Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Kringloopwinkel

Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
misty View Drop Down
Groupie
Groupie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer misty Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Maart 2011 om 21:18
gisteren een handwerkpakketje van vera de muis gevonden bij de kringloop voor een euro helemaal compleet .
kom er iedere week wel een keer en heb er al heel wat weg gesleept in de loop van de jaren
Back to Top
elizabethh View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer elizabethh Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Maart 2011 om 22:14

Ik had gisteren ook geluk bij de kringloop. Er lag een prachtig zakje met allemaal borduurtjes erin, het meeste af... En zo keurig en fijn geborduurd.. Er zaten ook nog wat restanten borduurstof in.. en dat alles voor 1,95..

Back to Top
smimske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer smimske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Maart 2011 om 09:02
Je moet het er inderdaad maar net treffen...kocht er van de winter een spiksplinternieuwe fototas voor 2 euro,neem er regelmatig boeken mee. Qua hobby-spullen heb ik er ook nog niet veel gevonden, een hele poos terug een aantal bolletjes wol en wat breinaalden...Maar wel weer plastic champagne-glazen,ik denk wel een 50, voor 1,50...heb die gebruikt voor het feestje van mijn zoon (zie www). Met andere woorden...loop er nooit met lege handen naar buiten
Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Koningsdochter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Maart 2011 om 20:12

De voorpret is vaak het leukst. Morgen hoop ik (als de planning het toelaat) naar een rommelmarkt te gaan en natuurlijk hoop ik op wollebolletjes, handwerkboeken, knippie's en een nieuwe (oude) buggy voor Manuel. Die we nu hebben is drama (vind ik maar ik vergelijk hem met de kinderwagen en dat schijn je niet te moeten doen met buggy's) en ik hoop op een lichtgewicht maar comfortabel (is waarschijnlijk nog nooit uitgevonden) ander dingetje. Dan kan deze naar mijn schoonmama. Wel handig als er daar ook een staat.

Natuurlijk ga ik dat nooit allemaal vinden. Maar al dagen hopen, (vanaf woensdag) en steeds weer opnieuw dingen bedenken die je er misschien ook wel kan vinden is gewoon het leukst.

Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer L33ntje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Maart 2011 om 17:58
Ik kom wel af en toe in de kringloopwinkel, maar eigenlijk nooit met een missie, want dat loopt- zeker sinds de kringloop zo rete-commercieel is geworden - steevast uit op een teleurstelling. Ze hebben op handwerkgebied weinig tot niets (wat oude breinaalden, waar ze nog een euro per paar voor vragen ook) en antieke bolletjes garen (ook voor een euro per stuk !), zelfs de oude enkele knopen zijn er duurder dan op de markt .
Wat ik veel leuker vind is de jaarlijkse grofvuil ; daar vind ik ALTIJD wel iets. Dit jaar die hele dikke klos wol, en afgelopen week in Ahaus (toen was dáár Sperrmüll een grote kartonnen doos waar ik alles bij elkaar ongeveer 7 (!) plastic tassen wol, katoen, garen, mohair en lappen stof uit heb gehaald. Fantasttisch ! Nou nog zien dat ik het kwijt kan in mijn handwerkkamer......
Wel veel bruin, blauw en zwart, maar dat geeft niet. Komt wel op, of ik maak er weer een ander blij mee.
A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
chantalmv2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chantalmv2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Maart 2011 om 18:01

nou ik dacht laat is kijken vandaag, en ik vond er niets aan. er was eigenlijk helemaal niets en wat er was , vond ik echt te duur.

Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Maart 2011 om 18:34

Wij zijn vanmiddag naar de kringloop geweest: 2 leuke spellen voor de jongens 3,-- en 5,--, 2 over de knie baggie skatebroeken voor de oudste voor 2,-- per stuk (lekker voor zomerkamp van de scouting!), zo'n fout blikje met Hollandse molens voor stroopwafels voor 40 cent (gaat in de meivakantie met een pak stroopwafels erin naar een heel lief ouder echtpaar bij ons in het dorp in Frankrijk ) en een grote stapel (strip)boeken uit de oude doos van de Flintstones, Cow and Chicken, Kuifje, Disney en leesboeken van Peppi en Kokki en Pipo de Clown voor 40 cent en 70 cent per boek.

De (strip)boeken brengen wij altijd weer terug als de jongens ze gelezen hebben. Alleen de Suskes en Wiskes, Kuifje en Astrix en Obelix sparen we en die gaan niet weg! Ook boekjes waar ik herinneringen aan heb of die ik zelf vroeger ook gelezen heb worden bewaard

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
breimaan View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breimaan Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Maart 2011 om 22:55

Laatst lag er bij ons in de kringloop een hele mooie pop. Geen baby born maar van dat andere merk. doll factory. Stom he?heb hem dus niet gekocht en later thuis kreeg ik natuurlijk spijt. We hebben drie kringloop winkels in de buurt, maar ik kom niet zo vaak wat leuks tegen. 

http://breimaan.blogspot.com/

groetjes, breimaan
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Maart 2011 om 09:21
Ook de inbrenghal was niets leuks... Oude meuk, denk dat dat de juiste term is... Wel een heel enthousiaste verkoper, zo eentje die je alles aan wil smeren... Hebben uiteindelijk een kleedje voor de hond gekocht. Daarna snel gedaan alsof ik gebeld werd en naar buiten... Daar kom ik niet weer...

Voorlopig beschouw ik de wolvoorraad van oma maar als kringloop... Lekker neuzen en alles mogen meenemen. Gratis en voor niets Kijk, daar word ik nou blij van!
Back to Top
speets View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer speets Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Maart 2011 om 14:46
Ik heb wel eens konen garen gekocht voor weinig geld, maar dat bleek dus toch weggegooid geld.
Ze waren zo oud dat de draad heel snel brak: garen (vooral wol) vergaat op den duur

Ach ja, 'leergeld' zullen we maar zeggen

Zo ben ik trouwens ook al een paar keer op Marktplaats op de koffie gekomen: er zaten zelfs motten en tapijtkevers in sommige 'koopjes'.
Nou ja, soms heb je geluk en soms heb je pech    
Je kunt de mate van beschaving van een land aflezen aan de manier waarop men de dieren behandelt (Ghandi).
Back to Top
marlene View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer marlene Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Maart 2011 om 16:35

je hebt er hier verschillende kringloopwinkel in de buurt

Bij ons in het dorp: Dorcas - soms een handwerkboek
Kerk - niets
Dorcas in Scherpenzeel -  breinaalden, haaknaalden (niet allemaal krom) wol , borduren ed.
Scherpenzeel muziekvereninging - niets
Leusden - niets
Leersum - aardig wat wol
Zeist - aardig wat wol en brei/haaknaalden
Amersfoort - handwerkboeken

Dus af en toe doe ik een rondje kringloop

Back to Top
Lmarina View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lmarina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Maart 2011 om 10:37
Ik heb pas in een Dorcas kringloopwinkel wel het een en ander kunnen scoren. 2 bollen wol voor 1 euro en naalden nr. 4 en 4 sokkennaalden nr. 2,5 ook voor 1 euro. Het was de eerste keer dat ik daar kwam en ben er sindsdien ook niet meer geweest, dus ik weet niet of ze dit vaker hebben. 'kGa binnnenkort nog eens kijken, wie weet..
Groetjes Lmarina
Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Koningsdochter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Maart 2011 om 17:13
De rommelmarkt vorige week viel voor mij letterlijk in het water. Het regende en ik had geen zin om met de auto te gaan. Zaterdag in Papendrecht is er een tweedehandse kinderkledingbeurs. Daar wil ik beslist heen. Voor Manuel heb ik tot nu toe bijna alles gekregen of tweedehands gekocht. En als het nieuw was dan was het in de uitverkoop. Zo'n sport om lekker goedkoop uit te zijn en toch je mannetje er leuk uit te laten zien. Ik heb nu weer een broek van mijn zwager gekregen van heel dunne spijkerstof. Hij heeft hem weinig gedragen. Met een beetje mazzel haal ik er twee leuke zomerbroekjes uit voor Manuel. Dus op wat garen na is dat dan weer gratis en voor niets. 't Kost alleen wat werk.
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 April 2011 om 10:55
Leuk he, om van niets iets te maken...
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.483 seconden.
Lang Yarns