Lichtelijk verslaafd - herkennen jullie dat ook |
Reageer | Pagina <12 |
Autheur | |
handwerkjuffie
Hobbywonder Lid sinds: 25 Augustus 2016 Locatie: Gld. Status: Offline Points: 623 |
Post Options
Thanks(0)
|
O Bep, dat wist ik niet, van dat 'vierkantje'. Moet ik toch eens even gaan uitproberen! Wie weet wat er bij mij uitkomt als ik op vergelijkbare foto's ga zoeken, haha. Vast niet veel goeds :).
|
|
Cocos
Hobbywonder Lid sinds: 07 April 2018 Locatie: Flevopolder Status: Offline Points: 611 |
Post Options
Thanks(0)
|
Is de onderbroekenproductie al gelukt, Bep?
|
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
'k ben er nog altijd niet aan begonnen. Ik bestudeer alle onderbroeken die langs komen om te zien welk stukske erin wordt gebruikt. En de meeste gebruiken gewoon de tricot waar ze de onderbroek van gemaakt hebben. Dus een minionstofke is het stukske binnenin ook minion. Dat is wel schoon, maaaaar ik persoonlijk vind het vies. Waarom weet ik niet. Dus ik hou nog altijd de tshirtmethode van mutti in mijn achterhoofd. Wat ik vooral heel spijtig vind (als er een onderbroek voorbij komt) is dat er nooit foto's zijn van de onderbroek binnenste buiten, zodat ik mij een beter beeld kan vormen.
Ik heb nog altijd knipvrees. |
|
|
|
Cocos
Hobbywonder Lid sinds: 07 April 2018 Locatie: Flevopolder Status: Offline Points: 611 |
Post Options
Thanks(0)
|
Knipvrees overwin je door eerst een proefexemplaar te maken van een stuk stof zonder waarde. Wist je dat dure mode ontwerpers een model ook eerst uitproberen op een stofje van niks? De probeer stof moet wel ongeveer de zelfde eigenschappen hebben als de stof die je voor het uiteindelijke kledingstuk wilt gebruiken. In dit geval is bijvoorbeeld een oud T shirt heel geschikt om op te oefenen. Of een oud tricot stretch onderlaken. De onderbroeken die ik maakte deed ik meestal van een synthetische stretch stof met in de binnenkant een kruis van katoenen tricot. Als elastiek gebruikte ik een zachte kantelastiek met van die schulpjes aan 1 kant. Je ziet er niet veel van als het broekje klaar is, maar het voelt veel lekkerder dan de gewone onderbroeken elastiek die je door een tunneltjes inrijgt. Het katoenen tricot kruisje stikte ik met dat elastiek mee in de beenopening. Verder liet ik het voor en achter los. Dat geeft de meeste flexibiliteit bij het bewegen en het staat ook het mooist, want je hebt geen extra stiksel in het kruis. |
|
Reageer | Pagina <12 |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |