Kn端bbelchen |
Reageer ![]() |
Pagina 12> |
Autheur | |
lidwina ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14097 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 27 Juli 2016 om 12:58 |
Tja, ik kan er niets aan doen. Alweer iets voor een baby. Ik kreeg zaterdag een geboortekaartjes dus snel in de pennen geklommen. Dit is het resultaat.
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
![]() |
|
Lao-tse ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 02 December 2015 Locatie: Haarlem Status: Offline Points: 4478 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
lief hoor!
|
|
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen" |
|
![]() |
|
lidwina ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14097 |
Dank je wel Lao-tse. Vergeet het steeds te zeggen, ik vind je spreuk prachtig. En vooral zo waar.
|
|
Groetjes, Lida.
|
![]() |
|
nldutchy ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 29 Juni 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3778 |
Amen w.b. de spreuk can Lao en ben een kwartier aant goochelen geweest wat dat schattige Kn端bbeltje betekent, is overduidelijk een knuffel en zoooooooo mooi gemaakt maar kwam ook tegen dat het een knobbel kan betekenen en dat kan niet de bedoeling zijn, maar uiteindelijk gevonden, niet als verkleinwoord bekend maar als Kn端bbel=knuffel....kwam .m ook in een mini.uitvoering tegen op Ravelry als sleutielhanger en oooh, wat heb je die wimpertjes mooi gemaakt Lidwina !
|
|
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com Marlene aka nldutchy |
|
![]() |
|
Dank je nldutchy. Die wimpers hebben flink wat moeite en uithalen gekost. Fijn dat je ze mooi vind.
En wat Kn端bbelchen betreft. Ik ben een hele grote Duits fan. Land en taal.
|
|
Groetjes, Lida.
|
![]() |
|
nldutchy ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 29 Juni 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3778 |
Jaja, dass weiss ich...aber zelfs in de engelse vertaling heet ze een kn端bbelchen, leutig hoor...
|
|
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com Marlene aka nldutchy |
|
![]() |
|
Kamilla ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 September 2011 Locatie: Almere Status: Offline Points: 5789 |
Heel mooi! Het koppie ziet er "levensecht" uit voor zover dat zou kunnen bij een pop. Mijn Duitse woordenboek heeft Kn端bbelchen blijkbaar nog niet opgenomen. Rijp voor het oud papier dus!
![]() |
|
![]() |
|
QstephanieQ ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 06 Augustus 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 5877 |
heel mooi!!!!
![]() |
|
![]() |
|
Lao-tse ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 02 December 2015 Locatie: Haarlem Status: Offline Points: 4478 |
dank dames
|
|
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen" |
|
![]() |
|
niania ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 27 Oktober 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3633 |
heel erg mooi
ik heb hem meteen opgeslagen het patroon die ga ik ook nog een keer maken |
|
![]() |
|
creaans ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 05 Februari 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 11348 |
oh wat een schatje, zo lief....
|
|
![]() |
|
Dank jullie wel. Kn端bbelchen is het verkleinwoord van Knubbel en dat betekent knobbel. Dus ein Kn端bbelchen is een knobbeltje. Ik vermoed dat het zo heet vanwege de knoopjes in de armpjes en beentjes.
Voor diegenen die het willen gaan breien. Ik heb de armpjes en beentjes aangepast. Er was met de beste wil van de wereld geen knoop in te leggen. Ik heb 7 toeren langer gebreid. Maar ik denk dat het er rustig nog een paar meer mogen zijn, het was nog niet gemakkelijk. Misschien als je met sokkenwol breit dat het wel kan, maar met katoen was het niet te doen. Ik vind wol te pluizig voor een babyknuffel en dat geldt ook voor acryl.
|
|
Groetjes, Lida.
|
![]() |
|
niania ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 27 Oktober 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3633 |
en lidwina als je dun katoen garen hebt?
op welke naalddikte heb je deze gebreid? |
|
![]() |
|
Ik heb catania gebruikt en naald 2,5. Deze optie om armen en bene langer te maken heb ik gevonden bij iemand op Ravelry. Vraag mij niet wie, weet ik niet meer. Zij heeft meerderen gemaakt en heeft het bij de 2e op deze manier aangepast.
|
|
Groetjes, Lida.
|
![]() |
|
ok辿 dan weet ik even genoeg
ga het wel zien als ik hem ga breien |
|
![]() |
|
Hobbydoos_gebruiker ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 09 Oktober 2012 Locatie: Brabant Status: Offline Points: 3045 |
Wat lief en inderdaad snel klaar als cadeautje!
|
|
![]() |
|
Stramien ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 31 December 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1731 |
Wat een schatje!
|
|
december2011
|
|
![]() |
|
Nespa ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 06 Juli 2012 Locatie: kattenmand Status: Offline Points: 4125 |
ziet er lief uit
|
|
when i smile beware, when i am grinning like the cheshire cat you beter run
![]() |
|
![]() |
|
bep ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12140 |
is heel mooi en heeeeeel uitnodigend om te knuffelen.
|
|
|
|
![]() |
|
petraco ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 13 November 2012 Locatie: Z.Limburg Status: Offline Points: 5783 |
vind het weer schitterend
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
Pagina 12> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |