Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenLeven in Duitsland

Reageer Reageer Pagina  <123
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Direct Link To This Post Posted: 12 Februari 2010 om 10:37
Originally posted by dollydotteke dollydotteke wrote:

wat tof voor jou leentje dat je nu je plekje hebt gevonden waar je je goed voelt maar mag ik je toch vragen om niet alle mensen over dezelfde lijn te trekken?

niet elke belg of wallonier heeft geen besef van organiseren ....

ik neem dit misschien iets te persoonlijk maar zoals ik lees komt door je ervaring met nederland en belgie dat je precies een klein beetje neerkijkt naar ons...iedereen is anders en iedereen is speciaal op zijn eigen manier ...

alvast  veel succes met je nieuwe huis , het is een prachtig huis

Agossie, nee hoor, dit gaat ECHT niet over de mensen, maar heeft natuurlijk voornamelijk te maken hoe door de overheid dingen geregeld zijn. En ik denk dat de Belgen hier ook wel weten dat er een levensgroot verschil is, wat dat betreft, tussen Vlaanderen en Wallonie. Okee, mijn land is het niet, maar dat heeft uiteindelijk met de mensen niet zo veel te maken. De volksaard wellicht iets, maar ook die zegt niets over individueen. Wat dat betrefgt hoeft niemand zich aangesproken of aangevallen te voelen, hoor. Over Nederlanders kan ik ook nog wel een boekje open doen, terwijl ik er zelf één ben, dus ga maar na ;-)
Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Direct Link To This Post Posted: 13 Februari 2010 om 16:14

Ik wens je heel veel succes en geluk in je nieuwe huis. en het is net wat je zegt. Je kan over iedereen wel heel veel roepen maar uiteindelijk hoor je ook zelf tot een bepaalde groep. Je neemt jezelf altijd en overal mee naar toe. Maar soms kan een verandering van omgeving een impuls zijn om ook zelf weer te genieten van wie en hoe je bent.

En als je het niet erg vind: ik blijf lekker hier. Ik geniet zo van de spelende kinderen van de buren die je hier binnen hoort. Van de muziekmakerij en de lachsalvo's van de buren aan de andere kant. En van de geluiden van de fabriek en het voetbalveld hier achter en voor ons huis. Het maakt het plaatje namelijk helemaal compleet. Zonder al die geluiden (die van tijd tot tijd heus wel kleine ergernissen zijn) zou ons huis ons thuis niet meer zijn. Want zeg nu zelf: wat is nu een arbeiderswoning uit begin 1900 zonder geluiden van anderen om je heen? Dat is toch een huis zonder ziel? Dat hoort er toch gewoon bij? Het een kan toch niet zonder het ander?

Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <123

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.438 seconden.
Lang Yarns