12:44
Dan moet je wel zeeen van tijd hebben zeg, kan gaaf zijn maar geef mijn portie maar aan fikkie.
Hou de eer aan jezelf
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23643
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2012 om 12:45
Ik doe ook niet mee, ik doe al aan zoveel acties mee. Geen tijd en geen zin.

Het is een goed initiatief, dat wel.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 23 Mei 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 14072
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pralientje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2012 om 12:47
Spijtig genoeg nog een beetje veel af te werken ,ik hoop dat je genoeg volk vind
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2012 om 18:41
Wel een goed idee, maar ik vind het breien van kleding een te groot project , haak (of brei) het liefst kleine 1-dags-dingetjes.
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2012 om 00:58
Misschien bruut maar kan je de mensen die deze kleding nodig hebben niet leren hoe ze dat zelf kunnen maken? In de vorm van een koffieochtend met anderen iedere week, goed  voor de sociale contacten gelijk. 
Back to Top
Claire View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 04 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3049
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Claire Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2012 om 01:29
Originally posted by Prideke Prideke wrote:

Misschien bruut maar kan je de mensen die deze kleding nodig hebben niet leren hoe ze dat zelf kunnen maken? In de vorm van een koffieochtend met anderen iedere week, goed  voor de sociale contacten gelijk. 

Dit was ook het eerste wat in mij op kwam, hoezo kunnen ze ook niet zelf wat breien of haken, en zoals Simone zegt is dat heel goed voor de sociale contacten, geeft ook een stukje afleiding en onderling kunnen allerlei tips uitgewisseld worden. Ik ben niks te beroerd om mensen te helpen maar ik vind wel dat er de laatste tijd heel veel acties zijn, ik kreeg vorige week 3 mailtjes of ik maar spullen wil doneren voor allerlei goede doelen. Ik heb het idee dat iedereen elkaar na doet. Iedereen is natuurlijk vrij om wel of niet mee te doen maar soms is het aanbod te veel van het goede en bereikt men  juist het tegenover gestelde.
Zeg nooit: dat kan ik niet
Maar zeg: ik zal het proberen
Dan zul je versteld staan
Hoeveel een mens kan leren

Back to Top
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4191
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2012 om 07:07
Ik ben het met je eens Claire. Het is juist goed om ze zelf aan het breien en haken te zetten.
Ik haak nooit af!

Back to Top
Petra T. View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 21 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 736
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Petra T. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2012 om 12:21
Zucht. Het was niet mijn bedoeling jullie allemaal hard aan het werk te zetten of zo. Zelf kom ik ook niet toe aan grote kledingstukken te breien en dan weg te geven. Ben al blij als het vest voor mijn dochter een keer af is. Maar misschien kan ik van mijn restjes wel een muts of sjaal breien. En het lijkt me fijn in het voorjaar eens echt goed door mijn voorraad te gaan en weg te doen wat ik zelf toch niet ga gebruiken. Ik heb nog tassen en dozen vol; daar heb ik minstens 3 levens voor nodig.

Dus: zie dit berichtje als een mededeling van wat ik leuk vind. Wie het ook leuk vindt kan meedoen. Wie het niet leuk vindt, ook prima.
Geduld kun je oefenen.
www.petriek.blogspot.com
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2012 om 13:55
Ik vind jouw bericht helemaal niet verkeerd hoor Petra, begrijp me niet verkeerd maar ik heb ook genoeg de andere kant gezien. Mensen die in de daklozenopvang terecht kwamen en maar vonden dat de maatschappij verantwoordelijk was voor al hun ellende. Dit spiraal kan je doorbreken door samen uit die situatie te kruipen door dit juist te doen! Ik heb in de crisisopvang (waar ik werkte) met een heel aantal dames sjaals en truien gebreid en het zelfvertrouwen + zelfrespect zag je groeien. Wat een grote grijnzen van oor tot oor als een werkstuk klaar was, gemaakt door iemand die een breinaald niet van een colafles kon onderscheiden. Zelfredzaamheid is een groot goed en door van alles weg te geven of te doen voor een ander helpt gewoonweg niet.
Back to Top
ladyken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Juli 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1367
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ladyken Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2012 om 14:00
je kan die mensen beter leren breien of haken daar hebben
ze geniet van heel hun leven

een pull geven dan zijn ze maar een keer geholpen
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.563 seconden.
Lang Yarns