Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenKreeftsteek

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Nancy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: Kreeftsteek
    Posted: 19 Juli 2010 om 20:38

Hallo allemaal,

Help ik heb al een aantal stukjes gelezen over de kreeftsteek ook hier op de hobbydoos, maar kom er gewoon niet uit. Ik wil graag de kreeftsteek onderaan als afwerkrandje. Nu ben ik iemand die niet gauw opgeeft dus wie o wie kan me helpen.

Ik ben rechts dus haak altijd van rechts naar links maar nu dus andersom hoe dan? Mijn haaknaald zit dus in de lus. Draai ik hem nu zo dat ik achteruit ga haken? of is het de bedoeling van achter naar voor in steken ik weet het echt niet.

Alvast bedankt.

Gr Nancy.

Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2010 om 22:48
Je hoeft niks raar te draaien of te keren ofzo ; je haakt gewoon vasten. Alleen neem je voor de volgende steek steeds de steek rechts van de vorige in plaats van links, en bij die handeling trek je de draad inderdaad automatisch een beetje over de steek heen, waardoor je ene picot-achtig 'bobbeltje' krijgt. Maar de handeling zelf is gewoon het haken van een vaste ; het voelt vreemd, dat wel, maar je doet niks anders. Gewoon anders eerst effe een stukje oefenen. 
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns