|
Reageer ![]() |
Autheur | |
mineke.j ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 18 November 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 855 |
![]() Posted: 04 Februari 2009 om 21:23 |
Hallo dames, Kunnen jullie me helpen? Ik wil voor het eerst in een pannenlap een figuur in kleur inbreien. Ik heb het geprobeerd, bij de overgang netjes de draden omelkaar slaan maar in de eerste naald vallen zo toch gaten. Hoe kan ik dat voorkomen? Moet ik de nieuwe kleur op een bepaalde manier aanhechten? Ik heb het einde gewoon los laten hangen en ben gewoon begonnen met breien ... ik heb in breien voor dummies gekeken maar daar vond ik geen tips en ook op you tube vond ik geen instructiefilmpje .... dus HELP!!! |
|
![]() |
|
creatieve meid ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 21 Oktober 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 482 |
![]() |
ben daar ook geen ster in http://www.jessica-tromp.nl/breienlerenbreilessentechniekbre isteek.htm |
|
![]() |
|
Molemieke ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 19 Augustus 2008 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 1909 |
![]() |
Zelf heb ik er laatst ook mijn boekje bij genomen en daarin stond 1ste steek breien met 2 draden samen (bv rood en groen) en daarna de 2 draden van de nieuwe kleur samen breien (bv begin en lopende draad van groen). Zo zitten de draadjes wel goed vast. Maar waarschijnlijk zal er nog wel een gemakkelijkere manier zijn. Dat laat ik over aan de profs Groetjes Daisy |
|
![]() |
|
miep ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 17 Mei 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3972 |
![]() |
Ik brei de nieuwe kleur en maak dan, als ik de teruggaande toer ook heb gebreid, een knoopje in de twee draadjes (lekker straks, zodat het gaatje ook heel erg meevalt).
|
|
![]() |
|
pralientje ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 23 Mei 2008 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 14072 |
![]() |
Ik doe het ook zoals Miep
|
|
![]() |
|
dine ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 December 2008 Locatie: Belgiƫ Status: Offline Points: 4051 |
![]() |
Als je een figuurtje inbreit heb je natuurlijk maar 1 draadje en dat hangt vrij los zoals je beschrijft. Als je werkje af is en je het draadje instopt zie je dat het gaatje verdwijnt. Je kan dan best eerst door enkele steken van de andere kleur steken, vervolgens in het rijtje erboven terugkeren en door meerdere steken van de zelfde kleur instoppen. Wel opletten dat de kleur (als er een groot verschil is bijv.zwart en wit) niet doorschijnt aan de goede kant. Als je 2 draadjes hebt, werk ik zoals Miep : met een knoopje. Nadine |
|
![]() |
|
mineke.j ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 18 November 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 855 |
![]() |
Bedankt dames, ik ga vanavond het een en ander eens uitproberen!! Heerlijk dat jullie zo snel geantwoord hebben, ga ik dadelijk lekker mee aan de slag!
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |