Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenkonijntje met wortel

 Reageer Reageer Pagina  <123>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 11 Januari 2008
Status: Offline
Points: 8853
Direct Link To This Post Posted: 07 Maart 2009 om 18:19

het kan dus zijn dat je aan de zijkant begonnen bent met het hoofd,maar zo ik het lees,is het begin van de toer middenachter.Ik weet niet of je helemaal doorhaakt vanaf het lijf,maar ik zou toch middenachter beginnen met het hoofd.

ben wel erg benieuwd welk konijntje het is.

Back to Top
*kathy* View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2050
Direct Link To This Post Posted: 07 Maart 2009 om 18:22
Originally posted by Corry R Corry R wrote:

het kan dus zijn dat je aan de zijkant begonnen bent met het hoofd,maar zo ik het lees,is het begin van de toer middenachter.Ik weet niet of je helemaal doorhaakt vanaf het lijf,maar ik zou toch middenachter beginnen met het hoofd.

ben wel erg benieuwd welk konijntje het is.

sorry corry, hoe bedoel je dat ik begrijp het niet. Ik heb aangehecht midden achter, maar dan moet ik eers nog wat gewone vasten doen.

het is een konijnentweeling, dacht eerst dat die wel wat leek op het beertje, maar dit is toch wel moeilijker.

Back to Top
*kathy* View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2050
Direct Link To This Post Posted: 07 Maart 2009 om 18:28

een probeersel weet niet of het zo lukt

http://img222.imageshack.us/img222/7443/konijnentweeling.pdf

geloof het wel he hier dus het patroon met afbeelding

Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 11 Januari 2008
Status: Offline
Points: 8853
Direct Link To This Post Posted: 07 Maart 2009 om 18:39

gelukt,ik heb hem,weet nog niet wat er fout gaat,Markeer je de eerste steek van iedere toer met een draadje.?Als je dat niet doet verschuift je steeds iets en dan kom je later denk ik aan de zijkant uit.Dat komt omdat je in spiraal doorhaakt en dan wordt het scheef,die eerste steek is dus heel belangrijk.Je kan een draadje om de steek doen en bij iedere nieuwe toer die draad mee naar boven nemen.

Blijven proberen ,met z'n allen komen we er wel uit.

Back to Top
*kathy* View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2050
Direct Link To This Post Posted: 07 Maart 2009 om 21:33

Ja ik had er wel steeds een draadje tussen alweet ik dan niet goed of ik dan de eerste mee moet rekenen of juist niet.

Ben maar gaan smokkelenheb de boel weer uitgehaald en nu wat meervastengedaan tot de minderingen.

kloppen doet het niet, maar ziet er wel beter uit

Back to Top
*kathy* View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2050
Direct Link To This Post Posted: 07 Maart 2009 om 21:38

Toch klopt het niet,waar ik nu moest minderen ontstaan nu gaten

je moet toch gewoon insteken,lusje erdoor halen en dan bijde volgende steek dat ook doen, en en dan de draad door alle lusjes trekken?

Back to Top
Roos39 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 09 Augustus 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 918
Direct Link To This Post Posted: 07 Maart 2009 om 23:05
Hoi Kathy,

Als er eenmaal 1 af is, heb je ook wel een hele leuke!

Fijn dat Corry ook meeleest. Op het einde van de toer staan steeds het aantal steken vermeld. Ik zou de laatst gemaakte markeren met draadje of hangoorbel en dan de eerstvolgende ook als eerste tellen.
Verder lees ik het (ook) zo:
Middenachter beginnen.
Dan 20 vasten (zo kom je dus bijna middenvoor uit) waar je dus gaat minderen door
eerst 2 vasten en dan 2 samen, 2 vasten, 2 samen . Dit in totaal 5x en dan ben je vlak na het midden en ga de de toer uit met vasten.  In totaal heb je er dan dus 5 minder dan de vorige toer, zoals ook staat aangegeven.
Je bent inmiddels al bij het kopje. Nu goed de middenvoor in de gaten houden voor de vorming met het snuitje. Dit gaat vanzelf als je de eerste toer maar goed uitwerkt.
Het is je gelukt om het patroon te plaatsen (zou niet weten hoe), als je het echt niet meer weet een foto van je resultaat tot nu toe???

Rosemarie

Back to Top
*kathy* View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2050
Direct Link To This Post Posted: 07 Maart 2009 om 23:22

ik ben zelf vindingrijk geworden. want ik kom toch echt niet uit. Ik heb het aantal steken geteld dat de minderingen telt, daar het midden van genomen en dat uit geteld precies tussen de beentjes in.

Mijn grootste zorg is nu alleen de gaten. op het plek van de minderingen.

zal morgen wel kijken of ik een foto kan plaatsen.

fijn dat jullie zo meelezen en helpen, super!!!

klopt rosemarie, het is wel een schatje he. Ik zag gister ergens een heel leuk worteltje, dus als dit nou eens zou lukken wie weet, krijg allemaal ideeen, maar voor hoe lang dat duurt.

eerts dit wezentje maar he

Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 11 Januari 2008
Status: Offline
Points: 8853
Direct Link To This Post Posted: 08 Maart 2009 om 08:16

Goede oplossing,de minderingen moet je zo strak mogelijk aantrekken.

je kan ook in plaats van twee lusjes op te nemen,alleen het voorste lusje van het v'tje nemen,dan is het gaatje iets kleiner.

je gaat goed!!

Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Direct Link To This Post Posted: 08 Maart 2009 om 10:25
Maak je minderingen door een steek over te slaan ?
Dat kun je dan ondervangen door de minderen door twee vasten samen af te haken. Dus in plaats van een steek overslaan maak je daar een vaste, maar je trekt de laatste lus niet door. Dan een vaste in de volgende steek en die twee samen afhaken. Dan heb je een mindering zonder gat op de plek van de overgeslagen steek.
A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 11 Januari 2008
Status: Offline
Points: 8853
Direct Link To This Post Posted: 08 Maart 2009 om 11:47
Originally posted by *kathy* *kathy* wrote:

Toch klopt het niet,waar ik nu moest minderen ontstaan nu gaten

je moet toch gewoon insteken,lusje erdoor halen en dan bijde volgende steek dat ook doen, en en dan de draad door alle lusjes trekken?

Ja zo kan het!

Back to Top
*kathy* View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2050
Direct Link To This Post Posted: 08 Maart 2009 om 12:37
Originally posted by Corry R Corry R wrote:

Originally posted by *kathy* *kathy* wrote:

Toch klopt het niet,waar ik nu moest minderen ontstaan nu gaten

je moet toch gewoon insteken,lusje erdoor halen en dan bijde volgende steek dat ook doen, en en dan de draad door alle lusjes trekken?

Ja zo kan het!

fijn corry, dat je het nog even benadrukt, want raaktte de kluts een beetje kwijt in deberichtjes.

Maar de volgende vraag:

Ik ben bij de kraag. Heb nu een rechthoekig lapje, maar raak vast bij toer 7. wie wil en kan me nog een keer helpen?

Back to Top
Roos39 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 09 Augustus 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 918
Direct Link To This Post Posted: 08 Maart 2009 om 12:55
Hoi Kathy,

Heb je die andere onderdelen allemaal al gehad?
Ik heb even gekeken, en zal een poging wagen. Ik moet wel zeggen, een heeeeel gemakkelijk patroon is toch anders. Zou als ie af is, zijn tweelingzusje ook nog een keer maken. Heb je alles al een keer gehad. Schiet het veel beter op en heb je het helemaal onder de knie. Nou komt mijn bijdrage.

Je hebt een klein rechthoekig lapje, dit is de lengte van de hele kraag. Je gaat dan eerst 1 helft maken. Niet teveel nadenken en per steek doen wat er gezegd wordt.

Dus 4 vasten, rest laten voor wat het is, omdraaien en 2 vaste samenbreien. Laatste 2 vasten kom je eind van toer en heb je dus nog maar een streepje van 3 steken.
Hierop 6 toeren en dan komt er aan de halskant een meerdering van 1 vaste. Dus in de voorgaande steek nog 1 vaste extra.

Vervolgens 6 lossen verdergaan. Dit kan natuurlijk altijd, en verder volgens patroon.
Wederom succes!

Rosemarie


Back to Top
*kathy* View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2050
Direct Link To This Post Posted: 08 Maart 2009 om 13:04

Originally posted by Roos39 Roos39 wrote:

Hoi Kathy,

Heb je die andere onderdelen allemaal al gehad?
Ik heb even gekeken, en zal een poging wagen. Ik moet wel zeggen, een heeeeel gemakkelijk patroon is toch anders. Zou als ie af is, zijn tweelingzusje ook nog een keer maken. Heb je alles al een keer gehad. Schiet het veel beter op en heb je het helemaal onder de knie. Nou komt mijn bijdrage.

Je hebt een klein rechthoekig lapje, dit is de lengte van de hele kraag. Je gaat dan eerst 1 helft maken. Niet teveel nadenken en per steek doen wat er gezegd wordt.

Dus 4 vasten, rest laten voor wat het is, omdraaien en 2 vaste samenbreien. Laatste 2 vasten kom je eind van toer en heb je dus nog maar een streepje van 3 steken.
Hierop 6 toeren en dan komt er aan de halskant een meerdering van 1 vaste. Dus in de voorgaande steek nog 1 vaste extra.

Vervolgens 6 lossen verdergaan. Dit kan natuurlijk altijd, en verder volgens patroon.
Wederom succes!

Rosemarie


tja en laat ik nou van te voren gedacht hebben dat ik een heel makkelijk patroontje had uitgezocht wat in de geest van de beerjes.

ik heb alle onderdelen nog niet af, maar heb ook geen vulling in huis meer. Maar heb al wel twee armpjes zelf gemaakt, totdat ze gevuldt moeten worden.

Maar sorry rosemarie ik begrijp er nog niets van. Ik heb nu een rechthoekig lapje van  6 toeren vasten, vrij breed en daaaraan een smal stukje, wordt een soort hoek, maar waar ga ik dan die 6 lossen aan vast maken, want de twee kraagdelen moeten toch op zefde hoogte zeg maar.

Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 11 Januari 2008
Status: Offline
Points: 8853
Direct Link To This Post Posted: 08 Maart 2009 om 13:10

je hebt 6 toeren van 18 vasten,keren,en dan toer 7,4 vasten,de rest van die 18 laat je ongebruikt staan,keren.

2 vasten samenhaken,2 vasten,je hebt er nu drie,dan over deze drie 6 toeren haken.

Dan de volgende toer:aan de halskant 1 vaste meerderen door twee keer in een vaste een vaste te haken.je hebt er nu 4

Dan 6 lossen haken,keren en in de tweede beginnen met vasten ,is 5 vasten en aansluitend over de 4 andere vasten ook vasten == 9

Nu nog 5 toeren van 9 vasten.

Daarna draad afbreken

tweede kraagdeel op dezelfde manier.

vergeet niet om elke toer een losse te haken om te keren.

Succes!

Back to Top
*kathy* View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2050
Direct Link To This Post Posted: 08 Maart 2009 om 18:00

bedankt!

Nu heb ik 1 deel van de kraag af, maar nu staat er voor het 2e deel begin bij toer 6?

en dan snap ik het niet meer

Back to Top
Roos39 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 09 Augustus 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 918
Direct Link To This Post Posted: 08 Maart 2009 om 21:45
Helemaal goed. Vind het toch wel apart dat we op deze manier toch echt een patroon kunnen uitleggen.

Kathy, er staat niet begin bij toer 6, maar na toer 6.
Dus vanaf toer 7, wat je zojuist allemaal hebt uitgepuzzeld

Rosemarie
Back to Top
*kathy* View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2050
Direct Link To This Post Posted: 08 Maart 2009 om 21:53

ben ik nou zo onnozel??

maar wat naar toer 6, vanaf toer7 is nog steeds niet bij toer1 en hoe krijg ik dan die twee helften aan elkaar?

Back to Top
naatje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5829
Direct Link To This Post Posted: 08 Maart 2009 om 22:08
KATHY HEB JE EEN MAILTJE GESTUURD.
HAAK HET TWEEDE DEEL GEWOON ALS HET EERST,MAAK TOCH NIET UIT.
HEB EEN TEKENING VOOR JE GEMAAKT HOE JE HEM VASTZET.
ALS HET KRAAGJE IETS TE GROOT BLIJKT DAN RIMPEL JE HET EEN BEETJE.
KOMT HELEMAAL GOED.
BUSY BEE RENATE:www.handwerkenmetrenate.nl
Back to Top
*kathy* View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2050
Direct Link To This Post Posted: 08 Maart 2009 om 22:11

ok, ga ik lezen en morgen weer met frisse moet verder.

bedankt

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns