Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Knook

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Knook
    Posted: 28 Maart 2014 om 11:12
Gisteren liet iemand me twee knookhaken zien, haaknaalden met een groot oog aan het achtereind. Het schijnt de bedoeling te zijn dat je een werkdraad door het oog haalt en daar dan de steken op doet. Het klinkt als tunisch haken. Ik vroeg me af of het een nieuwe techniek is en iets toevoegt aan wat ik al kan. Je neemt de werkdraad niet mee in het werk. Wie weet hier meer over?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
BettyKleien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer BettyKleien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2014 om 11:15
Even kijken op google of you tube magteld .daar vind je er meer over ik heb het daar al gezien
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2014 om 11:21
Ik vond alleen op google een al afgemaakt lapje en dat was te vaag om te zien of het op tunisch haken leek. Mijn Adobe Flashreader was verdwenen en toen kon ik geen filmpjes kijken, maar mijn man heeft net het een en ander zitten regelen op de laptop, dus misschien lukt het weer.

wat rozengeur.
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2014 om 12:39
Ik heb die haaknaalden wel ,maar ik heb er nog niets mee gedaan
oant Sjen
Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer dine Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2014 om 13:00
....................

Tekst geschrapt .... waarom al die moeite nog doen ?   
Back to Top
Naemi View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Naemi Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2014 om 14:29
Het is eigenlijk als breien met een haaknaald. Eerst haak je een ketting van lossen, en daarna keer je je werk voor de volgende toer. Je haakt een lus in elke losse, die je op de haaknaald laat staan en dan naar achteren schuift op de hulpdraad. Die gekleurde draad die door het oog gaat, daar staan uiteindelijk de steken op. Als je dat de hele ketting met lossen hebt gedaan, heb je eigenlijk net als bij breiwerk allemaal steken op je naald maar nu dus op je hulpdraad. Aan het eind keer je weer, en ga je in elke steek die op de hulpdraad staat insteken en die geknookte steek blijft dan op je haaknaald tot hij uiteindelijk weer helemaal naar het eind van de naald verschuift en naar de hulpdraad. Dan knook je heen en weer, terwijl je dus eigenlijk met een haaknaald de draad door de lussen haalt, wat op haken lijkt, maar het resultaat ziet eruit als breien. Ik vind het vooral ideaal voor rondbreien, m'n van kleine dingen omdat je niet zo gauw die teveel ruimte krijgt aan het eind van je rondbreitoer. (Dat heb ik tenminste altijd.) Het is alleen in het begin even prutsen op welk moment je de hulpdraad uit een eerdere toer moet trekken. Maar ik zou mijn set die ik via eBay kocht niet meer willen missen.

Mijn eerste werkje ermee was deze Franse bulldog die ik maakte voor een vriendje van mijn zoontje. Geen ideaal garen, bleek achteraf, zo met die wisselende diktes. Maar verder is het me 100% meegevallen, en het resultaat ook.

geordende mensen zijn gewoon te lui om naar dingen te zoeken
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2014 om 18:08
http://forum.hobbydoos.nl/aub-hulp-rondbreinaalden_topic35445_post578178.html?KW=knook#578178

zie hier we hebben dit onderwerp al eens eerder voorbij zien komen
oant Sjen
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2014 om 18:51
Ik heb inmiddels een filmpje gezien en het is heel anders dan tunisch haken, waarbij je alleen de goede kant van het werk voor je snufferd hebt. Bij Knook draai je bij elke toer je werk om, net als bij breien. Ik ga volgende week op jacht naar Knooknaalden bij de Beekbergse Wolhal.

wat rozengeur.
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2014 om 20:34
De Beekbergse Wolhandel... Bekend terrein :)
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Maart 2014 om 11:34
Nee de BB Walhalla
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.561 seconden.
Lang Yarns