Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenkoksmuts

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 April 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3080
Direct Link To This Post Onderwerp: koksmuts
    Posted: 20 November 2007 om 15:02
Wie heeft er voor mij een patroontje van een koksmuts te maken van stof, of weet een link waar ik het zelf kan vinden. Ben al aan het zoeken maar kan alleen maar kinderknutsels van papier vinden.
odette
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Direct Link To This Post Posted: 20 November 2007 om 16:48
Die kun je vaak prima overnemen op stof hoor.
Ik heb laatst - uit de losse pols-  een koksmuts voor mij dochter gemaakt (gesneuveld, dus sorry, geen foto) van een brede rand en dan de muts zelf van vier 'ui-vormige' stukken met lange onderkant. Ja, beetje lastig uitleggen natuurlijk, maar het doel is natuurlijk dat de muts bovenop breder wordt dan onderaan.
Dus bovenaan een puntje, dan een grote halve boog en dan een stukkie recht. Heel simpel eigenlijk, gewoon uit een kussensloop.

Het klinkt lastig zo, ik heb geprobeerd het in Psp te tekenen, maar dat valt ook niet mee. Hopelijk snap je ongevéér wat ik bedoel, maar je moet het een beetje uitproberen (met crepepapier ofzo), want het is niet goed op schaal ofzo.


A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 April 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3080
Direct Link To This Post Posted: 20 November 2007 om 20:26
Dank je wel Marleen het is me duidelijk. Het gaat gemaakt worden van een oud laken als sint suprise. Ik ga gewoon met zo een patroon voor een papieren aan de gang en dan jouw tekening erbij, moet helemaal lukken.
odette
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.703 seconden.
Lang Yarns