Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenkonijntje met wortel

 Reageer Reageer Pagina  123>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
*kathy* View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2050
Direct Link To This Post Onderwerp: konijntje met wortel
    Posted: 04 Maart 2009 om 20:50

Het gaat gebeuren, ik ga een konijntje haken ik heb van renate een nederlands patroontje gekregen en ik ga jullie gewoon bestoken met vragen ( of het moet bezwaarlijk zijn natuurlijk!!)

Ik ben begonnen met een pootje en loop nu direct bij het 4e rondje al weer vast. want ze slaan zomaar een stuk over tot rondje 9.

moet ik nu gewoon doorgaan zoals in rondje 4?,

 

Back to Top
Dikky View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 November 2007
Status: Offline
Points: 2403
Direct Link To This Post Posted: 04 Maart 2009 om 20:56

Kathy,

Wat leuk een konijntje, als ie een beetje haasachtig wordt heb je meteen een paashaas voor pasen. Maar alle gekheid op een stokje. Je moet ons gewoon bestoken met vragen. Daar doen we het hier allemaal toch voor?

Ik verwacht inderdaad dat je gewoon ronden door moet blijven haken tot rondje 9. Ik denk dat je dan tevens een pootjesvorm zult gaan krijgen en dat het geheel een soort van kokertje gaat worden.

Veel succes en als er vragen zijn weet je ons te vinden.

Groetjes,
Dorine
Back to Top
*kathy* View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2050
Direct Link To This Post Posted: 04 Maart 2009 om 21:00
ik was ondertussen even door gedaan maar als ik blijf meerderen krijg ik een trechtervormpje
Back to Top
*kathy* View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2050
Direct Link To This Post Posted: 04 Maart 2009 om 21:00
ja ik heb het witte van het konijntje verandert in bruin, dan kan ie als ie tenminstte af komt best als paaskonijntje door
Back to Top
Roos39 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 09 Augustus 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 918
Direct Link To This Post Posted: 04 Maart 2009 om 23:56
Hoi kathy,

Heel veel succes met je (paas)konijntje.

Als je een stukje patroon hier neertypt kunnen heel veel guru's en hobbywonders meelezen en je helpen.
Ben erg benieuwd naar je creatie.

Rosemarie

Back to Top
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 April 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3080
Direct Link To This Post Posted: 05 Maart 2009 om 07:35
Als er niks staat bij een toer (dus die toer 5, 6 tot 9) moet je gewoon doorgaan maar niet meerdere of minderen.
Dus als je bij toer 3 bv 10 steken had en dan bij toer 4 gemeerderd tot 20 steken dan doe je bij toer 5 ook 20 steken en bij toer 6 ook 20 steken enzovoort tot je bij 9 bent en dan ga je weer verder zoals ze in het patroon aangeven.
odette
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Direct Link To This Post Posted: 05 Maart 2009 om 14:29

als dat het konijntje van dc is.moet je het pootje haken tot 24 st.toer 5 tot en met 8 ook 24 st endan toer 9 -10 vasten 2 samen haken 10 vasten 2 samenhaken=22 st en je moet hem gelijk opvullen anders gaat dat niet meer.dorst je niet met het hoofd te beginnen?????????

groetjes puck

 

 

Back to Top
*kathy* View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2050
Direct Link To This Post Posted: 05 Maart 2009 om 18:01

Nee het is niet het konijntje van DC. Die is zeker vee liever, maar deze is ook leuk hoor, het is ee konijnentweeling, maar als eenling  doet ie het vast en zeker ook goed.

Odette bedankt, dan deed ik het toch verkeerd, want ik was blijven meerderen.

ben nu weer verder gegaan, maar loop al weer vast. ga zo even stukje overtypen, want kopieren lukt niet.

heb ondertussen twee pootjes.

Back to Top
*kathy* View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2050
Direct Link To This Post Posted: 05 Maart 2009 om 18:46

Nu ben ik hier:

Vul de beentjes op. Leg de beide beentjes tegen elkaar over een breedte van 5V en haak deze aan elkaar is kruisnaad. Haak verder in het rond over de overige 44V. 1e toer haak V met, voor en achter aan weerskanten van het kruisje 2 maal 2 V in 1 V, zodat er 8 v gemeerderd worden

 

Ik heb de beentjes aan elkaar, al weet ik niet of dit wel goed is, maar wat doe ik daarna??

Waar meerder ik?

 

 

Back to Top
Roos39 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 09 Augustus 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 918
Direct Link To This Post Posted: 05 Maart 2009 om 23:22
Hoi Kathy,

Ik ben geen knuffelbeertjesexpert, maar zoals ik het lees:

Je hebt 2 beentje van elk 27 steken?!

Je legt de 2 beentjes tegen elkaar en haakt er van beiden 5 aan elkaar vast. Dit wordt dan het kruis. Je houdt dan dus nog 22 steken per beentje "los"over. Samen dus 44. Hiermee ga je dan verder. Als je dan aan beide kanten van de 5 aan elkaar gemaakte vasten komt ga je meerderen. Aan de ene kant 2 vasten (ipv 1) en aan de andere kant 2 vasten ipv 1.

Of zo beter gezegd. Bij de kruisnaad 2 vasten / andere beentje ernaast ook 2 vasten - dan dus die 22  enkele vasten - weer 2 vasten bij andere kant van kruisnaad, en andere beentje 2 vasten. Toer afhaken met weer 22 vasten. Totaal 52 steken.

Moeilijk om gedachten op schrift te zetten. Hoop dat het juist is wat ik zeg, en dat het ook lukt.
Als er anderen zijn, die dit anders/beter kunnen verwoorden, dan volgen dier reacties vast nog wel.

Welterusten,

Rosemarie
Back to Top
*kathy* View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2050
Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2009 om 18:07

Originally posted by Roos39 Roos39 wrote:

Hoi Kathy,

Ik ben geen knuffelbeertjesexpert, maar zoals ik het lees:

Je hebt 2 beentje van elk 27 steken?!

Je legt de 2 beentjes tegen elkaar en haakt er van beiden 5 aan elkaar vast. Dit wordt dan het kruis. Je houdt dan dus nog 22 steken per beentje "los"over. Samen dus 44. Hiermee ga je dan verder. Als je dan aan beide kanten van de 5 aan elkaar gemaakte vasten komt ga je meerderen. Aan de ene kant 2 vasten (ipv 1) en aan de andere kant 2 vasten ipv 1.

Of zo beter gezegd. Bij de kruisnaad 2 vasten / andere beentje ernaast ook 2 vasten - dan dus die 22  enkele vasten - weer 2 vasten bij andere kant van kruisnaad, en andere beentje 2 vasten. Toer afhaken met weer 22 vasten. Totaal 52 steken.

Moeilijk om gedachten op schrift te zetten. Hoop dat het juist is wat ik zeg, en dat het ook lukt.
Als er anderen zijn, die dit anders/beter kunnen verwoorden, dan volgen dier reacties vast nog wel.

Welterusten,

Rosemarie

 

betekent dat dan dat ik zeg maar zowel aan de voorkant als de achterkant de middelstevier steken meerder?

Back to Top
*kathy* View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2050
Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2009 om 19:55
ik krijg nu het idee dat mijn de ene kant veelbreder is dan de andere kant, vanaf het meerderen oeps
Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 23 Mei 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 14072
Direct Link To This Post Posted: 07 Maart 2009 om 08:45
Ik ben blij voor jou dat je er terug aan begonnen bent hiep  hiep hoera
Back to Top
Roos39 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 09 Augustus 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 918
Direct Link To This Post Posted: 07 Maart 2009 om 09:51

Ja, 4 aan de voor en 4 aan de achterkant.

En voor de volledigheid. Dit zijn er dan 2 aan het linkerbeen en 2 aan het rechterbeen met daartussen dus die bewuste kruisnaad. En dan moeten de beentjes gelijk aan elkaar worden.

Succes Rosemarie

Back to Top
*kathy* View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2050
Direct Link To This Post Posted: 07 Maart 2009 om 11:42
Originally posted by Roos39 Roos39 wrote:

Ja, 4 aan de voor en 4 aan de achterkant.

En voor de volledigheid. Dit zijn er dan 2 aan het linkerbeen en 2 aan het rechterbeen met daartussen dus die bewuste kruisnaad. En dan moeten de beentjes gelijk aan elkaar worden.

Succes Rosemarie

bedankt, ja dan zou het moeten kloppen al zegt mijn blik wat anders, maar die beentje blijven nu zo hoor.

ben nu bij het hoofd, maar daar klopt het ook niet, want ik moet minderen voor de voorkant en dat valt tegen de zijkant, misschien komt dat wel door die beentjes.. ik zal vanmiddag nog even kijken.

Back to Top
naatje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5829
Direct Link To This Post Posted: 07 Maart 2009 om 12:39
GEWELDIG KATHY DAT JE DE" DRAAD"WEER OPGEPAKT HEBT.EN ZO TE LEZEN GEEF JE DE MOED NIET OP.
TE GEK
BUSY BEE RENATE:www.handwerkenmetrenate.nl
Back to Top
Roos39 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 09 Augustus 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 918
Direct Link To This Post Posted: 07 Maart 2009 om 16:17
Hoi Renate,
Fijn ook een reactie van jou. Heb ik het goed uitgelegd?

Kathy, schrijf maar weer wat tekst (of hele patroon) op. Zit er ook een afbeelding bij? Ik word nu erg benieuwd.

Rosemarie
Back to Top
*kathy* View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2050
Direct Link To This Post Posted: 07 Maart 2009 om 16:28

hoe doe ik dat dan? want plakken lukt niet

wordt een vreemd mormel hoor, want hoofd komt er scheef op.

Back to Top
Josl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 April 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7221
Direct Link To This Post Posted: 07 Maart 2009 om 16:37

Ha, ha, ha, een mormelkonijn, WAT een uitvinding. Kun je voor het het patroontje opschrijven??

Alle gekheid op een stokje: goed dat je het blijft proberen, eens gaat het leuken. Weet zeker dat dit konijntje iets heeeeeel bijzonders gaat worden.

Groetjes, Joke

Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?

Back to Top
*kathy* View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2050
Direct Link To This Post Posted: 07 Maart 2009 om 16:45

1e toer v, haak 2 v in elke 6e v , 2e toer v, haak 2 v in elke 7e v 3e toer v haak 2 v in elke e v, 4e toer v haak 2 v in elke 9e v

En dan 1 v in elk van de eerste 20 V, dan 5 maal ( 2 v, 2 v samenhaken), haak de toer uit, de minderingen komen aan de voorkant van de kop

12e toer 20 V, 5 maal ( 1V,2V samenhaken), haak de toer uit= 50 v

21e toer V, haak daarbij elke 4e en 5e v samen = 40 v

 

nou bij mij komen die minderingen dus aan de zijkant, de 1e toer is het begin vanhet hoofd en haak ik gelijk aan het lichaam vast.

maar ik weet niet hoe ik het plaatje kan plaatsen. want kan hem toch niet in een album zetten.

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.360 seconden.
Lang Yarns