Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Let op bij de kerststal!

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Leo91 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leo91 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Let op bij de kerststal!
    Posted: 21 September 2011 om 13:19
Ik dacht: 'ik kan maar niet vroeg genoeg met de kerstvoorbereidingen beginnen, ik weet niet hoeveel tijd het gaat koste om een kerststal te haken, dus kan die maar beter te vroeg af zijn'. Dus begin september ben ik eraan begonnen.
Een week geleden waren Maria en 2 koningen al af en de 3e koning zat bijna in elkaar. Toen kwam mijn oma op bezoek er wees me erop dat er altijd een getinte koning bij het geheel zit (dit stond niet in het patroon). Ik vond het wel een beetje discriminerend om hem er niet in te doen dus besloot ik de 3e koning die bijna af was uit elkaar te halen en een getinte koning er van te maken. Deze koning had ik met paars gehaakt en toen ik de huidskleur bruin had gedaan vond ik het geheel nogal donker.
Ik besloot maar om dan een groene getinte koning te maken en dan van deze paarse koning een herder te maken, dus ik mag hem voor de 2e keer uithalen.
Bij deze zijn jullie dus gewaarschuwd, let op bij de patronen!
Mijn kerststal is bijna klaar, ik heb wat dingentjes veranderd, maar ik vind hem wel super leuk. Ik moet alleen de engel nog, de herder, alle figuren moeten nog een gezicht en misschien nog een extra schaapje. Ik hoop aan het einde van deze maand hem af te hebben, dan zet ik hem bij mijn creaties!
Back to Top
vlijtig liesje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer vlijtig liesje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 September 2011 om 14:26
Dank je wel voor de tip Welke kerststal heb je gehaakt
Ben erg benieuwd
groetjes vlijtig liesje
vlijtig liesje 4961
Back to Top
Leo91 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leo91 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 September 2011 om 16:57
Ik ben bezig met die van GC. Ik vond de baby en het wiegje niet leuk, dus die heb ik zelf verzonnen, het schaapje vond ik ook matig, dus heb ik die van een ander patroon en bij een koning (die alleen maar zo'n doek heeft) heb ik een kroon gemaakt, omdat ze dan alle drie aparte hoofdbedekking hebben.
Zijn er al meer mensen bezig met een kerststal?
Back to Top
vlijtig liesje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer vlijtig liesje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 September 2011 om 17:04
Misschien is het een domme vraag maar wat of wie bedoel je
met GC Ik wil er ook een maken maar kom er niet precies uit
welke Ik vind het moeilijk om er een te maken van
verschillende patronen Dan is de een weer groter dan de
ander
Het is dus een heel gepuzzel
groetjes vlijtig liesje
vlijtig liesje 4961
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 September 2011 om 20:49
Is inderdaad een gepuzzel met verschillende patronen. ik ben gisteren begonnen met die van GC (Gourmet Crochet). Die vond ik met catania te klein. Nu maak ik een combinatie met de stal van Christel Krukkert. Ben met Maria bezig, ik geloof dat het gaat lukken. Eerst natuurlijk steeds weer uithalen. Groetjes, Lida
Back to Top
Leo91 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leo91 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 September 2011 om 20:53
Met enkel draad wordt die van gourmet crochet inderdaad wel heel klein, maar ik heb het met dubbel draad en haaknaald 4 gemaakt, dan wordt het een leuk formaat vind ik, misschien nog een idee als je nog niet al te ver bent
Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Koningsdochter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 September 2011 om 21:16

Ach troost je met de gedachte dat er nergens in de bijbel staat dat er 3 koningen waren, dat er ook nergens staat dat er een donkere koning bij was en dat er ook geen namen bekend zijn. Die komen uit andere geschriften (denk ik) en wie weet zijn die uiteindelijk niet zo betrouwbaar als de bijbel. Dus al maak je 7 koningen. 3 donkere en 4 blanken. Maakt niet uit. Das jouw fantasie.

Weten jullie trouwens dat er ook nergens in de bijbel staat dat het kerstkindje in een stal geboren is? Het kan maar het hoeft niet. Bij gebrek aan wieg zou het heel goed kunnen dat mensen snel een krib uit de stal hebben gehaald en in de logeerkamer hebben gezet. Of dat de krib in dit geval geen voerbak was maar brooddoos. Er waren namelijk meer betekenissen voor het woord krib.

Ik vind het altijd leuk om de vele waarheden rond het kerstverhaal uit te zoeken. Heb er hele artikelen over gelezen en uitleggingen over gezocht. Maar of die dan weer de waarheid vertellen...

Ach, uiteindelijk maakt het natuurlijk niet uit hoe het precies gegaan is. Dat er ooit een kerstkind geboren is dat is gewoon het belangrijkst. En dat geloof ik dan weer wel...  

Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 September 2011 om 21:29
Met dubbele draad heb ik ook geprobeerd, op 3,5. Kreeg ik pijn van in mijn handen, dus???? uithalen en opnieuw beginnen. Groetjes, Lida
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.344 seconden.
Lang Yarns