Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

lana grossa pep (leeuw)

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Liesbet View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 02 Januari 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 18
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Liesbet Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: lana grossa pep (leeuw)
    Posted: 29 Januari 2011 om 14:42

Hallo,

Wie kan mij helpen? Ik ben een leeuw aan het haken uit het boekje "dierenvriendjes haken" van C. Krukkert. Ik moet voor de manen lana grossa PEP gebruiken en er staat bij 'hiermee wordt binnenstebuiten gehaakt, zodat de lange draden aan de binnenkant (dus nu aan de buitenkant) van het werk gaan zitten'. Maar ik snap het niet goed, dat binnenstebuiten haken. Wat bedoelen ze daarmee? Ik heb al een deel van het hoofdje, moet ik dat dan binnenstebuiten draaien? Of is dat een hele stomme vraag... :-)

Ik hoop dat iemand me kan helpen!

Groetjes

Back to Top
naatje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5829
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer naatje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Januari 2011 om 15:40
Hoi Liesbet,ik ben toeallig met hetzelfde leeuwtje
bezig alleen met naald 4 en twee draden wol.
Het haar heb ik wel met die draadjes wol gedaan.
Ze bedoelt dat je ipv aan de buitenkant haakt,nu aan de
binnenkant haakt.Je haakt met deze wol 1 losse en keert het werk en haakt dan de toeren gewoon verder via deze kant.Je kijkt als het ware tegen de binnenkant aan ipv aan de buitenkant.Snap je het,beetje moeilijk uitleggen
dus hoop dat je het zo begrijpt.
BUSY BEE RENATE:www.handwerkenmetrenate.nl
Back to Top
Liesbet View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 02 Januari 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 18
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Liesbet Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Januari 2011 om 15:46

hey Naatje,

Heel erg bedankt voor de reaktie!! Ik denk dat ik het ongeveer begrijp. :-)

Zal het gewoon eens moeten proberen denk ik. Dus eigenlijk haak je dan nu tegen de toeren in die je daarvoor gedaan hebt, klopt dat?

 

Back to Top
naatje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5829
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer naatje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Januari 2011 om 19:40
Ja precies,zoals jij het nu zegt klinkt het een stuk
simpeler als mijn uitleg
BUSY BEE RENATE:www.handwerkenmetrenate.nl
Back to Top
Liesbet View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 02 Januari 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 18
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Liesbet Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2011 om 14:34

Gelukt!!

Maar ik moet zeggen dat ik niet snap waarom je zo tegen de richting in moet haken hoor. Er hingen nog steeds heel veel draden langs de binnenkant. Heb ze dan achteraf, als het af was, met een kam naar buiten gehaald zoals ze ook in het boekje zeggen.

Veel haakplezier verder nog en bedankt voor je antwoorden!

Back to Top
Sarlotje View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 18 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Sarlotje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Maart 2011 om 21:49
Hebben jullie de wol gebruikt die in het boekje aangegeven wordt? Ik vind ze nergens. Ofwel hebben ze het merk niet, ofwel is net die kleur uit de handel...
Back to Top
Vietje View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 16 Juni 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Vietje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Juni 2011 om 19:49

Mag ik eens vragen waar jullie die wol hebben gekocht, hier in belgie wist de winkel te zeggen dat de wol al 4 JAAR!!! uit de handel zou zijn!!

Als je ze in nl kan kopen wil iemand ze kopen en opsturen? ik betaal wel alles!!

Vietje
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Juni 2011 om 20:12

vietje probeer het eens bij de webwinkel Nafra in Belgie

www.nafra.be

misschien verkopen zij het nog

Back to Top
kakelnestje View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 30 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kakelnestje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 November 2011 om 11:12
ik heb uitgevonden dat dit binnenste buiten haken voorheen lussenpatroon heet. dus pfff effe zoeken als je wat ouder bent. Helaas kan ik hier geen foto uploaden. Mocht je de informatie willen mail ff dan stuur ik het. Is stuk makkelijker uitgelegd.     
Back to Top
haakfreak View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 28 Maart 2012
Locatie: holland
Status: Offline
Points: 145
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer haakfreak Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Mei 2012 om 20:13
dat patroon van het leeuwtje..kan dat ook als tashanger oid?? Ik zoek nl. zo'n patroontje, dan zou ik dus dat boekje moeten kopen..wat was de prijs dames?? graag reactie, gr Lena
Back to Top
kakelnestje View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 30 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kakelnestje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Mei 2012 om 21:04
[IMG]J:\Hobby spullen\brei haak patroontjes\Dierenvriendjes haken 020[/IMG]

Of mail even naar kakelnestje@scarlet.nl voor patroon
Back to Top
kakelnestje View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 30 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kakelnestje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Mei 2012 om 21:05
Originally posted by haakfreak haakfreak wrote:

dat patroon van het leeuwtje..kan dat ook als tashanger oid?? Ik zoek nl. zo'n patroontje, dan zou ik dus dat boekje moeten kopen..wat was de prijs dames?? graag reactie, gr Lena




Of mail even naar kakelnestje@scarlet.nl voor patroon
Back to Top
haakfreak View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 28 Maart 2012
Locatie: holland
Status: Offline
Points: 145
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer haakfreak Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Mei 2012 om 06:35
kakelnestje, bedankt voor de info en het meedenken..
Back to Top
kakelnestje View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 30 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kakelnestje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Mei 2012 om 09:32
Geen dank graag gedaan.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns