Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

kleiner, kleinst

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: kleiner, kleinst
    Posted: 30 Juni 2021 om 14:48
bij het opruimen van een laatje kwam ik diet geborduurde poppenhuis-schilderijtje tegen
ik borduurde het met 1 draad over 1 draad van het kaasdoek.
inclusief lijst is het 23x33mm.
je moet wel met je hoofd naar links hangen om het rechtop te kunnen zien LOL



Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juni 2021 om 14:49
Originally posted by carolina2 carolina2 wrote:

bij het opruimen van een laatje kwam ik diet geborduurde poppenhuis-schilderijtje tegen
ik borduurde het met 1 draad over 1 draad van het kaasdoek.
inclusief lijst is het 23x33mm.
je moet wel met je hoofd naar links hangen om het rechtop te kunnen zien LOL
het is een klein meisje met een lapjespoes op schoot



Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juni 2021 om 19:37
Wat schattig. Soms heel verrassend wat je vindt bij opruimen.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5757
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juni 2021 om 21:23
geweldig. wat een gepriegel moet dit zijn geweest
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juli 2021 om 08:55
ik heb het maken toen niet als gepriegel ervaren, mijn ogen waren nog goed en ik was 'verslaafd' aan het maken van schaal 1:12 Smile
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juli 2021 om 11:00
Wel heel schattig
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3039
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juli 2021 om 14:44
Originally posted by carolina2 carolina2 wrote:

bij het opruimen van een laatje kwam ik diet geborduurde poppenhuis-schilderijtje tegen
ik borduurde het met 1 draad over 1 draad van het kaasdoek.
inclusief lijst is het 23x33mm.
je moet wel met je hoofd naar links hangen om het rechtop te kunnen zien LOL




Hartstikke leuk dit sentiment. Zo vond ik laatst, toen ik ging verhuizing, mijn 1e échte borduurwerk dat ik nog op de lagere school had gemaakt. De muizenschoen! Is toch leuk en blijft ook leuk al die herinneringen.
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5757
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juli 2021 om 21:37
Originally posted by carolina2 carolina2 wrote:

ik heb het maken toen niet als gepriegel ervaren, mijn ogen waren nog goed en ik was 'verslaafd' aan het maken van schaal 1:12 Smile
Thumbs Upknap gedaan.
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2347
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Juli 2021 om 13:20
Wat schattig dit schilderijtje. Heb je het poppenhuis niet meer? 
In een ver verleden (25-30 jaar geleden) mocht ik ook graag borduren. Van die grote telpatronen van Marjolein Bastin.
2 heb ik er gemaakt, ze hangen nu boven in de rommel/logeerkamer. 

Helaas kan ik, nu ik onverwachts weer volop tijd heb om zoiets te doen, de dunne naalden niet meer vasthouden, ze glippen tussen mijn vingers door. 
Het tellen zou ook lastig worden, maar dat zou met een loep nog op te lossen zijn. Die gebruik ik nu ook voor het fijnere kanthaakwerk.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Juli 2021 om 14:53
Dankjewel Smile nee ik heb het poppenhuis niet meer. heb alleen nog een klein 'kijk'kastje met wat poppenhuisspul, ook in mn hobbykamer Wink maar ik moet eerlijk bekennen dat ik het nog wel eens voel kriebelen als ik er een op mp tegenkom.

de hobby op zich heeft me veel geholpen, therapeutisch gezien. het poppenhuis was mijn eerste eigen plekje op aarde waar ik mocht bestaan en een klein beetje kon zijn wie ik ben. daar ben ik nog steeds dankbaar voor Smile
en als je alle technieken en materialen kunt gebruiken om jouw ideale wereld te scheppen en het neemt nog geen 1 m2 in beslag is dat toch ook super?!

wel jammer voor jou van dat borduren maar misschien gaat het net als met andere dingen in het leven, dat de ene weg wordt afgesloten om ons te laten inzien dat er nog andere wegen zijn...

Back to Top
Loes View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 18 Februari 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 524
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Loes Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Augustus 2021 om 13:49
leuk
groetjes Loes
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.359 seconden.
Lang Yarns