Kraag zwarte Piet |
Reageer ![]() |
Autheur | |
Petronette ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 25 Juni 2012 Status: Offline Points: 356 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 17 Juli 2012 om 21:24 |
Ik ben bezig met een zwarte Piet uit het boekje gelukspoppetjes haken.
Ik ben aangekomen bij de kraag, maar ik snap het niet helemaal. Haak een ketting van 23 l. (Dat lukt ! ![]() Haak * 1 v, 2 l, 1 v in de 1e l, 2 v in de volgende v*. Ik haak dan 1 vaste in de 1e losse, daarna 2 losse en dan een vaste in welke losse (van mijn opzet, of van de 2 losse die ik net gemaakt heb ?) en dan 2 vaste in de volgende vaste, maar mijn ketting bestaat uit losse en niet uit vaste ????? Kan iemand hier wijs uit ? |
|
![]() |
|
nixen ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 13 Juli 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 731 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
*1 vaste, 2 losse, 1 vaste in de eerste losse die je net gemaakt hebt, 2 vaste in de volgende losse* dan herhalen van *
hoop dat het duidelijk is.
|
|
![]() |
|
droppie ![]() Duizendpoot ![]() Lid sinds: 12 Maart 2012 Status: Offline Points: 173 |
Was wel benieuwd nadat ik je vraag heb gelezen...
Heb dus even zitten proberen en denk dat ik eruit ben...
Je neemt 23 lossen ( erg makkelijk )
Haak 1v. in de 2e losse vanaf de naald. daarna 2 l. en dan 1v. in de eerste losse die je nog niet gebruikt hebt...dat is de 3e losse van de 23 losse...dan weer 2 losse en dan weer 1v. in de 4e losse van de 23 losse. en zo ga je de toer af tot je bij de 23ste losse moet gaan afhechten...
Hoop dat je begrijpt wat ik bedoel...
Succes...
Groetjes,
Suzanne |
|
![]() |
|
Seeke69 ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 10 April 2012 Status: Offline Points: 1855 |
Hihi Suzanne, zo lijkt het nog heel ingewikkeld :-).
Maar volgens mij gaat het zoals Margaret omschreef, gewoon in de 23 lossen die je gehaakt hebt. Succes!
|
|
![]() |
|
Petronette ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 25 Juni 2012 Status: Offline Points: 356 |
Ik ben gister nog bezig geweest met het kraagje (was toch niets op tv).
En ik heb het ook opgevat zoals nixen het uit heeft gelegd. Ik denk dat het zo wel moet kloppen, nu ik het resultaat zie. Bedankt allemaal voor het meedenken !
![]() |
|
![]() |
|
Seeke69 ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 10 April 2012 Status: Offline Points: 1855 |
![]() |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |