Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Kleurverschil scheepjes vs stylecraft?

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2347
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Kleurverschil scheepjes vs stylecraft?
    Posted: 19 Oktober 2019 om 15:59
Ik hoop dat iemand me kan vertellen of er (veel) kleurverschil zit tussen Stylecraft special DK teal 1062 en de Scheepjes colour crafter Dordrecht 1062.

Ik wil kussens haken en de kleur moet zo dicht mogelijk bij Stylecraft 1062 komen.
Helaas kan ik hier in de buurt nergens de Scheepjes kleur bekijken, dus ben ik afhankelijk van Internet, maar daar word ik niet echt veel wijzer van. Op de ene foto lijkt het donkergroen, dan weer meer aqua en dan weer echt teal.

Nu kan ik natuurlijk gewoon met Stylecraft gaan haken, maar mijn voorkeur gaat uit naar Scheepjes.
Heeft iemand toevallig beide merken liggen in die kleur?
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Oktober 2019 om 17:19
Als ik de foto's op de pc zie dan lijkt me de stylecraft groener dan de scheepjes, die blauwer toont.
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2347
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Oktober 2019 om 19:48
Dit zijn afbeeldingen van een en dezelfde kleur Scheepjes. Dus ik durf niet goed op de weergave op de computer af te gaan
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Oktober 2019 om 20:08
heb de foto's weggedaan. ('k dacht dat ik het gevonden had, nl. een winkel zoeken die de 2 soorten heeft)

Bij nazicht bleken alle winkels dezelfde foto van hetzelfde bolleke garen, dat dezelfde haperingen van draad opwinden had, te gebruiken en bij de ene was het al blauwer dan bij de andere. En het was vooral de scheepjes die een beetje kameleon was.

Dus ik kan u niet helpen.
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2347
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Oktober 2019 om 20:48
Evengoed bedankt voor het meedenken/-kijken Bep.

Ik denk dat ik de gok neem en de Scheepjes bestel bij Renske.

Sowieso is het erg toevallig dat Scheepjes en Stylecraft dezelfde nummering gebruiken. Dus ik verwacht dat het dicht bij elkaar zit.
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2347
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Oktober 2019 om 15:51
Ter afsluiting van dit draadje. De kleuren komen overeen
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Oktober 2019 om 10:54
Toen je schreef dat ze dezelfde nummering gebruikten was ik het met je eens, dat kan geen toeval zijn. Dan heb je hooguit kleurverschil tussen de baden
Is het een mooie kleur ?
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2347
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Oktober 2019 om 17:47
Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

Toen je schreef dat ze dezelfde nummering gebruikten was ik het met je eens, dat kan geen toeval zijn. Dan heb je hooguit kleurverschil tussen de baden
Is het een mooie kleur ?


Ik vind het een mooie kleur, alhoewel het wat mij betreft net ietsjepietsje blauwer had mogen zijn, maar dat geldt voor de Stylecraft ook uiteraard.

Het kleurt best goed bij onze aqua/petrol (?) wat het dan ook zijn mag blauwgroene stoelen.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.449 seconden.
Lang Yarns