Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Knuffels haken, tips?

 Reageer Reageer Pagina  123>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Knuffels haken, tips?
    Posted: 15 Mei 2020 om 18:46
Hoi,

Mijn pop is bijna klaar, het was echt mijn leukste project tot nu toe.
Er zijn wel een paar dingetjes die ik moeilijk vind. Eén daarvan was dat er gaatjes in een stukje in het hoofd zitten. Niet omdat ik te los haak, maar omdat ik een toer ineens heel veel moest minderen. En door die gaatjes (onder het gezicht) kun je de vulling zien zitten.

Ik ben inmiddels een 'fan' van deze gehaakte knuffels en poppen, zo leuk om te maken. Je kunt op internet overal trucjes vinden om je knuffel een mooiere aanblik te geven.
Is er nog een 'gehaakte-knuffel-liefhebber' hier op het forum die waardevolle tips heeft? Bijvoorbeeld iets voor het bovenstaande probleem?
Ik kan me voorstellen dat als je het lang doet, je bepaalde dingetjes gaat zien/begrijpen.

Zelf vind ik dit een goeie: https://www.youtube.com/watch?v=OUBbOZ1Ennk

Bedankt!
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Mei 2020 om 19:02
Als je dit soort gaatjes hebt, (kan je misschien van te voren al zien)
Ik gebruik dan een stukje panty of stukje pantykousje van een donkere kleur om het in het hoofd te doen en dan te vullen. Of daar waar je dit soort gaatjes hebt.
Het kan een gepriegel zijn, maar je hebt dan niet meer dat je witte vulling ziet.
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Mei 2020 om 19:15
Bedankt.

Stop je dan een lapje erin of vul je een stuk panty en prop je dat dan in het werk?
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Mei 2020 om 08:34
Ouwe dames hebben van die kniekousjes voor onder het broekpak. Die zijn ideaal. Van Zeeman of Wibra. Er zitten meer in één doosje, volgens mij. Ik draag ze niet, ik koop niet-knellende diabetessokken bij Holland & Barret. Ik weet niet of dergelijke dingen in de kringloop te vinden zijn, dat zou ideaal zijn. Even wassen, de maat is niet belangrijk.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Mei 2020 om 10:23
Nog nooit van gehoord maar ik zal het onthouden.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Mei 2020 om 12:18
Voor over 60 jaar?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Mei 2020 om 12:48
Originally posted by Chrissie Chrissie wrote:

Bedankt.

Stop je dan een lapje erin of vul je een stuk panty en prop je dat dan in het werk?


Ik doe een voetje , dat is het makkelijkst, in het te stoppen deel. en dan vul ik.
Je kan ook het kousje gedeeltelijk vullen, in het werk stoppen en verder bijvullen.

Even uitvogelen wat voor jou het beste werkt.
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2013
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1547
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Mei 2020 om 12:01
Ik gebruik vaak de overgebleven draad na het afhechten om de gaatjes een beetje te 'stoppen'. Doorheen weven, onder het werk door, zodat de steken behouden blijven maar je de gaatjes wel een beetje dichttrekt. Het is een beetje pielen, maar het werkt wel!
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Mei 2020 om 15:57
Bij poppenkleren pak ik soms een draad naaigaren, die ik toch voor de knopen nodig heb, om gaatjes te dichten.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Mei 2020 om 20:06
Bedankt voor de tips. 
Ik ben te laat met het stoppen van de gaatjes in dit project, want het is al gevuld en dichtgemaakt. Maar ieder project is weer een stukje beter. Smile

Ik ga hierna een stola haken voor mijn moeder, die mijn eerste klant is. Toen ik haar wat websites liet zien, wilde ze per se een gehaakte stola.
Nu heb ik nog een vraagje om advies... hoeveel zal ik mijn moeder aftroggelen? Ze betaalt zelf de materiaalkosten en betaalt mij alleen voor de arbeid.
Ik vind het moeilijk om te bedenken want ik ben niet bepaald een zakelijk mens. Dus misschien hebben de hobbydoosjes hier nog wel voorstellen.

Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Mei 2020 om 00:02
Ik heb geen idee!
Ik haak of brei wel voor anderen, zij betalen het materiaal, ik zou niet weten wat ik voor de arbeid zou moeten vragen.

Voor mij telt dat ik mijn hobby kan doen en zij blij zijn met het resultaat.
Ik draag geen truien, vesten en omslagdoeken heb ik zat, manlief draagt ook geen truien en maar af en toe een vest. Dus tja.....Ik ben blij dat ik zo toch mijn hobby kan doen zonder teveel kosten.
Wink
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Mei 2020 om 08:30
Aangezien het je moeder is zou ik het niet in geld uitdrukken, ik zou plezier hebben in het haken en rustig aan doen en proberen het te ruilen 
voor iets wat jij graag wilt en wat zij geven kan.

Kousjes maar afgedankte panty's (de voeten eraf knippen) werken ook - ik heb een verzameling aangehouden, die bij mijn moeder 
uit de kast kwam . . . en mijn man had er laatst 1 nodig (lak filteren) en ik kon ze nog vinden ook -pfoei.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Mei 2020 om 08:41
Kousjes kun je ook gebruiken om te zien of iets goed glad geschuurd of gevijld is. Kous erlangs, ladder? Overdoen.

Voor je moeder zou ik het gratis doen, voor een familielid of vriendin hangt het van de moeilijkheidsgraad af. Eenvoudig patroon stola een tientje, pop € 20 zou ik zeggen. Moeilijke trui, deken of stola ook € 20.

Iemand op mijn soos maakt aan de lopende band gehaakte beren, zij zou het kunnen met een blinddoek en de handen op de rug gebonden en zij vraagt een tientje per beer. Dan heb je een indicatie.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Mei 2020 om 10:10
Ik heb al gezegd: 'Ik wil het je wel geven als verjaardagscadeau', maar ze wil me per se betalen.
Ik denk dat ik vijftien euro ga vragen. Misschien vindt ze dat nog te weinig ook.
Ik ben trouwens blij dat mijn moeder de materiaalkosten betaalt, want de stola wordt gehaakt van een bol luxe katoen (kleurverloop) van 21 euro. Eén bol maar, maar toch; zelf zou ik gekozen hebben voor goedkoper materiaal.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Mei 2020 om 10:42
De benen van een panty gebruik ik ook hoor!
Ik doe aan het ene eind een knoop leggen, of even vast naaien, en dan vullen.
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Mei 2020 om 12:43
Thumbs Up
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Mei 2020 om 11:09
Ze wil er misschien lang mee doen, kan ze tegen iedereen opscheppen dat jij die gemaakt hebt of dat een artistieke kunstenares haar stola gemaakt heeft.
En dan is 21 euro niet veel - kijk maar eens wat je soms gedachteloos in de winkel uit geeft aan dingen waar je later blâh van denkt.
En het geeft aan dat ze vertrouwen in je heeft . . . een mooie opsteker.
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Mei 2020 om 20:56
Ja klopt. LOL Ze heeft letterlijk gezegd dat ze ermee op wil scheppen. En dat anderen het zien en vragen: 'Waar heb je dat gekocht?' en dan zegt mijn moeder: 'Bij mijn dochter'.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Mei 2020 om 08:03
Opscheppen mag. Als mensen vragen waar ik een stola of tas gekocht heb, zeg ik: Die ie niet te koop, die heb ik met deze handen gemaakt, en dan toon ik ze, maatje xs, kinderhandschoenen. Als ze me een opschepper noemen, zeg ik: Ja, elke avond aardappelen en groente. En als ze vragen of ik zoiets ook voor hun kan maken, is het: Nee, ik kan je wel leren hoe je het zelf kunt maken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Mei 2020 om 09:55
Toen mijn moeder dood was vond ik tussen alle spullen handwerkjes van haarzelf maar ook 1 van mij. Ze had er bij geschreven dat ze het pas 
na heel veel zeuren gekregen had. Het is iets dat ik op school gemaakt heb een langgerekt kleedje (15x30) van allemaal losse draden geweven.
Op de een of andere manier passen alle kleuren bij elkaar. Ik had het zelf heel lang als kleedje voor onder een blikken trommel.
Ik wist helemaal niet dat ze het ZO mooi vond.

Dus ik vind het erg oké dat je moeder opscheppen wil !
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.359 seconden.
Lang Yarns