Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenknitpro

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
mineke.j View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 18 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 855
Direct Link To This Post Onderwerp: knitpro
    Posted: 18 Oktober 2009 om 15:03
Op mijn verlanglijstje voor de sint wil ik een knitpro-kit zetten maar ik zag dat er twee versies zijn, één met metalen punten en één met hout. Verder zag ik dat er ook van Addi zo'n systeem is.
Wat is jullie ervaring met deze systemen? Iemand advies?
http://minekeswerkjes.blogspot.com/
Back to Top
Syl*** View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar


Lid sinds: 23 Januari 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2042
Direct Link To This Post Posted: 18 Oktober 2009 om 15:05
Ik heb de houten, die mooi gevlamde....ben er ontzettend blij mee. Ik kan het alleen niet vergelijken met de andere, maar er zullen nog wel meer reacties komen
Groetjes Syl
Back to Top
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 April 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3080
Direct Link To This Post Posted: 18 Oktober 2009 om 18:30
Ik heb het geen van beide, maar ik weet wel van andere die de knitpro versie hebben dat die er heel erg tevrede mee zijn. Verder of je hout of metaal neemt is gewoon wat je zelf prettiger vind breien. Hout is 'warmer' en lichter maar ook weer kwetsbaarder dan metaal.
odette
Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 11 Januari 2008
Status: Offline
Points: 8853
Direct Link To This Post Posted: 18 Oktober 2009 om 18:50
Ik heb de metalen versie,nog nooit heb ik zo fijn gebreid als met deze,Echt een aanrader.
Back to Top
miep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru



Lid sinds: 17 Mei 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3972
Direct Link To This Post Posted: 18 Oktober 2009 om 20:25
Ik heb ook de metalen versie, ben er erg blij mee.
Back to Top
Dikky View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 November 2007
Status: Offline
Points: 2403
Direct Link To This Post Posted: 18 Oktober 2009 om 20:58

En ik heb dan juist weer de houten versie en zou niet meer anders willen. Zowel het hout als de naalden bevallen met uitstekend.
Zelfs voor kantwerk zijn de punten van de houten naalden spits genoeg. Iets minder spits dan de addi lace (de vaste versie rondbreiers) maar wel behoorlijk spits.
Ik weet niet of je wel eens met bamboe breit maar daar kun je het qua gewicht wel mee vergelijken, de punten zijn veel spitser en de naalden een stuk gladder. Maar je moet hier natuurlijk wel graag mee breien anders is de metalen vast een goed alternatief verwacht ik, maar ervaring heb ik hier dus niet mee.
Succes met je keuze. Ik ga sint denk ik ook maar eens om uitbreiding vragen, goed idee.

Groetjes,
Dorine
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Direct Link To This Post Posted: 18 Oktober 2009 om 21:52
Ik heb de houten versie, met name omdat het oog ook wat wil ;-)
En ik ben er verschrikkelijk blij mee. Het enige nadeel van de houten versie vind ik dat er geen maken kleiner dan 3,5 zijn, terwijl ik vaak en graag met 2,5 en 3 werk. Misschien koop ik die nog in metaal, hoewel ik wel de kousen- en handschoenennaalden in de maten heb, ook van de Knitpro hout.


Sinterklaas ; mmm, goed idee ! Ik bestel mijn spullen overigens altijd bij Storm op Zolder. Wel een beetje lastig omdat het geen echte webwinkel is ; je bestelt gewoon per mail en krijgt dan na een tijdje een bevestiging met de totale kosten, en je moet per bank betalen (geen Ideal / Paypal) maar tot nu toe werkt het altijd wel prima, en heb je de spullen vlot in huis eens de bestelling rond is. 
Back to Top
Zonnetje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 30 Mei 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 278
Direct Link To This Post Posted: 18 Oktober 2009 om 23:17

Originally posted by mineke.j mineke.j wrote:

Op mijn verlanglijstje voor de sint wil ik een knitpro-kit zetten maar ik zag dat er twee versies zijn, één met metalen punten en één met hout. Verder zag ik dat er ook van Addi zo'n systeem is.
Wat is jullie ervaring met deze systemen? Iemand advies?

 

wat is dat heb ik nog nooit van gehoord

groetjes dientje

Back to Top
mineke.j View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 18 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 855
Direct Link To This Post Posted: 19 Oktober 2009 om 18:13

http://www.hobbydoos.nl/winkel/producten/symphonie-set-de-lu xe-rondbreinaalden.asp

Kijk eens op deze link. Een set rondbreinaalden waarbij je steeds andere punten op de draden kan schroeven.

http://minekeswerkjes.blogspot.com/
Back to Top
Pallas View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 12 Januari 2007
Status: Offline
Points: 302
Direct Link To This Post Posted: 19 Oktober 2009 om 18:41

Er zijn een aantal van dit soort systemen. Boyle en Denise waren de eerste, maar werken met kunststof naalden. Daarna kwamen Addi (metaal), Knitpro (nikkel of hout) en Kinki Amibari (Bamboe).

Voor elk systeem zijn voor- en nadelen. De grootste verschillen (heb op de handwerkbeurs Zwolle alles vergeleken) zijn:

  • Addi heeft een klik-systeem. Je klikt de naalden op de kabels. Het klik-systeem vind ik iets minder glad maar het gaat niet los tijdens het breien.
  • Knitpro heeft een draai-systeem. Je draait hierbij de naalden op de kabels. Sommige mensen vinden dat dit losdraait tijdens het breien, maar met het bijgeleverde hendeltje kan je ze goed genoeg vastdraaien dat dit niet gebeurt.
  • Kinki Amibari heeft als enige een systeem waarbij de kabels 360 op de punten kunnen draaien. Verder zijn de naalden dus van bamboe.

Mijn eigen keuze is de houten set van Knitpro. Deze heb ik gekozen vanwege de supergladde overgang van kabel naar naald, het prachtige hout en het mooie opberghoesje.

Volgens mij is de Knitpro-set ook als enige uit te breiden met losse naaldpunten en extra kabels.

Succes met je keuze!

groetjes,
Marij
Back to Top
Dikky View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 November 2007
Status: Offline
Points: 2403
Direct Link To This Post Posted: 19 Oktober 2009 om 21:07

Ik wist eigelijk niet dat er zoveel systemen waren voor verwisselbare naalden, maar ik houd het lekker bij mijn houten knitpro's.

Ik dacht dat addi trouwens ook met losse delen kwam naast de hele set.

De naalden van knitpro in hout zijn verkrijgbaar vanaf naald nr. 3 en hoger.

Groetjes,
Dorine
Back to Top
mineke.j View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 18 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 855
Direct Link To This Post Posted: 21 Oktober 2009 om 19:09

Ik heb inmiddels hier bij renske de houten set besteld. Ik hoor toch meer over de knitpro dan de addi-set en tja ... de houten zijn gewoon zo mooi!!! Daar ben ik dus voor gevallen.
Ik bestel dus mijn eigen sinterklaascadeau .... mijn man weet nooit wat dus doen we het maar in overleg. Ons geheimpje, weten de kinderen niet ...
Alleen moet ik nu nog wel lang wachten voor ik ze kan gebruken!

Dedankt voor jullie adviezen!

http://minekeswerkjes.blogspot.com/
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Direct Link To This Post Posted: 21 Oktober 2009 om 20:48
Mooi prijsje trouwens hier op de Hopbbydoos ! 
Back to Top
mineke.j View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 18 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 855
Direct Link To This Post Posted: 21 Oktober 2009 om 20:52
Inderdaad en ze waren nu weer binnen dus ook een reden om niet te wachten!
http://minekeswerkjes.blogspot.com/
Back to Top
Nellie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 04 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 483
Direct Link To This Post Posted: 10 November 2009 om 16:31

bij deze set is de kleinste maat 60 cm zag ik,
nu heb ik nog een paar hele oude rondbreinaalden van 40 cm, ideaal voor het breien van mutsen,

zijn er dan ook kortere extra kabeltjes te bestellen?

op zich lijkt zo'n setje mij ook wel wat, heb nu een paar mutsen gebreid op rondbreinaalden, en wil nu ook aan een trui beginnen, heb alleen net niet de juiste maat, en het handwerkwinkeltje hier vlakbij had niet de maat die ik nodig heb.
Hobbywinkeltje in de stad had ook niet, balen hoor als je zo weinig keuze in handwerkwinkels hebt in je eiegn woonplaats>

Dus misschien bestel ik voor mijzelf wel zo'n setje, het is even een investering, maar ach, ik rook niet, ik drink niet, dus mag ik mijzelf eens kietelen?

Back to Top
mineke.j View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 18 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 855
Direct Link To This Post Posted: 10 November 2009 om 16:34

Kietel jezelf, ze zijn prachtig!!!

http://minekeswerkjes.blogspot.com/
Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 April 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5572
Direct Link To This Post Posted: 10 November 2009 om 18:26
heb ze ook net besteld hier bij de hobbydoos, en ook nog twee haaknaalden (met die greepjes aan, ben even de naam kwijt! ) De mijne was op het terras tussen de voegen gevallen, hihi! en nu maar hopen dat sint gauw komt! (was eigenlijk voor kerst, hm, maar Peter vond het helemaal niet zo duur, whoehaaa! mannen, hé! Ik had gezegd dat het een investering was, dus hij had waarschijnlijk een bedrag dubbel zo hoog gedacht? )
Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 11 Januari 2008
Status: Offline
Points: 8853
Direct Link To This Post Posted: 10 November 2009 om 18:28
Slim van je,zo breng ik het ook altijd,dan lijkt het een stuk goedkoper.En zonder goed gereedschap kan je niet werken!
Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 April 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5572
Direct Link To This Post Posted: 10 November 2009 om 18:49

Originally posted by Corry R Corry R wrote:

Slim van je,zo breng ik het ook altijd,dan lijkt het een stuk goedkoper.En zonder goed gereedschap kan je niet werken!

 

 

oeps! je hebt me door, maar jij bent ook geen man, hé! hihi! Ik had hier die set van je gezien, en heb vervolgens flink geoefend! ik ben er klaar voor!

Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 11 Januari 2008
Status: Offline
Points: 8853
Direct Link To This Post Posted: 10 November 2009 om 20:27
Super,dan heb ik je na anderhalf jaar toch overgehaald.je zult zien,het is een geweldige aanwinst. 
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.578 seconden.
Lang Yarns