Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Leren breien

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Reghaakmaaraan View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Reghaakmaaraan Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Leren breien
    Posted: 03 Maart 2013 om 08:10
Goedemorgen dames,

Ik vroeg mij af hoe ik het beste kan leren breien.
Ik kan steken opzetten en hele lappen achter elkaar breien
Maar ik kan niet meer dan dat. Iedere keer als ik er voor wil gaan
Zitten, bedenk ik mij dat ik makkelijker mijn haaknaald kan pakken.
Hebben jullie tips voor boekjes of websites?

Groet, Regina
Back to Top
winter61beer View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer winter61beer Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Maart 2013 om 09:15
hoi regina,je wilt leren breien.moet je eens kijken bij koffiecorner hobbydoosdag.wij zitten op 25 mei in woerden.daar zijn bij jips heel veel zusje die je het wel willen leren en je leert ons dan ook gelijk kennen wordt vast heel gezellig dus meis,waar wacht je nog op,
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Online
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Maart 2013 om 09:44
En vergeet niet dat het om LEREN gaat, word niet meteen boos op jezelf als het lapje gaten vertoont of onregelmatig is. Je kon na de eerste Engelse les ook nog geen Shakespeare lezen. We kunnen je op die dag leren meerderen en minderen en gaatjes breien. Als je moeite hebt met patroonlezen kun je het ons vragen, hier in de Vragenrubriek.

Het lijkt een stom advies, maar waarom zoek je geen leerboekjes voor kinderen? Ze staan in de bieb, maar op het ogenblik liggen er ook bij Voordeelboekwinkel, het tweede leerboekje is voor half geld. Ze hebben haken, breien, punniken en pompoms.

In de boekwinkel ligt ook weer een nieuwe uitgave van Breien voor dummies, niet beledigd worden, ik heb hem zelf.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Reghaakmaaraan View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Reghaakmaaraan Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Maart 2013 om 09:53
Ik heb mij aangemeld voor de hobbydoosdag!leuk! Magtelt ik voel mij niet beledigd en vindt je advies juist heel goed! ik ga zo direct kijken in de catalogus van de bieb.

Super bedankt beide!
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Online
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Maart 2013 om 09:58
Ik heb je een PM gestuurd.

Ja je weet maar nooit, als het om "kinderen" of "dummies" gaat, kunnen mensen best op hun teentjes getrapt worden. Onze bieb had de nieuwe uitgave al. En de boekwinkel ook.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lori View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lori Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Maart 2013 om 13:00
Leuk Regina!
Ik heb voor jou (als je wilt) een Vogue Complete Breisteken Gids, weliswaar een oudje, ik geloof uit '84 of '86.
Die breng ik wel mee met de hobbydoosdag.
Back to Top
Nespa View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nespa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Maart 2013 om 13:59
leren breien

misschien helpt die ook ?
when i smile beware, when i am grinning like the cheshire cat you beter run
Back to Top
Sonjake View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Sonjake Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Maart 2013 om 14:52
Als je al kan opzetten en gewoon breien denk ik dat je al een heel eind komt... Heel wat patroontjes zijn niet zo ingewikkeld, dus als je niet direct met een expert patroon begint komt dat zelfvertrouwen er vanzelf wel... En uit je fouten leer je t meeste denk ik dan... Duurt bij mij ook eeuwen om iets af te maken, maar uiteindelijk ben je er wel dubbel zo trots op... 
Gewoon doen dus Wink
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.609 seconden.
Lang Yarns