knoopsgat zoals phildar het beschrijft |
Reageer ![]() |
Autheur | |
willy53 ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 08 December 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 9 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 19 December 2011 om 20:46 |
Hallo kan iemand me helpen...ik ben een kindervestje aan het breien
met een phildar patroon en hier gebruiken ze een heel andere methode dan ik gewend ben. kan iemand mij een simpele omschrijving geven van hoe phildar het in zijn boek beschrijft? Groetjes willy. |
|
![]() |
|
esthertje ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 09 November 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 7742 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
sorry maa die ken ik niet.
|
|
![]() |
|
![]() |
|
Mutti ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8175 |
willy als je nu eerst even laat weten hoe het beschreven staat Ook is het dan is er vast wel iemand die je verder kan helpen .
|
|
![]() |
|
dine ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 December 2008 Locatie: Belgiƫ Status: Offline Points: 4051 |
Welke methode ze nu gebruiken weet ik niet maar vroeger gebruikten ze de volgende werkwijze :
Op de plaats(en) waar het knoopsgat komt moet je het opgegeven aantal steken afkanten en de naald verder breien. In de teruggaande naald moet je op dezelfde plaats(en) hetzelfde aantal steken terug opzetten en verder breien. |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23708 |
Er is geen enkele wet die jou verbiedt om knoopsgaten te maken zoals je zelf gewend bent.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
willy53 ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 08 December 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 9 |
hallo even een late reactie... het knoopsgat wordt niet ingebreid maar later in de bies gemaakt. In de bies heb je de 3de steek vanaf de kant (aan de averechte kant)niet hoeven breien maar 1 averechte steek afhalen. Aan de rechte kant brei je hem wel. Je krijgt dan een lange rechte steek als het ware en hier moet je dan later een knoopsgat van maken. Het vest is al bijna af op de knoopsgaten na, dus uithalen is voor mij geen optie meer Ik hoop dat het een beetje duidelijk is. groetjes willy
|
|
![]() |
|
Mutti ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8175 |
je krijgt dus een beetje een staand knoopsgat . Hoe moet je dat dan afwerken ??? Festonneren ??? |
|
![]() |
|
Ja het wordt dan een staand knoopsgat. Je moet de steek verticaal en horizontaal open trekken zodat er een gat ontstaat en dan met een paar steken vast zetten, maar er staat niet duidelijk bij met wat voor steek.
|
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23708 |
Met naaigaren in dezelfde kleur zou je het onzichtbaar kunnen doen.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
voor een "sjiek"knoopsgat kun je het zoals machtelt al schreef onzichtbaar vastzetten met een steekje naaigaren . Voor een "stoer"knoopsgat zou ik het met wat dikker garen ,eventueel de wol waar je mee breit festonneren . Ik heb geen idee met welke dikte wol je breit maar vanwege die ene steek lijkt het me niet zo dun anders wordt het wel een erg klein knoopsgat Staat er niet ergens hoe je dat moet doen? Ergens voor in/achter in je boek . Anders even googelen |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |