Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Knoopsgatbies

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Knoopsgatbies
    Posted: 23 Februari 2016 om 19:27
Mooi woord, ik heb dus een V-hals vest op de machine staan of beter gezegd hij is er al af en nou heb ik dus een klein probleempje.
De bies moet er aan inclusief nek enzo en daar heb ik nou niet van te voren over nagedacht of niet te veel. Ik dacht gewoon met
een verticale (boordsteek) bies . . .
Nou heb ik verschillende problemen, als ik het op de machine wil doen heb ik daar way te weinig naalden voor en moet het in delen
Hoe krijg je die delen mooi aan elkaar en toen ging ik jijtuben en toen zag ik ook horizontale biezen, die je meteen (geen optie) meebreit
en ik zag biezen die je later aanbreit en daar 100 varianten op en nou weet ik het niet meer. Keuzestress.
De bies kan dubbel, enkel, met/zonder een randje op 10 manieren aan de panden vast - dus ik heb hulp nodig.
Wat is een goede manier om een bies te breien en wat is een goede breedte - ik had namelijk enorme houtje touwtje knopen in gedachten
(daar heb ik er toevallig 4 van)
Een nachtje erover slapen is vast een heel goed idee (om mee te beginnen).
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12086
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2016 om 19:57
voor die houtjetouwtje knopen denk ik dat je toch rap een 4 cm bies moet rekenen.

En is het vest in een tricotsteek gebreid of met een fantasiesteekske?
En kunt ge niet 4 cm opzetten en die in ribbelsteek breien tot de gewenste lengte (helemaal rond)? Zal wel efkes duren want dan moet je alle steken er elke keer afhalen en omdraaien en dan heb je ook een horizontale bies die er welliswaar nadien aangenaaid wordt.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2016 om 20:06
Pfffff
Ik zou willen dat ik mee kon helpen, maar ik heb geen verstand van breimachines.

Heb je ook niks aan, aan deze posting.
Sorry
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2016 om 20:23
@Lao-tse geeft niet hoor, het hoeft niet per se machine ervaring te zijn. Ik kan handbreitips in mijn hoofd wel omdenken naar de masjien.
 
@bep, het is rechtuit op de machine, tricot dus. Ik ga het niet steeds draaien, want dan kan ik het ook nog wel op een rondbreinaald
zetten. Ik zou er een hoe noemen ze dat full needle rib op kunnen zetten, maar ik weet niet of dat wil met dit garen en dan moet ik het
in de nek aan mekaar klussen, dat heb ik ook nog nooit gedaan. Arghhh
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12086
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2016 om 20:40
efkes wachten op lidwina voor het aaneen naaien achteraan. Zij heeft daar al veel ervaring mee. En mutti ook wel dacht ik.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2016 om 21:30
Ik heb geen cent verstand van een breimachine ,maar ik zou een losse 1 recht 1 av bies breien of grover 2r 2av als je wol dikker is . de laatste naalden tricot . afkanten oppersen tricot uithalen en met de stiksteek methode aan het vest bevestigen . Als je zo breit kan je ook makkelijker de breedte van de bies bepalen

Op you tube staat een mooie manier om het aan de achterkant te bevestigen Waarschijnlijk heeft drops er ook wel een video van en Lidwina heeft een vest geloof ik voor haar man gebreid die zo in elkaar gezet is . Even wachten tot zij zich meldt
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2016 om 22:24
Oh, maar het is heel niet moeilijk om een bies achter in de nek aan elkaar te maken.
Zeker met een tricot steek is dat makkelijk.

Als het tenminste dát is wat je bedoeld.

De bies niet afkanten en de steken aan elkaar mazen, dat wordt héél mooi.


Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2016 om 22:59
Jongens, jongens, moet ik nu de reddende engel worden?
Geloof het of niet ik heb gisteren een bies in de nek aan elkaar zitten maken. 2 recht, 2 averecht en het is niet geworden zoals ik wilde. Ik had de steken nl al afgekant. Toen geprobeerd het aan elkaar te mazen, niet mooi. Met matrassteek, Niet mooi. Na tig keren uithalen en opnieuw doen is het klaar en ik ben niet tevreden. Het vest ligt dus nu te wachten tot ik mij genoeg geërgerd heb en het uit ga halen!!!!!.
Ik wist ineens weer hoe ik het gedaan had bij het vest van mijn man. Nl. niet afgekant en een draad om en om door de steken gehaald. Maar ik moet het echt weer gaan doen om te weten hoe ik het precies gedaan heb. Wordt dus vervolgd.
Zoals Laotse zegt bij tricotsteek wordt aan elkaar mazen heel mooi, maar bij rib verspringt de streep een halve steek.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2016 om 10:40
Als ik de bies nou apart brei gewoon van onder naar boven, kan ik hem dan niet meteen zo lang maken dat hij door de nek en langs
de andere kant naar beneden gaat ? Na het nachtje slapen weet ik ook wat mijn probleem is - ik heb nog nooit een vest gemaakt.
Ja en niet goed nagedacht, maar daar leer je dan weer van - hopelijk.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12086
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2016 om 10:45
ja dan kunt ge die in ene keer breien en hebt ge niet het probleem van achteraan aan elkaar laten aansluiten.
Ge kunt steken opnemen en het rechtstreeks manueel er aan breien (en dan ziet ge ineens of ge al de goeie breedte hebt) of echt apart en er nadien aannaaien.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2016 om 10:47
De bies in de lengte breien is natuurlijk het meest simpel.
Smile
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2016 om 11:13
Originally posted by bep bep wrote:

ja dan kunt ge die in ene keer breien en hebt ge niet het probleem van achteraan aan elkaar laten aansluiten.
Ge kunt steken opnemen en het rechtstreeks manueel er aan breien (en dan ziet ge ineens of ge al de goeie breedte hebt) of echt apart en er nadien aannaaien.
Had ik al vertelt dat ik het rechter voorpand aan de linker schouder vastgezet had Embarrassed ? Ik moet echt eerst even wat vertrouwen kweken voor ik hier aan begin . . .
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12086
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2016 om 11:16
dat vertrouwen krijgt ge pas nadat ge iets verkeerd hebt gedaan.
Dus ge zijt op heel goede weg.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2016 om 11:20
Ik heb het vest van mijn man nog eens goed bekeken. Het is ook niet optimaal. Als je goed kijkt, zie je dat het patroon, 1r-1av, een beetje vreemd is. Bij mijn vest nu is het 2r-2av, zag je heel goed dat het patroon een halve steek verspringt. Ik heb de steken afgekant en met de matras steek aan elkaar gezet, maar niet altijd precies het zelfde aantal steken gedaan. Soms een hele, soms maar een halve steek om het mooi op elkaar te krijgen. Achteraf had ik niet moeten afkanten, alleen een draad door de steken halen. Was het minder dik geweest in de nek.
Dit is de kraag van het vest van mijn man. Daar heb ik dus steeds een steek van een kant en een steek van de andere kant op een draad geregen en daarna goed afgehecht. Het stukje naad dat je ziet is het stuk van de kraag dat tegen de hals zit en dus de binnenkant. In het echt zie je dat de averechte steken tegenover de rechte steken staan. Het valt op deze manier mooi soepel, maar het is niet gelijk. 
Bij mij is de knoopsgat bies eraan gebreid, maar als je de moeite wil doe om een losse bies te breien en aan te zetten is dat zeker het mooiste. 
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2016 om 11:58
Natuurlijk kun je dat ,maar dan moet je vooraf de breedte bepalen .

Denk je aan de knoopsgaten .?

Lidwina hoe heette die andere manier nu ??

Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2016 om 14:38
Welke andere manier Mutti?
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2016 om 15:05
Ik heb hem weer boven Lidwina .

Kitchenerstitch was het .
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2016 om 15:09
O dat bedoelde je. Dat is als je 2 delen aan elkaar maast. Ik zoek me soms ook onnozel naar een naam.
Ik vind het maar knappe mensen die dat allemaal zo op kunnen hoesten.

Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2016 om 16:11
Ik volg dit met stijgende verbazing, als nitwit op dit gebied, WAT een deskundigheid, klasse !
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2016 om 17:28
Ik denk dat ik eerst een stukje probeer te breien zodat ik kan zien hoe de breedte wordt en als ik daar tevreden over ben ik in het echie
begin en het meteen aan de panden vastbrei. Of zijn er hier mensen, die aanhanger zijn van een dubbelgevouwen bies ? Confused
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.313 seconden.
Lang Yarns