Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

leren haken

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
darkwings View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 11 Maart 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer darkwings Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: leren haken
    Posted: 11 Maart 2011 om 02:02
Hallo,
Ik wil graag leren haken maar ik heb geen idee hoe het moet
hebben jullie misschien tips en wat ik nodig heb enzo?
Back to Top
chantalmv2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Maart 2011
Status: Offline
Points: 4681
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chantalmv2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Maart 2011 om 06:24

Hallo

 

Ik heb mezelf deze week leren haken.

Ik heb een boek gekocht in de winkel over 35 knuffeltjes haken.

Daarin werken ze me haaknaald 3,5 mm.

Toen ben ik eerst de steken gaan maken als proeflapje.

Zoek op de site en google je heb zelfs filmpjes die je leren haken.

Binnen 1 dag ben ik begonnen met mijn eerste project. En pas op het is heel verslavend.

Ik gebruik nu goedkope wol van de action, wibra en zeeman.

 

Succes

Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7742
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Maart 2011 om 07:45
op youtube staan vele filmpjes vaN STEKEN.
Back to Top
mayolijn View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 November 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1192
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mayolijn Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Maart 2011 om 08:54

Ik zou het ook via youtube doen. Ik heb alleen hierdoor liever engelse dan nederlandse patronen.

 

En je leert het toch sneller door na te doen.

 

*~~*Groetjes van Mayolijn*~~*
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Maart 2011 om 10:36
In elk haakpatronenboek staat eerst hoe je moet haken en wat voor materiaal je ervoor nodig hebt. Kijk eerst eens in de bibliotheek welke boeken jou aanspreken. Bijvoorbeeld Hip Haakwerk, De Happy Hooker of Haken voor Coole Meiden. Er staan altijd wel een paar haakboeken op marktplaats. Of als je geluk hebt in de kringloopwinkel.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Maart 2011 om 12:45
Als je begint met haken zou ik lekker naar de wibra gaan voor garen. Daar kost een bol van 100 gram (echt veel!) maar 1 euro dus dan begin je niet gelijk aan een dure hobby. Gebruik de zoeken knop voor leuke gratis patronen.
Back to Top
xAnnemiekx View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 07 November 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 684
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer xAnnemiekx Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Maart 2011 om 15:48

Ik heb mezelf ook leren haken. Ik heb bij de breiwinkel gevraagd welke patronen niet te moeilijk waren, en kreeg de tip om amigurumi gehaakte fantasiedieren te proberen.

Eerst een proeflapje gemaakt (oefenen met losse en vaste) en toen begonnen aan mijn eerste beestje. Als ik iets niet snapte (bijvoorbeeld met meerderen of minderen) heb ik dat op verschillende forums gevraad. Succes!

http://www.flickr.com/photos/xannemiekx/

http://www.ravelry.com/projects/xannemiekx
Back to Top
Nellie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 04 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 483
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nellie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Maart 2011 om 17:40

ik ben er ook druk mee bezig,
ik maak gebruik van het boek de happy hooker, uit de stitch n bitch serie van debbie stoller, ik heb het uit de bieb
heb ook het boek haken voor colle meiden, maar heb het idee dat e.e.a. in vergelijking met andere boeken niet helmaal klopt.
zoals al eerder gezegd filmpjes op you tube, de filmpjes die ik zelf erg duidleijk vind zijn die van Drops: http://www.garnstudio.com/lang/nl/video.php

ik oefen met katoen, maar je meot zelf even uitvogelen welk garen je zelf het prettigste vind om mee te werken

succes

Back to Top
Wolatelier Dian View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 09 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 63
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Wolatelier Dian Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Mei 2011 om 20:55
Filmpjes op youtube zijn erg handig en laten veel zien,
maar als je nog nooit gehaakt hebt, is het handig als
iemand je het leert.
Je kunt ook ergens lesnemen.
Vaak zijn er wel breicafe's waar je terecht kunt.
Ik zou het je ook met plezier willen leren.

lieve groet,
Betsy
<a rel=nofollow href="http://wolatelier-dian.blogspot.com">Wolatelier DiAn</a>
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.563 seconden.
Lang Yarns