Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Lichtelijk verslaafd - herkennen jullie dat ook

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Lichtelijk verslaafd - herkennen jullie dat ook
    Posted: 26 Oktober 2018 om 15:25
Ik las net over pinterest en dat is dan niet mijn zwakheid, nee tegenwoordig kijk ik veel en veel te veel utoeb filmpjes. Ik word soms moe van mezelf.
Maar al zwalkend op utoeb bekijk ik nu mensen die kledingstukken naaien, heel inspirerend en wie weet komt er dan toch iets goeds uit LOL
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2018 om 17:28
Herkennen doe ik het niet. Geen verslavingen bij mijn weten. Filmpjes op internet kijk ik alleen als ik ze hier aangeraden krijg. Oh, sorry, ik wist niet dat ik zo saai was. Moe worden van mezelf herken ik wel. Dat heeft meestal te maken met een enorm perfectionisme en ingewikkelde bedenksels die soms maanden tijd kosten.   

Maar levert je "naailes" al resultaat op?
   
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2018 om 18:39
Ik kijk ook veel Youtube. Dat komt denk ik, omdat ik TV zo saai vindt. Altijd maar het zelfde.

Ook kun je er de dingen van leren die je zoekt. Vaak kijk ik eerst een filmpje over iets wat ik misschien wil kopen. Dan zie je hoe het gebruikt kan worden, maar ook wat voor mankementen er mee kunnen zijn. En dan koop ik soms maar liever niks.

Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2018 om 19:29
Ik kijk niet veel joutube, maar als er eens iets langskomt wat ik daar wil zien, heb ik wel moeite om er mee te stoppen als ik eenmaal kijk. Benieuwd naar wat het volgende zal zijn.
Vaak haak ik af als er een filmpje komt wat wat langer duurt.


Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2018 om 09:01
Ik herken het niet. Ik zet de laptop aan, kijk naar mijn e-mail, kijk op de hobbydoos en op facebook, mijn account en dan even naar mijn vrienden, en dan gaat de laptop weer uit. Mijn verslaving zit in het wol en frutseltjes kopen, en poppen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2018 om 09:47
Ik probeer af te kicken. Qua naailes heb ik bedacht dat alhoewel het me best moeilijk lijkt, ik misschien eens kan proberen onderbroeken voor
mezelf te naaien. De onderbroeken worden steeds minimalistischer en ze lijken niet meer te weten hoe een vrouw anatomisch in elkaar zit.
Ik raak nogal teleurgesteld in wat je tegenwoordig zo bij de HEMA krijgt voor je geld. En op een bepaald moment ben ik toe aan nieuwe voorraad
en omdat ik zo ontevreden ben koop ik weinig tot niets . . . dat kan toch ook niet LOL
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2018 om 10:24
Ik kan me voorstellen dat je denkt met een onderbroek een "veilig" voor de buitenwereld niet al te zichtbaar kledingstuk te maken. Toch liggen de eisen aan afwerking en pasvorm voor de gemiddelde vrouw wel wat hoger dan een eeuw geleden. Sloggy en Ten Cate hebben goed ondergoed dat je online kan bestellen.

Wat naailes betreft (op de lagere school) was ons eerste voorwerp een kussensloop, daarna een onderrok en vervolgens een klokrok. Toen ik jaren later als hobby op naailes ging, was een rechte rok met figuurnaden het eerste werkstuk. Een eenvoudige zomerrok is makkelijker dan een onderbroek. Het oefenen met het inzetten van ritsen kan vooraf met een los lapje. Zo'n rits is ook weer geschikt voor hergebruik.

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2018 om 10:44
Filmpjes op you tube kijk ik alleen als ik iets zoek wat ik niet meer helemaal zekerweet .

Verder kijk ik mijn mail met o.a het vogeldagboek ,met prachtige vogels
En de mail van de geleidehonden en hun gebruikers .
De mail van de gemeente sla ik goed op ,want voor je het weet heeft een of andere ambtenaar het verkeerde nr doorgegeven en is er een boom uit je tuin verdwenen ,zoals bij onze overburen gebeurd is .

Ik kijk of er bij hobbydoos nog nieuws is en ben benieuwd naar de plaatjes .

Soms piept mijn tablet en dan wil ik nog wel eens even kijken .




Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2018 om 12:40
Ik moet bekennen, dat ik soms wel op You tube zoek naar Alan Rickman, filmfragmenten of interviews. Maar geen uren.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2018 om 16:38
Ik beken. Pinterest, YouTube, allemaal afgewisseld met hetgeen moet gebeuren. Ik kijk heel zelden tv. Mijn man is zo een diakijker op tv en daar erger ik mij dus aan; duuuus Bibi neemt haar laptop, koptelefoon en kijkt youtubefilmkes en leest heel veel, overal, van alles.

Een onderbroek lijkt me niet moeilijk te maken als ik de patronen, de foto's en de filmkes had gezien (maar ik ben er nog altijd niet aan begonnen alhoewel ik de onderbroekenbiezenelastiek al wel in huis heb).
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2018 om 18:37
Je kan er ook eentje haken.


Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2018 om 08:23
Gisteren was 1 van de eerste dagen dat ik voor het eerst merkte dat ik weer eens een beetje "tijd" had. Dat is me al zeker 2 jaar niet gebeurd.
Dus ik hoop toch weer wat meer te hobby-en en wat minder verslaafd aan de pc te hangen.
Die "tijd" werd trouwens ingevuld door een ex-collega die belde en langskwam LOL dus niet gehobbiet, maar toch de tijd nuttig besteed.
 
Ik kijk meestal jij-tube voor dingen die ik zoek en als ik koffie / T drink, maar ik merkte dat ik vaak dacht nog 1 filmpje. Is het besef dat je
lichtelijk verslaafd bent het punt dat je er ook van probeert los te breken ?
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2018 om 08:51
Ik zit soms patience te spelen en dan wil ik elk van de 5 spellen uitgespeeld hebben voor ik stop. Vroeger had ik een cd met Kolonisten van Catan, maar die werkt gelukkig niet op Windows 10.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Oktober 2018 om 15:11
Ik kijk niet vaak, maar als ik bijv. even niet meer precies weet hoe ik iets moet doen, biedt YouTube (mijn pianoleraar spreekt het uit als 'joeptjoep') vaak wel uitkomst. Onlangs nog even gekeken hoe het nou ook alweer precies zat met die magische ring bijvoorbeeld. Handig, maar voor mij niet echt verslavend. En soms bij andere handwerkprojecten, maar er zijn ook mensen die iets heel langdradig uitleggen of bijv. onduidelijk spreken, te snel gaan (voor mijn doen), of geen duidelijke filmpjes hebben, dus regelmatig haak ik ook wel weer af :)

Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Oktober 2018 om 15:50
Och wij hebben youtube op tv en dan kun je echt los...
We hadden de tv net nieuw gekocht en hem aan het internet gekoppeld...
Letterlijk het eerste filmpje dat we keken was van de auto hobby van man lief...
De autootjes over het circuit en een lol dat hij had...
Nu kijken we veel stuk tv en dingen van het geocachen erop...
Verder maken we gebruik van Videoland en Netflix...
Je zou het gewone tv abonnement er bijna door opzeggen omdat je bijna alles kan terug kijken via youtube...
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 November 2018 om 09:18
Iets maken aan de hand van youtube vind ik verschrikkelijk, geef mij maar schema's of geschreven handleidingen. Ik erger me juist vaak aan die ellenlange verhalen die men er dan vaak bij houdt, vooral die Amerikanen zijn daar goed in, ik denk dat die zichzelf graag horen praten.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 November 2018 om 15:52
Ik denk soms goh leuk filmpje en dan zit er zo'n robotstem onder. Of ze praten terwijl ze in de keuken staan en dat klinkt leuk
maar later moet er nog commentaar bij en dat doen ze dan in een kille ruimte zodat het heel raar klinkt. Je krijgt al met al
respect voor tv makers en voor de mensen, die je kunnen boeien.
Maar ik probeer een beetje los te komen, de tijd die ik naar filmpjes kijk kan ik vast ook beter gebruiken.
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 November 2018 om 18:18
Ik kijk wel youtube filmpjes waarin mensen voordoen hoe je iets maakt of epareert. Dat vind ik wel goed werken, meestal. Toch zijn boeken voor sommige dingen beter.
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 November 2018 om 18:29
Originally posted by bep bep wrote:

Een onderbroek lijkt me niet moeilijk te maken als ik de patronen, de foto's en de filmkes had gezien (maar ik ben er nog altijd niet aan begonnen alhoewel ik de onderbroekenbiezenelastiek al wel in huis heb).


Onderbroeken en hemdjes heb ik een tijdlang zelf gemaakt. Echt moeilijk is het niet.
Als je nog een goed zittend maar versleten exemplaar hebt, dan knip je de onderdelen los van elkaar. Leg het op papier en teken de omtrek. REKENING HOUDEN MET DE ZOOMPJES. Dan neem je een goed rekbaar stofje, knipt de delen uit en roetschen maar met de machine.

Ik gebruikte soepele elastische lycra of een dunne tricot. Je moet wel rekening houden met de rekbaarheid van de stof. Tricot is minder rekbaar dan lycra.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 November 2018 om 01:03
ik heb juist op pinterest ontdekt dat als ge op een foto hebt geklikt en die bovenaan in het midden van het blad is verschenen, dat er een soort van vierkantje staat (dat niet dicht is en afgeronde hoeken heeft) en dat ge daar op kunt klikken om 'vergelijkbare' te zoeken.


Als ik een foto van mezelf er zou zetten en op dat afgerond openzijdenvierkantje zou klikken dan denk ik dat er een foto van barack Obama, de dalai lama, halle berry, farah fawcett en lucille star tevoorschijn komen. Zo vergelijkbaar zijn ze.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.547 seconden.
Lang Yarns