Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenKnit-Wit

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Direct Link To This Post Onderwerp: Knit-Wit
    Posted: 16 Juni 2007 om 19:35
In de shop van Hobbydoos (en bovenaan deze pagina) stuit ik steeds op een apparaatje dat de Knit-Wit heet, en dat mijn sterke interesse heeft, omdat het een beetje lijkt op een apparaatje dat je in de jaren '70 bij de Ariadne kon krijgen om rozetjes te maken. Dit is wel net iets anders, maar ook best gaaf ziet het er uit. Maar ik vind hem best wel duur. Wie heeft er ervaring mee, en kan mij vertellen of het een verantwoorde aanschaf is ? Werkt het, en werkt het net zo goed als op de voorbeelden, of kun je makkelijker zelf zoiets in elkaar knutselen ?

En wie heeft misschien een idee hoe ik nog aan zo'n oude 'rozetjesmaker' kan komen (het was een geel apparaatje met uitneembare en verstelbare 'pinnetjes' ).?
Back to Top
Christien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 Maart 2006
Status: Offline
Points: 446
Direct Link To This Post Posted: 16 Juni 2007 om 21:00

Als je zoekt op knit wit, vindt je verschillende topics over dit onderwerp.

Christien

Back to Top
Tony View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Januari 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1726
Direct Link To This Post Posted: 17 Juni 2007 om 08:54

Dames, weten we wat "knit wit"eigenlijk betekend ??

Niets weten, b.v. als je ergens niet van op de hoogte bent, of niet weet,wat andere wel weten,dan zeg je "wat ben ik toch een knit wit"

Zijn wij toch niet hé.

Klein stukje Engelse les   .

Tony

Antonia
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Direct Link To This Post Posted: 17 Juni 2007 om 09:26
Het is een - vermoedelijk Nederlandse-  woordspeling. Een nitwit is een niet erg snugger iemand, maar Knit is breien en een Wit (van Witty, of het duitse Witz) is een grapje, een lollig hebbedingetje. Ik vond de naam wel cool. Maar weet nog steeds niet of ik hem ga kopen.....
Back to Top
Edith View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Juni 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1096
Direct Link To This Post Posted: 17 Juni 2007 om 11:24

Ik heb hem vorig jaar voor mijn verjaardag gevraagd. Ik ben nu bezig een poncho te "Knit-witten". Het gaat heel makkelijk en ook snel. Ik vind het leuk werk voor als ik even in de tuin van de zon zit te genieten. De breinaalden zijn toch lastig dan en ik haak niet. Dit is dan heerlijk.

Verder zie ik ook allerlei leuke toepassingen en ga er zeker meer mee werken. Ik heb al een idee om de kraag van een trui te "Knit-witten" en de rest eronder te breien. Nu nog tijd om alles uit te werken.

Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Direct Link To This Post Posted: 17 Juni 2007 om 12:38
Nou, ik geloof dat ik inmiddels wel ongeveer weet wat ik voor mijn verjaardag moet vragen.....nog twee weekjes, dat hou ik nog wel vol.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Direct Link To This Post Posted: 17 Juni 2007 om 21:54
Ik heb de Knit Wit en dat pompon-apparaatje gekocht, het pakje kwam vrijdagavond, dus dat was míjn vaderdagcadeau.
Mijn man had al eerder een spannend boek gehad en een doosje zakdoeken, maar hij mag ook blij zijn met iets dat mij bezighoudt, dan kan hij voetbal kijken. Ik heb er nog niets mee gedaan; heette de Knit Wit vroeger niet loom? Ik heb een oud haakboek voor stola's en daar wordt
over een "loom" gesproken. En geen breiwinkel wist waar ik het over had, als ik er naar vroeg.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.594 seconden.
Lang Yarns