Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Lichtelijk verslaafd - herkennen jullie dat ook

 Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 November 2018 om 11:50
O Bep, dat wist ik niet, van dat 'vierkantje'. Moet ik toch eens even gaan uitproberen! Wie weet wat er bij mij uitkomt als ik op vergelijkbare foto's ga zoeken, haha. Vast niet veel goeds :).
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 April 2019 om 14:39
Is de onderbroekenproductie al gelukt, Bep?
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 April 2019 om 19:41
'k ben er nog altijd niet aan begonnen. Ik bestudeer alle onderbroeken die langs komen om te zien welk stukske erin wordt gebruikt. En de meeste gebruiken gewoon de tricot waar ze de onderbroek van gemaakt hebben. Dus een minionstofke is het stukske binnenin ook minion. Dat is wel schoon, maaaaar ik persoonlijk vind het vies. Waarom weet ik niet. Dus ik hou nog altijd de tshirtmethode van mutti in mijn achterhoofd. Wat ik vooral heel spijtig vind (als er een onderbroek voorbij komt) is dat er nooit foto's zijn van de onderbroek binnenste buiten, zodat ik mij een beter beeld kan vormen.
Ik heb nog altijd knipvrees.
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 April 2019 om 15:06
Knipvrees overwin je door eerst een proefexemplaar te maken van een stuk stof zonder waarde. Wist je dat dure mode ontwerpers een model ook eerst uitproberen op een stofje van niks? De probeer stof moet wel ongeveer de zelfde eigenschappen hebben als de stof die je voor het uiteindelijke kledingstuk wilt gebruiken. In dit geval is bijvoorbeeld een oud T shirt heel geschikt om op te oefenen. Of een oud tricot stretch onderlaken.

De onderbroeken die ik maakte deed ik meestal van een synthetische stretch stof met in de binnenkant een kruis van katoenen tricot. Als elastiek gebruikte ik een zachte kantelastiek met van die schulpjes aan 1 kant. Je ziet er niet veel van als het broekje klaar is, maar het voelt veel lekkerder dan de gewone onderbroeken elastiek die je door een tunneltjes inrijgt. Het katoenen tricot kruisje stikte ik met dat elastiek mee in de beenopening. Verder liet ik het voor en achter los. Dat geeft de meeste flexibiliteit bij het bewegen en het staat ook het mooist, want je hebt geen extra stiksel in het kruis.


Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.406 seconden.
Lang Yarns