Forum
winkelpatronenhobbydoosforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

lachwekkende seksuele voorlichting door een pater

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: lachwekkende seksuele voorlichting door een pater
    Posted: 16 December 2021 om 15:49
Per toeval vond ik in mijn bestanden op mijn laptop onderstaande seksuele voorlichting. 
Toen wij die kregen vonden wij dat heel leerrijk en heel belangrijk. (wij wisten immers nog van niets)
De tegenwoordige jeugd die zullen het hoogstwaarschijnlijk besterven van het lachen als ze die tekst lezen.(ik denk jullie ook)
Hier volgt dan die tekst zoals ik die op die bewuste dag had genoteerd, (zat achteraan in de rij en achter een vrij corpulente meedeleerling, zo zag de pater niet wat ik deed)

Seksuele voorlichting door mr. Baltus, pater van de orde der Salesianen in de school van Don Bosco

In die tijd dat ik daar als intern naar school ging, waren er in de school geen meisjes toegelaten die gingen naar een andere school.

We schrijven anno 1967/1968

Bijhorende info door mijzelf:  In de tijd dat ik daar naar school ging was er nog geen gsm, er was wel een bel en een systeem met drie lichtjes, te weten groen, geel en rood. Elk lichtje kon apart van elkaar zowel helemaal uit zijn maar ook knipperen of constant branden. In elk lokaal van de school hing zo’n lichtjessysteem. Dus in totaal waren er 27 combinaties mogelijk.

Als dan de bel ging dan keken al de genen die een code hadden van de paters of leraren naar de lichtjes en als dan hun code brandde dan namen die de telefoon en DRAAIDEN dan hun corresponderende nummer en dan konden die telefoneren.

De Vlamingen moesten meneer zeggen, de walen die moesten abbé zeggen.

Oh ja, poeppen, ,(de tweeklank “oe” wordt even kort uitgesproken als de o in kort en is een synoniem voor de seksuele daad)

Wat de pater zei: is in deze kleur geschreven

Vraag van een medeleerling: is in deze kleur geschreven.  

Nu de les

Zo jongens, nu gaan we naar de kleine slaapkamer van de internen van het derde studiejaar. Daar is er geen telefoon en ook geen oproeplichtje.

Zoals je weet zijn er twee geslachten, mannelijk en vrouwelijk. Dat zijn de jongens en de meisjes.

Sommige dingen zijn bij de jongen en meisjes gelijk, andere dingen verschillen dan weer.

Bij de jongens veranderd er niets. Bij de meisjes veranderd er wel iets.

Als een meisje groot word, dan plast die enkele dagen per maand  wat bloed. Dat is heel normaal. Zij noemen dat maandstonden.

Een jongen doet dat niet.

Een jongen moet bij een meisje iets doen, dan komt er een kind.

Meneer, wat moeten een jongen en een meisje dan doen om een kind te laten komen? 

Eerst trouwen en dan wijst Ons Heer de weg.

Hoelang duurt het voor er een kind komt?

Dat hangt van Ons Heer af.   

Waaraan zie je het verschil tussen een jongen en een meisje?

Dat zie je niet, dat voel je direct als je een meisje ziet. Je word daar door aangetrokken.

Vraag van een medeleerling. Meneer ik hoorde over tijd iemand zeggen: ”We gaan poeppen. Wat is

Wel ,poeppen dat is een scheet laten die véél lawaai maakt. Zo jongens de les is voorbij. Er word over deze les met geen woord gerept. Is dat goed begrepen? Wie zondigt die krijgt drie weken strafstudie.

Back to Top
 Reageer Reageer
  Share Topic   

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Deze pagina werd gegenereerd in 0.063 seconden.
Lang Yarns