Knoopsgaten |
Reageer ![]() |
Autheur | |
ritavansteerteghem ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 20 September 2022 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 2 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 20 September 2022 om 09:03 |
Beste,
Ik ben een gilet aan het breien uit het nieuwe phildar boek, ik moet een afzonderlijke boord breien en aanzetten nadien en ook knoopsgaten breien…..graag wat info hierover Dank Rita
|
|
![]() |
|
bep ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12140 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
normaal gezien staat dat in de phildar beschreven dacht ik (vroeger toch). In het patroon zelf zal wel staan hoe breed en hoe lang dat de bies moet zijn en over hoeveel steken het knoopsgat moet lopen bv, 2 steken afkanten en volgende naald 2 steken bij opzetten. Of steken opentrekken en vastzetten.
|
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23700 |
Het aantal knoopsgaten hangt meestal af van de lengte van de bies. De breedte hangt af van de breedte van de bies.
Soms worden biezen aangebreid, ik doe dat met een haaknaald, steek voor steek op de naald zetten. Dan staat wel meteen vast welke bies de knoopsgaten krijgt. Bies later breien en aannaaien wordt netter dan een aangebreide of meteen meegebreide bies. Ribbels gaan lubberen als je ze meteen aanbreit. Boordsteek geeft ook een iets anders effect dan tricotsteek, als het vest daarin gebreid is. |
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Hobbydoos_gebruiker ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 09 Oktober 2012 Locatie: Brabant Status: Offline Points: 3045 |
Misschien iets meer informatie over het patroon?
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |