Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenknoopjes in wol

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
drempt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: knoopjes in wol
    Posted: 09 Juli 2009 om 21:56
ik ben bezig met een babyjasje van Phildar
echt een snoesje
(foto volgt uiteraard zodra het af is )
en heb ook phildar wol gekocht (erg mooi maar ook best
prijzig naar mijn mening)

nu ben ik met het 3e bolletje bezig en heb alleen al in 1
bolletje 3x een knoopje of een halve draad gehad
dit betekent dus dat ik steeds weer opnieuw moet
aanhechten
Een knoopje wordt toch niet meegebreid???
Is dit normaal???
ik vind het erg zonde want ik hou dus lange draden aan de
zijkanten over die net niet lang genoeg zijn om een naald
mee te breien.....

heeft iemand tips???
Chris

zoveel idee�n zo weinig tijd
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 09 Juli 2009 om 22:38
Phildar wol is niet goedkoop. Ik zou een wikkel opsturen met een klacht.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
perle View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 10 Juli 2009 om 09:09

Wel Chris!Je hebt gelijk,dit is echt zo!

Dit heb ik in een ander berichtje ook gezegd.Dat je toch zo vaak in Phildar wol(die toch mooi en duur is) een knoopje in de draad hebt.

Perlefientje is momenteel aan het breien met phil lin en gisteravond was het ook weer zover(halverwege haar naald zag ze ook weer een knoop in haar draad.) En dat is inderdaad echt vervelend!dan moet je de hele naald terugkeren om geen knopen te hebben in je werk! Het is mij ook al heel veel overkomen en in veel verschillende kwaliteiten van phildar. Dus niet bepaald enkel de lintdraadjes of rare draadjes enzo.Soms heb je wel in elke bol een knoopje.

Bij Bergere of andere merken is me dit nog nooit overkomen!Maar steeds bij Phildar!

En toch kan ik niet laten van phildar wol te kopen want er staan momenteel weer enkele zakken te lonken naar mij!

Hopelijk zullen je volgende bolletjes beter meevallen! succes!!!En ben benieuwd naar je babyjasje!

Groetjes,Perle!

Back to Top
miep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 10 Juli 2009 om 09:27
Ik laat ook altijd eventuele knoopjes aan de zijkant hangen, maar een tante van mij had een andere oplossing. Zij knipte het knoopje eruit en naaide de twee uiteinden van het garen aan elkaar (zo'n twee centimeter overlap). Misschien nog een optie.
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 10 Juli 2009 om 11:14
Met Zeeman en Wibrawol heb je eigenlijk altijd knopen. Altijd. Wonder als het een keer niet zo is, en eerlijk gezegd brei ik ze gewoon mee. Netjes afhechten, zie je niks meer van.

Maar van dure wol mag je verwachten dat je daadwerkelijk één lange draad koopt zonder onderbrekingen. Met de Regia heb ik tot nu toe in elk geval nog geen knoopjes kunnen ontdekken. Het is één van de dingen die dure van goedkope wol onderscheid.

Als het trouwens echte wol is, kun je de knoop er uit knippen, de garens een beetje uitrafelen en de punten samen vilten tot een nieuwe draad (door met natte handen heel hard te rollen) en daarmee verder breien.

Maar al met al zou ik er toch mee terug naar de winkel gaan, zeker als het meer dan een knoop per bol is. Voor je het weet kost het je een hele extra bol.
A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 10 Juli 2009 om 11:56

hoi

Ik heb daar zelden tot nooit van dat ik bij Wibra en zeeman bollen (saskia en royal) knopen heb. Van de duurdere merken kom ik het vaker tegen. Ik vind dat zeer slordig, gaat ten koste van al je mooie werk. Juist van duurdere merken mag je behalve kwaliteit op het garen ook kwaliteit van de bol zelf verwachten.

Ik zou ook terug gaan.

Succes!

Groetjes Simone

Back to Top
JoJo View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 10 Juli 2009 om 12:46

ik heb het bij wol van de zeeman ook nog niet gezien maar het zou me ook niet direct storen.Mar als ik wil van Phidar koop koop ik als ik de prijs zie kwaliteitwol en wil dan ook kwaliteit hebben dus dan zou het mee heel erg storen als er knoopjes inzitten en helaas gebeurt dat inderdaad. Wol van Bergere heb ik nog nooit knopen ingezien en is ook erg goed.   Jolanda

Back to Top
inge.v View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 10 Juli 2009 om 13:07
heb het ook al verschillende keren voorgehad bij Phildar. laatst nog bij een dikke katoen (ook een prijzige) en daar je bij zo'n dikte elke knobbel ziet was ik verplicht van te zorgen dat elk knoopje of aanzet aan het begin of einde van een rij was. Heb dus veel wolverspilling gehad door die knoopjes. Maar ik kan het dus toch ook niet laten van er wol te kopen. Heb hier in de buurt ook niet veel ander keuze, is de enige wolwinkel die niet te ver is.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 10 Juli 2009 om 13:15
Wol van Zeeman en Wibra zit meestal zo in een wikkel, dat je er nog bolletjes van moet draaien en als je dan een knoopje tegenkomt, kun je dat eruit knippen en een nieuwe bol beginnen. Is dat bij dure wol anders?

wat rozengeur.
Back to Top
geesje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 10 Juli 2009 om 13:39

ik heb nog nooit een knoopje in het garen van Wibra of Zeeman gehad................. en ik brei en haak alleen met deze garen. zou dat wel zo zijn dan is het niet zo erg, maar als dat bij de duurdere garen zou zijn dan natuurlijk wel een klacht indienen.

groetjes geesje
Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 10 Juli 2009 om 15:02
Vreselijk zijn die knoopjes,ik heb dat ook wel eens,had laatst een bolletje van katia katoen,heb er wel wat van gezegd in de winkel en kreeg meteen een nieuwe.Maar dan heb je al de ergenis gehad.Phildar heb ik maar zelden ook knoopje.Ik brei ze niet mee,trek tegenwoordig een lange draad,zoadt ik niet halverwege de naald ,weer moet terugsteken.
Back to Top
Dikky View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 10 Juli 2009 om 22:19

Oei, drie knoopjes in 1 bolletje is wel erg veel. Een enkel knoopje kan natuurlijk altijd en niet alleen in goedkoop garen. Ik hoor het ook over bijvoorbeeld Noro en dat is beslist niet goedkoop. Ik heb het ook gehad met het garen van drops voor de deken. Heb dat ook gemeld en een nieuwe bol gekregen. Dus ik zou het inderdaad toch even melden.

Groetjes,
Dorine
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 11 Juli 2009 om 10:21
Het loont altijd om te klagen. Ik heb wel eens een heel pakket bakmixen van Koopmans gehad na een klacht dat de beloofde muffinvormpjes ontbraken, en twee pakken DE pads in de smaak Rio de Janeiro, toen een padje in het pak was stukgegaan en leeggelopen. Het is eerst al fijn om je gram te halen en als je dan zo'n schadevergoeding krijgt, is het helemaal goed.

wat rozengeur.
Back to Top
Corrie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 12 Juli 2009 om 10:45

ik snap jullie niet met die knoopjes echt waar.

weet niet beter dan dat je een knoopje heb dat je het los knipt en de draad over elkaar slaat en dubbel brei ( dus een paar steken dubbel )dat gaat prima en zo doe ik het al vanaf dat ik 6 ben ........................als je terug brei brei je de steken gewoon door en kant het later af.

GAAT ECHT PRIMA EN NIET ZONDE VAN HET GAREN DUS.

Hou de eer aan jezelf
Back to Top
Ennas View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 12 Juli 2009 om 12:40
Ik zou terug gaan naar de winkel met de bol wol. Ik vind het niet netjes dat er in een bol (dure) wol knoopjes zitten. Met het lintgaren heb ik het ook gehad. In 4 van de 6 bollen zaten gaten! Ik ben er mee teruggegaan en kon zo nieuwe bollen meenemen.
In het garen van zeeman en wibra heb ik het nauwelijks meegemaakt, misschien 1 of 2 x.
Back to Top
Corrie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 12 Juli 2009 om 13:03

het gebeurt altijd in de winkel kunnen ze niet in de bol kijken en de fabriek zal het een zorg zijn , gewoon meebreien

groetjes corrie

Hou de eer aan jezelf
Back to Top
BreienHaken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 12 Juli 2009 om 13:09
ik heb het zelden bij zeeman of wibra wol. Bij scheepjeswol helemaal nooit. Phildar is me gewoon te duur, helemaal nu ik dit lees
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.664 seconden.
Lang Yarns