Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Krimpt haakkatoen?

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Yobsje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Yobsje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Krimpt haakkatoen?
    Posted: 05 Juli 2011 om 09:39

Ik ben voor mijn jongste dochter een topje aan het haken waar ik d.m.v. een strook stof er aan te naaien een jurkje van wil maken. De stof heb ik voorgewassen, maar is het nodig om het topje te wassen voor ik de stof er aan vast naai? Zou het heel erg krimpen? Ik gebruik Phildar coton 3.

Groet,

Yobsje
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2011 om 10:25
Staat dat niet op het etiket? Meestal staan daar de wasvoorschriften wel. In het algemeen krimpt katoen wel, maar als je het met de hand even opfrist, zal het niet meteen 3 maten kleiner worden.

In de wasmachine op 90 graden zou ik niet aandurven, dus ik vrees dat je er weer een item voor de handwas bij hebt. Dat is altijd veilig (zo wast m'n moeder ook m'n colbertjes, gaat prima)...
Back to Top
Supermirtje View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Supermirtje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2011 om 10:55
Ik was het op 30 graden fijnwas in de machine en mijn ervaring is dat
het niet krimpt.
www.flickr.com/supermirtje
Back to Top
Yobsje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Yobsje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2011 om 13:13
Bedankt, ik was niet van plan het jurkje op 90 graden te wassen, maar op 30 graden moet dus wel kunnen. Als ik iets met de hand moet wassen blijft het vaak op de "wasberg" liggen, met 4 jonge kinderen, man en werk heb ik niet heel veel tijd over en de tijd die wel over is gebruik ik liever voor leuke dingen zoals haken.
Groet,

Yobsje
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2011 om 13:49
Hahah, groot gelijk. Ik gooi het altijd in de wasmand en daarmee verplaats ik het probleem naar m'n moeder. Maarja, zodra ik een eigen huisnummer heb, zal dat ook wel veranderen. Kan moeilijk elke week de handwas langsbrengen

Zit er geen wolwasprogramma op je machine?
Back to Top
Yobsje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Yobsje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2011 om 14:05
Ja, de wasmachine heeft wel een wolwasprogramma, maar ik doe de meeste was op snelprogramma 30 graden komt zo'n beetje op hetzelfde neer denk ik. Bij mijn moeder brengen zou ook kunnen, maar die woont een beetje te ver voor een wasje.
Groet,

Yobsje
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2011 om 17:37
Ik was nooit op de hand, de machine kan veel beter spoelen dan ik. Beugelbeha's gaan in een nylon zakje met rits. Nooit problemen mee gehad.

Het zou wel raar zijn als haakkatoen voor kleren krimpt, want hoe kan je dat bolletje nou voorwassen?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2011 om 19:24
Goede katoen krimpt niet, hoor.
In verband met exceem brei ik voor allebei mijn kleinzonen
( 9 jaar en zowat 2 jaar) alles( nou ja, truien en vesten) in katoen,
Catania, en dit blijft prima in de was.Wel wordt het
wat hard, als je het droogt op de verwarming ( nu niet van toepassing )
Back to Top
berdien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer berdien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Juli 2011 om 22:40
ik gebruik catania katoen maar al verschillende dingen gewassen en het krimpte niet. Ik deed wel 30 graden kort was programma. Je kunt ook alleen even spoelen doen als je het niet vertrouwd.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.422 seconden.
Lang Yarns