Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

kraag op voor en achterpand naaien

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
huismus View Drop Down
Groupie
Groupie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer huismus Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: kraag op voor en achterpand naaien
    Posted: 12 December 2012 om 09:41
Goedenmorgen iedereen,
Ik heb een vraag over een phildar patroon.
Het gaat om een trui waarvan een grote rolkraag er apart opgezet moet worden.

Je moet 90 steken opzeten en 20 cm tricotsteek breien, hierna 1 naald rechts aan de goede kant en enkele naalden tricotsteek in een andere kleur? (snap ik niet).
Pers deze nld tricotst. op: bij de steek bij steek afwerking worden ze uitgehaald tot aan de basiskleur.

Afwerking
Sluit de kraagnaad. Naai hem steek per steek met stiksteken aan de goede kant van het werk zodanig dat de averechte tricotsteek zichtbaar wordt wanneer u de kraag naar buiten omvouwt?????
Snap ik ook niet helemaal.
Wie o wie kan me hiermee helpen.
Groet, Janet
Back to Top
haribiwo View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer haribiwo Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 December 2012 om 10:38
De kraag wordt hier niet afgekant, maar je naait hem per steek aan de voor en achterkant, hierbij haal je de steken in andere kleur weer steek voor steek uit, dit voorkomt dat je echte breiwerk steken verliest. je zou het ook andersom kunnen doen en rondom 90 steken opnemen aan voor- en achterpand en dan 20 cm breien
De averechtse kant is de goede kant, dus hier moet je op letten met het eraan zetten, dus de rechtse kant van de kraag komt aan de buitenkant, als je dan bij het dragen de kraag omrolt zie je de averechtse kant.
Is het je zo een beetje duidelijk? Zo niet, geef je maar weer een gil
Back to Top
huismus View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer huismus Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 December 2012 om 11:44
Heel erg bedankt voor je reactie. Mijn vriendin en ik snapten het niet helemaal.
Het is inderdaad wel wat overdreven om die kraag er apart op te naaien. Ik ben van plan om steken op te nemen met een rondbreinaald en dan moet het ook wel lukken.

Groet, Janet
Back to Top
pimmetje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pimmetje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 December 2012 om 12:50
Het is wel heel mooi hoor als je de kraag er later pas op zet, heb je niet zo'n dikke rand van het opnemen van de steken
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 December 2012 om 12:58
En je kunt een draad rijgen door de steken in plaats van ze af te kanten. Die haal je dan steek voor steek weg terwijl je de col vastnaait.

Maar het is jouw project, je hoeft het patroon niet na te volgen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 December 2012 om 13:01
Op you tube staan wel filmpjes van deze manier van aanzetten .
Misschien durf je het dan toch wel aan,want het is echt een mooie manier .

Back to Top
huismus View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer huismus Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 December 2012 om 18:58
Ik dacht ik gebruik een rondbreinaald, zo zie je geen naden aan de zijkant. Volgens mij krijg je op alle 2 manieren wel een naad. Tja nu twijfel ik een beetje. Ik dacht chop chop en klaar is mijn kol.
Groet, Janet
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.438 seconden.
Lang Yarns