knoopsgaten maken |
Reageer ![]() |
Autheur | |
sunshine ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 12 Januari 2014 Status: Offline Points: 8 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 21 Februari 2014 om 18:53 |
hallo
Ik heb een vest met sjaalkraag gemaakt (model 574 uit het patronenboek 2012-2013 van Bergere de France). In de (dubbele) bies van het linkervoorpand moet ik nu knoopsgaten maken, zonder draden door te knippen. Ik moet hiervoor van een aangegeven steek de horizontale draag oprekken en 2 nld hoger met enkele steekjes vastzetten (lijkt met niet zo evident, doe je dit met breigaren of met gewone draad??). Dan hetzelfde met de horizontale draad die onder de opgerekte steek ligt en deze 2 nld lager vastzetten. Tot zover lukt dat een beetje maar het probleem is dat ik het knoop totaal niet door het knoopsgat krijg. Ik heb de knopen ook aangekocht bij hobbydoos, dus specifiek voor deze trui. Op die manier zie ik niet hoe ik een groter knoopsgat kan verkrijgen... Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe heb je dit dan opgelost? Alvast bedankt voor jullie hulp. groetjes Karol
|
|
![]() |
|
lidwina ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14113 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ik heb op die manier ook ooit knoopsgaten gemaakt. Ik heb het met hetzelfde garen gedaan als waar ik mee gebreid had. Je moet de draden flink strak aantrekken, dan gaan er ook wel grotere knopen door.
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
![]() |
|
sunshine ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 12 Januari 2014 Status: Offline Points: 8 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Bedankt Lida voor je reactie!
groetjes Karol
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |